Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی فهرست نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها نشان می‌دهد که در برخی از محلات شهر تهران، امام‌جماعت چندین مسجد، نامزد این انتخابات شده و بعضاً تبلیغات برای جلب آرای عمومی را آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: پنجمین دوره انتخابات شورایاری ‌ها روز جمعه، چهارم مردادماه در ۳۵۰ محله شهر تهران برگزار می شود، در هر شورایاری ۹ نفر عضو هستند، بنابراین در دوره پنجم، سه هزار و ۱۸۶نفر شورایار در تهران مشغول فعالیت می ‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به دلیل محله محور بودن این انتخابات به نظر می رسد محک خوبی برای ارزیابی جایگاه و نفوذ مساجد و مسجدی ها در هر نقطه از پایتخت کشورمان محسوب می شود. گزارش خبرنگار ما از برخی محلات تهران حکایت از این دارد که برخی از ائمه جماعات و اعضای هیات امنای مساجد نامزد پنجمین دوره انتخابات شورایاری ‌ها شده اند.

 

درباره لزوم شرکت ائمه جماعات در این انتخابات در جایگاه نامزد، نظرات مختلفی وجود دارد، بعضی کاملا مخالف و برخی نیز کاملا موافق هستند. برای نمونه امام جماعت یکی از مساجد محله ایران که نامزد این انتخابات شده است و به همین دلیل نمی توانیم اسم او را بیاوریم به خبرنگار ما گفت: مسجدی ها باید با تمام توان در چنین آوردگاه هایی شرکت کنند و فرهنگ مسجدی و مذهبی خود را در مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور پیاده کنند.

 

 

 

 

او با بیان اینکه به اصرار اهالی مسجدی که امام جماعت آن است، نامزد پنجمین دوره انتخابات شورایاری ‌ها شده است، اظهار کرد: تشکیل شورایاری ها موجب انتقال بیشتر قدرت تصمیم گیری و مدیریت کشور که از محلات شروع می شود، به مردم است، بنابراین همه گروه های مردم از جمله مسجدی های باید این دوره از انتخابات شورایاری ‌ها را جدی بگیرند. قانون اساسی نیز مشارکت مردم در تمام عرصه های کشور را مطلوب می داند.

 

این درحالی است که امام جماعت یکی از مساجد واقع در خیابان پاسداران با تاکید بر شرکت گسترده مسجدی ها در پنجمین دوره انتخابات شورایاری ‌ها و حتی نامزد شدن آنان در این دوره از انتخابات، اظهار کرد: ائمه جماعات نباید نامزد شوند زیرا عدم رای آوردن آنان می تواند به جایگاه معنوی شان در سطح محلات ضربه بزند.

 

به گزارش  شبستان، بررسی فهرست نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورایاری ‌ها نشان می دهد که در برخی از محلات شهر تهران امام جماعت چندین  مسجد، نامزد این انتخابات شده اند و بعضا تبلیغات برای جلب آرای عمومی را آغاز کرده اند.

 

رئیس هیات امنای یکی از مساجد محله اتابک تهران که نامزد پنجمین دوره انتخابات شورایاری ‌ها شده است در این باره به شبستان گفت: قرار گرفتن ائمه جماعات مساجد در معرض آرای عمومی سنجه خوبی برای بررسی میزان اقبال عمومی آنان است. اگر رای بیاورند که نشان دهنده عملکرد خوب آنان در سطح محلات است، و اگر رای نیاورند یا با میزان رای شکننده ای انتخاب شوند باید در عملکرد خود تجدیدنظر کنند.

 

 

 

وی تاکید کرد: البته نمی خواهم زلف عملکرد ائمه جماعات را کاملا به این دوره از انتخابات گره بزنم ولی به هر صورت موفقیت در این دوره اثر مستقیمی در نظرات مردم نسبت به روحانیون محلات دارد.

 

این گزارش می افزاید: با اعلام بررسی تایید صلاحیت های نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورایاری ‌ها تبلیغات این دوره در سطحی وسیع در 350 محله شهر تهران آغاز شده است و حضور اقشار مختلف مردم با سطح تحصیلات مختلف حوزوی و دانشگاهی در آن بسیار پررنگ است. از رئیس دانشگاه پیام نور گرفته تا امام جماعت مساجدِ محوری در برخی از محلات تهران.

 

باوجود اینکه نمی توان موفقیت یا عدم موفقیت ائمه جماعات مساجد و مسجدی ها در پنجمین دوره انتخابات شورایاری ‌ها را تنها ملاک ارزیابی اقبال این گروه در سطح محلات دانست، با این حال نمی توان میزان اثرگذاری موفقیت در چنین رای گیری عمومی را در گسترش نفوذ مسجدی ها در سطح محلات نادیده گرفت.

 

موضوع مهم این است که انتخابات شورایاری ها با شعار «چرخ محله مان را خودمان بچرخانیم» جمعه، چهارم مردادماه برگزار می شود و فرصتی است تا ائمه جماعات مساجد بدانند عملکرد آنان نقش مهمی در همراهی مردم با آنان و برنامه های مساجد و نفوذشان در چنین عرصه هایی دارد.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز آیت الله اعرافی کتابخانه های عمومی اعرافی خراسان جنوبي بیرجند مقام معظم رهبری ارزانی شبستان رهن و اجاره پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها مسجدی ها ائمه جماعات مساجد محلات تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در شورای ششم به دنبال توسعه ورزش محلات و حمایت از هیئت‌های ورزشی هستیم و به همین خاطر تلاش شد تا مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف والیبال، بسکتبال و فوتسال برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم اللهیاری امروز -سه‌شنبه چهارم اردیبهشت- در مراسم پایانی «مسابقات فوتسال محلات شهر قزوین» با تأکید بر اهمیت ورزش در حفظ نشاط و سلامتی جامعه اظهار کرد: مهم‌تر از اینکه چه تیمی به عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافته یا مقام دوم و سوم را کسب کرده، این است که همه شما در قالب برگزاری یک دوره ورزشی بانشاط، گرد هم جمع شدید.

وی با اشاره به سطح کیفی بالای این دوره از مسابقات افزود: مشاهده عناوین تیم‌های شرکت‌کننده که مزین به نام شهدا و اهل بیت (ع) است، حکایت از آن دارد که اخلاق سرلوحه همه تیم‌ها بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: یکی از سیاست‌هایی که در شورای ششم به دنبال تحقق آن بودیم، موضوع ورزش محلات و حمایت از هیئت‌های ورزشی بود لذا تلاش شد تا مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف والیبال، بسکتبال و فوتسال برگزار شود.

اللهیاری ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن فصل تابستان و امکان برگزاری مسابقات در فضای باز امیدواریم این رقابت‌ها در سطح محلات تقویت شده و سری جدید مسابقات را با شور و نشاط بیشتر در شهر قزوین شاهد باشیم.

ولی چگینی، عضو شورای شهر قزوین نیز در این مراسم اختتامیه خطاب به همه شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات عنوان کرد: معتقد هستم همه شما برنده این مسابقات هستید، اما پیروز واقعی میدان کسی است که همیشه اخلاق ورزشی را رعایت می‌کند.

وی افزود: خلاق مهمترین مقوله در زندگی شخصی، ورزشی و اجتماعی شماست که می‌تواند در کنار موفقیت در عرصه‌های ورزشی، موجب سربلندی انسان شود. در ضمن شورای شهر قزوین همواره پیگیر تقویت حوزه‌های مختلف به ویژه مباحث ورزشی بوده تا تا اتفاقات خوبی در عرصه ورزش شهر رقم بخورد تا ورزشکاران قزوینی در سطح ملی زبانزد بوده و به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کنند.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و مالی شورای شهر قزوین ادامه داد: هر یک از شما نونهالان و نوجوانان می‌توانید سرمایه‌ای ارزشمند برای آینده شهر قزوین و ایران عزیزمان باشید و ظرفیت‌های بسیار مهمی را در حوزه ورزش فوتبال ایجاد کنید.

چگینی تأکید کرد: شما ورزشکاران با خودباوری، اتکای به نفس، تلاش فراوان و باور به این شعار که «من می‌توانم» می‌توانید به یکی از فوتبالیست‌های مشهور و برجسته جهانی تبدیل شوید و به جایگاه‌های بالایی در عرصه ورزشی برسید؛ تنها کافی است که به این باور برسید.

کد خبر 747197

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • آغاز ثبت درخواست نامزد‌های مرحله دوم انتخابات برای استفاده از امکانات تبلیغاتی
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان