Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روش‌های موجود در آموزش به کودکان دبستانی آن قدرها کارکرد نداشته تا بتواند افراد را برای زندگی در دنیای امروزی تربیت کند و این عدم کارآمدی سبب شده تا افراد حافظه محور بار بیایند و اطلاعات حفظ شده را در زندگی اجرایی نکنند. بعضا دانش‌آموزان گلایه دارند که سطح تدریس‌ها مناسب نیست و همین امر گام های آنها را به سوی مدرسه سنگین و بی‌انرژی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا به نظر می‌رسد باید  تغییر روش‌های آموزشی در دستور کار آموزش و پرورش باشد با این حال رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش دوره ابتدایی در مدارس، در گفتگو با خبرنگار برنا از مناسب بودن فضای آموزشی در مدارس دبستان خبر می دهد.

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش، با بیان اینکه باید ببینیم چه کسی و بر پایه چه پژوهشی عنوان می‌کند دانش آموزان رغبتی به حضور در سر کلاس  ندارند به برنا گفت: این قضاوت کلی است و چنین نقدی را قبول ندارم. دستاوردهای خوبی در حوزه دبستان داشتیم اما باید تلاش کنیم تا محیط مدرسه، محیطی دلپذیرتر برای بچه‌ها باشد.

وی اضافه کرد: سعی می‌کنیم متناسب با اقتضاعات دوران کودکی روش‌هایی را به کار بگیریم تا بچه‌ها بتوانند مطالب علمی را از طریق دست ورزی و بازی یاد بگیرند. سال گذشته 1000 کلاس باز یادگیری راه اندازی کردیم و امسال هم این کلاس‌ها را تعمیم می‌دهیم تا تعداد بیشتری از استان‌ها به این طرح بپیوندند.

حکیم‌زاده تصریح کرد: در عین حال، با توجه به شور و نشاط بچه‌های ابتدایی و زحمات معلمان بی انصافی است که بگوییم دستاوردی نداشته است. باید معیارهای دقیق تعریف کنیم تا ببینیم منظور ما از کارآمدی چیست. آیا از جهت تربیتی تعاریف‌مان مورد توافق است یا خیر.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش دوره ابتدایی در مدارس بیان کرد: مبنای ما سند تحول بنیادین است که تاکید بر تربیت متوازن در تمام ساعت‌های تربیتی است. به همین دلیل برنامه‌های آموزشی و تربیتی را که در دوره ابتدایی به کار می‌گیریم مبتنی بر این اصل است که باید فرصت پرورش همه جانبه شخصیت کودکان فراهم شود و موانع را که در این راه است بر داریم.

حکیم‌زاده با بیان روش‌های لازم جهت افزایش کارآمدی دانش‌آموزان گفت: حذف آزمون‌های زائد، حذف کتاب‌های کمک آموزشی و کمک درسی، سبک کردن کوله پشتی دانش‌آموزان اقداماتی مانند بازی و یادگیری و تکالیف مهارتی به جای مشق شب و رونویسی در این راستاست تا بتوانیم در دوران ابتدایی دستاوردهای بیشتری داشته باشیم.

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش بازی دانش آموزان مدرسه والدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته بود که در گزارشی از وضعیت نامطلوب دانشجو معلمان و مشکلات آنان در مسیر تحصیل و تدریس آنان نوشتیم.

دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ که در سال‌های آخر تحصیل خود ناچار شدند در مدارس هم تدریس داشته باشند.

در این گزارش با عنوان معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی؛ به مشکل ناشی از کمبود معلمین در مدارس و حضور دانشجو معلمان در کلاس‌های درس اشاره شده است. حضور این دانشجو معلمان مشکلاتی همچون کسورات دانشجومعملمان را در پی داشته است.

اقدام قابل تقدیر وزیر آموزش و پرورش

به دنبال این گزارش رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی ویراستی اش نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقا رتبه بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.

خبرگزاری مهر ضمن تقدیر از توجه وزیر آموزش و پرورش، امیدوار است در سال‌های آتی به تدریج دیگر شاهد کمبود معلم در مدارس نباشیم تا دانشجو معلمان نیز بدون مشکل به تحصیل در دانشگاه و پس از آن تدریس در کلاس‌های درس حاضر شوند.

کد خبر 6088528 علی قدمی

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند