Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن در گزارشی به دستگیری شماری از جاسوسان سازمان سیا آمریکا در ایران پرداخت.

شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن گزارش داد ایران ۱۷ نفر را به اتهام جاسوسی و تلاش برای جمع آوری اطلاعات محرمانه برای سازمان سیای آمریکا بازداشت کرد.

وزیر اطلاعات ایران این خبر را در حالی که تنش‌ها بین ایران و آمریکا به حداکثر رسیده است بیان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اطلاعات ایران روز دوشنبه اعلام کرد که مظنونان اتباع ایرانی هستند که در استخدام نهاد‌های دولتی و خصوصی قرار داشتند. او اعلام کرد که آن‌ها در ماه مارس و پس از چند ماه جاسوسی بازداشت شدند. برخی از این افراد به اعدام محکوم شده اند.

افسران سازمان سیا با برخی از این مظنونان و در زمانی که آن‌ها در خارج از ایران برای دریافت ویزا حضور داشته اند در سفارت خانه‌های آمریکا ارتباط برقرار کرده اند. افسران سیا به این افراد وعده ارائه تابعیت آمریکا و شغل در برابر جاسوسی داده اند.

وزارت اطلاعات ایران مدعی شده است که این افراد تلاش کرده اند که اطلاعات طبقه بندی شده درباره برنامه موشکی و اتمی ایران را در اختیار ماموران سیا قرار دهند، اما این اطلاعات به دست طرف آمریکایی نرسیده است.

در این حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری در روز دوشنبه ادعا‌های ایران را رد کرده و آن را کاملا نادرست خوانده است.

در این حال جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در توکیو حضور دارد و دیدار‌هایی با وزرای خارجه و دفاع ژاپن در رابطه با تنش‌ها در خاورمیانه (غرب آسیا) داشت.

در ادامه بخشی از اظهارات تاکشی آیوایا وزیر دفاع ژاپن در دیدار با بولتون پخش شد که وی گفت:من لازم است که از تلاش‌های شما برای تقویت اتحاد و پیمان بین ژاپن و آمریکا تشکر کنم.

در ادامه بخشی از اظهارات بولتون پخش شد که وی گفت:به نظرم تلاش‌های دو کشور به تقویت پیمان و اتحاد در برابر چالش‌های خارجی کمک کرده است. این موضوع هم اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است.

بولتون و آیاوا موضوع ایجاد ائتلافی برای تامین امنیت در تنگه هرمز را بررسی کردند. این منطقه شاهد چندین حمله به شناور‌ها در ماه‌های اخیر بوده است. آمریکا، ایران را به دست داشتن در این حملات متهم می‌کند و تهران این اتهامات را رد می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا سازمان سیا آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاسوسان صنعتی - باد آورده

جاسوسی و متوجه شدن رازهای دیگران همیشه حاصل عملیات پیچیده و عجیب و غریب نیست در طول جنگ سرد بارها و بارها چنین گنج های باد آورده ای از فناوری های نظامی نصیب هر دو طرف شده که گاه مسیر نظامی یکی از طرفین را متحول کرده است.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076229 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم
  • پیروزی بدون جنگ
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • بازتاب سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • جاسوسان صنعتی - باد آورده
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌