Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدت هاست که رویکردی که سازمان صداوسیما در قبال موسیقی در پیش گرفته است مورد نقد متخصصان و فعالان این حوزه قرار گرفته و هر از چندی هم این انتقادها به صورت علنی و در قالب اعتراض‌ها اعلام می شود، تازه‌ترین نمونه این اتفاق حسین علیزاده است که در نشست خبری جشنواره موسیقی جوان از نحوه برخورد صداوسیما با موسیقی به شدت انتقاد کرد و در یک کلام گفت: «وای به حال مملکتی که صداوسیمایش درکی از موسیقی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

خبرآنلاین به همین منظور در نظرخواهی از کاربران خود خواست تا نظراتشان را درباره رویکرد این سازمان در قبال موسیقی مطرح کنند، بر همین اساس بخش زیادی از کاربران نظر منفی نسبت به رویکرد صداوسیما در باره موسیقی داشتند و معتقد بودند که نحوه برخوردی که با این هنر می‌شود دست کمی از خیانت ندارد. مانند کاربری که نوشت: «به نظر من که صداوسیما به موسیقی این مملکت خیانت می کند، تمام.»

یا مرتضی که درباره ممنوعیت نمایش ساز در تلویزیون، اینطور نظر داد: «صدا و سیمایی که به جای نشان دادن حداقل سازهایی که ایرانی هستن یک ردیف گلدون و گل و درخت میچینه جلوی اونا که یه وقت ملت با دیدن یه ساز مثلا تار مرتکب فعل حرام نشن ولی ادوات استعمال مواد مخدر و نحوه استعمال اونو با زوم ۱۰۰ درصد نشون میده به درد لای .... میخوره. ولی شما ببین همین آلات موسیقی رو توی هر کنسرت ۱۰۰ هزار تومن میدی و با جیغ و هوررا میبنی هیچ فعل حرامی هم مرتکب نمیشی اگه توی تلویزیون حرومه چرا توی سالن و کنسرت ها حروم نیست.»

کاربر دیگری هم از تاثیر صداوسیما بر افت سلیقه موسیقایی مردم نوشت: «رویکرد صدا و سیما متاسفانه فقط منجر به افت سلیقه هنری موسیقی در کشور شده. موسیقی فاخر سنتی و ملی ما در تلویزیون جایی ندارند و حتی سازها نشان داده نمیشوند، جامعه برای نیازهای موسیقایی خودش روی به هر چیز موجود از جمله آثار بی کیفیت و کم کیفیت که در دسترس هست میاره. موسیقی غربی بد نیست ولی باید به طرز صحیح و در کنار موسیقی سنتی عرضه بشه وگرنه در نبود یکی دیگری بدون حد و مرز ارائه میشه و کنترلی برای کیفیتش وجود نخواهد داشت.»

در واقع نشان ندادن ساز، رواج موسیقی‌های بی‌کیفیت، بی توجهی به موسیقی اصیل ایرانی و هنرمندان این حوزه و بلاتکلیفی در برخورد با این پدیده از جمله عناوین شاخصی بودند که منتقدان به رویکرد صداوسیما در نظرات خود به آن‌ها اشاره کردند.

در این بین تعداد اندکی از کاربران هم معتقد بودند صداوسیما در حوزه موسیقی رویکرد قابل دفاعی داشته است، مانند یکی از کاربران که نوشت: «...واقعیت اینه بعضی از برنامه‌های موسیقی تلویزیون مخصوصا شبکه چهار فوق العاده است و از کلاس بسیار بالایی برخورداره. همینطور بعضی بخشهای رادیوشب در شبکه شما موسیقی سطح بالایی را ارائه میدهند. البته و متاسفانه برنامه های ضعیف هم بسیار داریم.»

۲۵۸۲۴۳

کد خبر 1282524

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: موسیقی سازمان صدا و سیما خواننده نوازنده و آهنگساز نفتکش باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا ایران و انگلیس دونالد ترامپ محمدعلی نجفی بازیگران سینما و تلویزیون ایران دادگاه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی  در این دیدار ضمن خوش‌آمد گویی به سفیر عربستان سعودی و ابراز خرسندی از حضور وی در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، بر پیوند عمیق دو کشور تأکید کرد و گفت: پیوند قلبی و اشتراکات دینی و فرهنگی دو کشور حدیث وصل دو ملت است. ‌آنچه برای ایران و عربستان اهمیت دارد، تلاش برای توسعه تعاملات در راستای منافع ملی دو کشور است.

وی با اشاره به موضوع توسعه و کاربرد فناوری‌های پیشرفته اظهار کرد: کشورهای خاصی در جهان وجود دارند که به دنبال فناوری‌های نوین هستند. برخی از این کشورها در نظر دارند که ایران خریدار چنین تکنولوژی‌هایی باشد درصورتی‌که رویکرد جمهوری اسلامی ایران در این زمینه کاملاً متفاوت است و به دنبال تحقیقات و توسعه فناوری در کشور است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تأکید بر حفظ تعاملات با کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: با این رویکرد و با ظرفیت‌سازی، ‌ به دنبال خلق فناوری هستیم زیرا بسیاری از کشورهای جهان در این عرصه با ما همکاری نمی‌کنند. با توجه به این شرایط، ما به دنبال پیشرفت و توسعه فناوری‌های نوین رفتیم و با توکل به پروردگار متعال اکنون در جایگاه خوبی قرار داریم.

اسلامی گفت: دستیابی به فناوری‌های نوین همچون هسته‌ای نتایج بسیار مثبتی برای ایران داشته؛ البته این مسئله موجب ناخرسندی کشورهای مخالف جمهوری اسلامی ایران و استکبار جهانی شده است.

وی با اشاره به رویکرد عربستان سعودی در زمینه توسعه فناوری‌های نوین عنوان کرد: عربستان سعودی رویکرد جدیدی را در پیش گرفته و به دنبال توسعه فناوری هسته‌ای است که ما آماده همکاری با کشورهای منطقه به‌ویژه عربستان هستیم. در این زمینه نکته مهم، بحث رویکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است زیرا رویکرد آژانس اساساً باید مبتنی بر حمایت از توسعه فناوری هسته‌ای در کشورهای گوناگون باشد.

اسلامی تأکید کرد: ایران بیشترین همکاری‌ها را در زمینه بازرسی‌ها با آژانس داشته و دارد. در چارچوب پادمان و «ان.پی‌. تی» همچنان همکاری‌های لازم را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهیم داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین به لزوم توسعه نیروگاه‌های اتمی و گسترش میزان تولید رادیو داروها برای استفاده بیماران تأکید کرد و گفت: سالانه یک میلیون بیمار ایرانی از این رادیو داروها استفاده می‌کنند بنابراین توسعه تولید این‌گونه داروها بسیار ضروری است و در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورها هستیم.

اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه کاربرد پرتوها در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: توسعه کاربرد پرتوها توسط یک شبکه دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده و دنبال می‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در ابعاد و سرفصل‌های مختلف صنعت هسته‌ای به موفقیت‌های فراوانی دست یافته و بسیار مؤثر عمل کرده؛ اظهار کرد:‌ با توجه به موارد ذکر شده اکنون شاهد توسعه و گسترش فناوری هسته‌ای در حوزه‌ها و بخش‌های گوناگون کشور هستیم.

اسلامی با بیان اینکه از ظرفیت‌های خوب پژوهشی و ‌آموزشی در زمینه فناوری هسته‌ای برخورداریم، خاطرنشان کرد: آماده همکاری و ارائه تجارب و دانش خود در زمینه‌های پژوهشی و آموزشی به سایر کشورها هستیم.

سفیر عربستان سعودی در ایران نیز ضمن تشکر از دعوت محمد اسلامی به‌منظور حضور در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، بر پیشرفت و توسعه تعاملات میان دو کشور تأکید کرد.

عبدالله بن سعود العنزی در این دیدار، ‌ایران را کشور همسایه، دوست و برادر دانست و گفت: شاهد پیشرفت‌های بیشتر در حوزه‌ همکاری‌های دوجانبه و در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت
  • واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
  • سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ | واکنش تهیه کننده نون خ | او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است و برای ...
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی واقعیت دارد؟
  • سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار
  • سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد | همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار
  • رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود
  • ویدیوی ادعایی درباره هک تلویزیون و پاسخ صداوسیما