Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش رویترز، هزاران تن فضولات شتر برای تولید سوخت سیمان در شمال امارات متحده عربی مورد استفاده قرار می گیرد. با این کار جلوی تولید گازهای گلخانه ای گرفته می شود و فضولات این حیوان به محل دفن زباله راه پیدا نمی کند.

طبق یک طرح دولتی ، کشاورزان در امارات فضولات شتر را در ایستگاههایی جمع آوری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد آن را با ذغال مخلوط می کنند تا سوخت یک کارخانه سیمان بزرگ شود.

مدیر کل این کارخانه سیمان گفت:« وقتی این ایده مطرح شد، همه به آن خندیدند».

ولی پس از آزمایشات مقدماتی، این شرکت دریافت که دو تن فضولات شتر می تواند جایگزین یک تن زغال‌سنگ شود.

 محمد احمد علی ابراهیم که حالا کارخانه اش روزانه 50 تن فضولات شتر مصرف می‌کند گفت:«ما از پدر بزرگ هایمان شنیده بودیم که از فضولات گاو برای گرما استفاده می کردند. ولی هیچکدام به فکر فضولات شتر نیفتاده بودند».

از فضولات گاو به عنوان یک منبع انرژی در آمریکا، زیمباوه و چین استفاده می شود. فضولات شتر یک سوخت نادر تر است.

هر شتر روزانه 8 کیلوگرم مدفوع تولید می کند که بیشتر از آن چیزی است که کشاورزان به عنوان کود مصرف می کنند.

ترکیبی از یک بخش فضولات شتر با 9 بخش زغال‌سنگ به طور یکنواخت می سوزد و به درد کوره های سیمان با دمای 1400 درجه سانتیگراد میخورد.

هدف اصلی این پروژه جلوگیری از وارد شدن فضولات شتر به زباله هاست. دولت امارات سعی می کند 75 درصد زباله ها را تا 2021 از محل دفن زباله ها بیرون بکشد.

احمد الخطری، یک گله دار شتر می گوید:« ما از اینها استفاده نمی کنیم .مهمترین مسئله برای ما تمیز بودن محل نگهداری حیوانات و نظافت خود آنهاست».

مقامات امارات از کارخانه‌های سیمان بیشتری درخواست کرده‌اند این کار را انجام دهند و از فضو لات صنعتی و جوجه ها هم استفاده کنند. زباله یک منبع انرژی است که در جای اشتباه قرار گرفته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری شامگاه چهارشنبه در کارگروه پسماند استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی حوزه پسماند عادی و صنعتی و پدیده ریزگردها در استان، عنوان کرد: بکارگیری همیاران محیط زیست در ایام اربعین حسینی (ع) در حفاظت، پیشگیری و فرهنگ‌سازی محیط زیست ضروری است.

وی تاکید کرد: به عنوان یک ضرورت و اقدام اساسی باید تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار شهرداران و دهیاران قرار گرفته و سند جامع مدیریت پسماند استان تهیه و مبنای اقدامات آتی قرار گیرد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام اعلام کرد: در استان روزانه ۷۷۴ تن زباله عادی تولید شده و سالانه ۵۸۷۰ تن زباله صنعتی و ۷۳۰ تن زباله عفونی تولید می‌شود.

هژبری گفت: مکان‌یابی جایگاه پسماند ویژه که از سال ۸۶ شروع شده بود در پایان سال ۱۴۰۲ نهایی شد و ۲ نقطه در استان برای پسماندهای ویژه اختصاص یافته که بایستی زمینه حضور سرمایه‌گذار برای احداث و بهره‌برداری آن‌ها فراهم شود.

کد خبر 6094800

دیگر خبرها

  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • تصویری از آلودگی کارخانه سیمان در دورود
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز