Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دوومیدانی در ایران یکی از رشته‌های پرحاشیه است که هر روز خبر‌های جدیدی از این رشته ورزشی پایه و مادر شنیده می‌شود. مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی به همراه اعضای سازمان تیم‌های ملی در جدیدترین اقدام قصد دارند که مربی خارجی برای ماده‌های پرتاب‌ دیسک و پرتاب وزنه به خدمت بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح ساماندهی مربیان داخلی یکی از برنامه‌های کیهانی در دوران مدیریتش بود که این طرح در حد حرف باقی ماند و اکنون قرار است مربی خارجی برای ورزشکاران انتخاب و جذب شود.

مربیان داخلی دوومیدانی در این چند سال عملکرد قابل قبولی داشتند و ورزشکاران ما زیر نظر آن‌ها در مسابقات آسیایی نتایج درخشانی گرفتند، اما کیهانی قرارداد‌های کوتاه مدت با آن‌ها منعقد کرد و بعد از مسابقات آسیایی هم قرارداد‌های آن‌ها را تمدید نکرد. با توجه به اینکه رئیس فدراسیون دوومیدانی همواره از مشکلات مالی این فدراسیون صحبت می‌کند معلوم نیست او با چه بودجه‌ای می‌خواهد هزینه‌های هنگفت جذب مربی خارجی را تامین کند.

حقوق چرفکو حداقل ۴ هزار دلار است

هادی سپهرزاد مربی دوومیدانی، درباره اینکه چرفکو مربی روس یکی از گزینه‌های فدراسیون دوومیدانی برای هدایت پرتابگران کشورمان است، گفت: چرفکو مربی تیم ملی قطر است و حدود ۴ هزار دلار از قطری‌ها حقوق می‌گیرد. این مربی همراه با تیم ملی قطر در کمپ آلانیا در ترکیه به سر می‌برد و به نظرم او قبول نمی‌کند که به ایران بیاید.

سپهرزاد درباره اینکه قرار است فدراسیون دوومیدانی مربی خارجی به خدمت بگیرد، گفت: مدیران فدراسیون دوومیدانی اعلام کردند به علت مشکلات مالی نمی‌توانند با مربیان داخلی قرارداد ببندد و توانایی حمایت از ورزشکاران هم ندارد، اما اکنون با کدام پول می‌خواهد مربی خارجی بیاورد؟ این اتفاق رخ نمی‌دهد و قصد دارند تا زمان انتخابات وقت تلف کرده و مردم را سرگرم کنند.

تصمیم سازمان تیم‌های ملی برای جذب مربی خارجی مغرضانه است

او بیان کرد: معتقدم خبر جذب مربی خارجی بی پایه و اساس است و نباید به آن زیاد پرداخت. زمانی مربی خارجی به ایران می‌آید که سطح فنی مربی داخلی جوابگو نباشد. همچنین رزومه مربی خارجی باید از داخلی‌ها بالاتر باشد. شاگردان من قهرمان و نایب قهرمان آسیا شدند و رحمانی فر با یک مربی ایرانی توانسته در صدر رنکینگ نوجوانان جهان قرار بگیرد. هر مربی که می‌آید باید کارنامه قوی تری داشته باشد. در ایران مربیان پرتاب دیسک بادانش بالایی همانند داریوش صمیمی و اورنگ مستقیم هستند و کیهانی باید جواب بدهد که طرح ساماندهی مربیان داخلی چه شد؟ سازمان تیم‌های ملی تصمیمات مغرضانه گرفته است و همین تصمیمات باعث شده که من به همراه ربانی، مرادی و فیروزی از سمت خود استعفا کنیم.

مربی تیم ملی دوومیدانی درباره اینکه شایان به عنوان سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی انتخاب شده است، گفت: شایان یکی از افراد ضعیف سازمان تیم‌های ملی است که به عنوان مسئول پرش‌ها کار خاصی انجام نداده است. علاوه بر این علی رحمانی عضو علی البدل سازمان تیم‌های ملی است که زیر نظر من کار می‌کرد.

او درباره حضور سپیده توکلی در سازمان تیم‌های ملی خاطر نشان کرد: به هر حال فدراسیون کسی را نداشت و اکثر مربیان استعفا کرده بودند به همین علت توکلی را به خدمت گرفتند.

بیشتر بخوانید:

پیرجهان هم رکورد زد، هم طلا گرفت/ مدال نقره بر گردن حمیده عباسعلی نژاد

ربانی: کیهانی فراموش کرده رئیس فدراسیون دوومیدانی است/ بعید می‌دانم در المپیک توکیو نتیجه خوبی بگیریم

سپهرزاد: رئیس فدراسیون در پاداش‌ها دست برده است/ با ما همانند کارگر‌های موقت برخورد می‌کنند

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون دوومیدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود

لاله جعفری نویسنده حوزه کتاب کودک، درباره وضعیت کتاب کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه امروز طیف وسیعی از کتاب‌ها در بازار نشر وجود دارد اما در مقابله با تالیف‌های خارجی که مخاطب زیادی دارند نویسندگان ایرانی کار سختی پیش رو دارند چون باید به نحوی بنویسند تا بچه‌ها فقط به دنبال کتاب‌های ترجمه نروند و به دنبال تالیفات داخلی نیز باشند.

وی افزود: همچنین گستردگی سبک‌های ادبی در حوزه کودک زیاد است و تنوع خوبی وجود دارد. ما داستان‌های تخیلی، ترسناک، طنز، علمی و… را داریم و این تنوع باعث می‌شود تا بچه‌ها به طرف کارهای تألیفی جذب شوند. البته که هنوز فاصله بسیاری با آثار خارجی داریم، چرا که گرانی کاغذ و چاپ باعث شده تا ناشران محدودتر کار کنند و این محدودیت‌ها برای نویسندگان نیز به‌وجود می‌آید. امیدوارم این مشکلات حل شوند و آثار تألیفی در کنار ترجمه بچه‌ها را به سمت خود جلب کنند.

نویسنده کتاب «چوم چوم» درباره یافتن ایده برای نگارش و همراهی با کودک امروز گفت: سعی می‌کنم تجربه‌های میدانی زیاد داشته باشم و با بچه‌ها کار کنم. حواس پنجگانه خود را در مواجه با بچه‌ها تقویت کنم. در پارک، خیابان، مترو و هر جایی‌که کودکی می‌بینم شش دانگ حواسم را جمع کنم تا ببینم عکس‌العملش در مقابله با مسائل چگونه است و سعی می‌کنم ایجاد ارتباط کنم و ببینم مدل حرف‌زدن‌شان تا چه اندازه نسبت به بچه‌های دوره خودمان تغییر کرده است. در کنار این مشاهده میدانی سعی می‌کنم کتاب‌های پرفروش دنیا را بخوانم و نکات قابل توجه آن را درک کنم. از سوی دیگر تلاش می‌کنم تا در فیلم‌ها، انیمیشن‌ها یا حتی بازی‌های رایانه‌ای جستجو کنم ببینم آثار پرطرفدار چه نکاتی به همراه دارند که بچه‌ها به سمت آن‌ها جلب می‌شوند.

جعفری به چگونگی ترغیب بچه‌ها برای مطالعه و فرهنگ‌سازی در راستای مطالعه گفت: بازاریابی مهم‌ترین مساله است. تبلیغات اثر بسیار زیادی دارد و فکر می‌کنم رسانه‌ها حرف اول را در این میان می‌زنند. امروز بین دو فیلم برای پخش، رقابت و تبلیغات گسترده‌ای وجود دارد، چه در شبکه‌های داخلی و چه فارسی زبان خارجی؛ در حالی‌که برای کتاب ما هیچ تبلیغی نداریم. فکر می‌کنم سهل‌الوصول‌ترین راه، همین تبلیغ است. هرچند که هزینه‌بر است، اما رسانه‌های داخلی مانند تلویزیون، به نوعی جزو مایملک مردم ایران به شمار می‌آید و باید از آن استفاده شود. ما در طول روز همه نوع تبلیغی در رسانه می‌بینیم، غیر از کتاب.

وی ادامه داد: از سویی فکر نمی‌کنم در مدارس هیچ تمرکزی روی این مسئله وجود داشته باشد. این اتفاق در حالی است که بیشترین زمان را فرزندان ما در مدرسه و در کنار هم می‌گذرانند و می‌توان برای آن‌ها ساعت مطالعه، یا زنگ کتاب تعریف کرد و به هزار نوع، نه به شکل خشک و اجباری بلکه با بازی و سرگرمی تبلیغ کتاب کرد تا فرهنگ مطالعه در میان بچه‌ها ایجاد شود.

این‌نویسنده گفت: ناشران به دنبال کتاب‌هایی همراه با بازی و سرگرمی هستند و وجه بازی برای‌شان غالب است. درست است که بازی نقش مهمی در زندگی کودک دارد، اما ادبیات نیز جایگاه خودش را دارد و باید این جایگاه حفظ شود. ناشران مجبور هستند برای فروش کتاب دست به هر کاری بزنند و کالایی تولید کنند که روی دست‌شان نماند. اما کتاب‌هایی که ادبیات خالص هستند و به جشنواره‌های داخلی و خارجی راه پیدا می‌کنند هر روز کمرنگ و کم‌تعداد شده‌اند و این را من از سفارش‌هایی که به خودم ارائه می‌شود، می‌بینم. ناشر از من می‌خواهد که سری کاری کنم در حالی که باید بذر آگاهی در ذهن کودک کاشته شود و این با یک اثر خوب اتفاق می‌افتد، اما امروز این گونه نیست. وی در پایان گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا نویسنده آنچه که دلش می‌خواهد را بنویسد و تنها سفارشی کار نکند.

کد خبر 6090973 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس