Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در نهاد ریاست جمهوری درباره انتخابات شورایاری‌ها گفت: سوء تفاهمات در این زمینه برطرف می‌شود و ما قصد انجام کار خلاف قانون را نداریم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران درباره جزئیات جلسه ویژه در نهاد ریاست جمهوری درباره انتخابات شورایاری‌ها اظهار داشت: بازرسی کل کشور و جمعی از نمایندگان بازرسی در این جلسه حضور داشتند و بنده و آقایان الویری، مسجدجامعی و حناچی نیز حضور یافتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: رئیس‌جمهور در این زمینه دستوری را به مشاور حقوقی خود خانم جنیدی داده بود و جمع‌بندی جلسه این شد که انتخابات قابل اجرا است و خانم جنیدی در این زمینه به رئیس‌جمهور نامه نوشته و به وی اصرار کرده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است این انتخابات برگزار نشود گفت:‌لطفا منفی‌بافی نکنید ان‌شاءالله خانم جنیدی در حال پیگیری است و سوء تفاهمات برطرف می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در این جلسه مشاور حقوق رئیس‌جمهور خانم جنیدی دلایلی برای برگزاری انتخابات در جلسه آورد از جمله اینکه موضوع شورا‌های محل در قانون اساسی آمده و در قانون شورا‌ها این مسئله جزو موارد قانونی است البته اسمش انتخابات نبوده، ولی یک روش رسیدن به آن انتخابات است.

وی گفت:‌همچنین از دیگر موضوعاتی که مشاور حقوقی رئیس‌جمهور مطرح کرد این بود که اغلب انتخابات شورایاری‌ها بر مبنای رویه قبلی که یک اصل حقوقی است شکل گرفته و ۴ دوره آن برگزار شده و پنجمین دوره نیز اجرایی خواهد شد.

وی بیان داشت:‌شهردار تهران در این جلسه مطرح کرد که شهر تهران با سایر کلانشهر‌ها متفاوت است و اکثر کشور‌ها برای پایتخت‌هایشان قوانین مجزا دارند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: کلانشهر تهران ۴ برابر ابرشهر‌های دیگر جمعیت دارد به طوری که یک منطقه از آن یک میلیون نفر جمعیت داشته و حتماً احتیاج به یاری از شورایاری‌ها داریم که درد‌های محلات را عمیق به ما رسانده و با جدیت بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: انتخابات شورایاری‌ها به ویژه در شرایط حساس کنونی آبروی کشور و تهران به شمار می‌رود و انجام آن افتخار است.

وی در مورد هزینه این انتخابات گفت: میزان هزینه را بعد از انجام برگزاری انتخابات اعلام می‌کنیم، ولی ۶ میلیارد تومان در قانون بودجه برای آن پیش‌بینی شده و اینکه گفته می‌شود ۳۰ میلیارد اختصاص به این کار یافته دروغ است و شاید از ۶ میلیارد هم کمتر شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورایاری شهر تهران انتخابات شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود

ایسنا/تهران رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک بیان کرد: طبق قانون حتی در صورت انصراف یکی از نامزدها در دور دوم انتخابات، فرآیند انتخابات با حضور نفر چهارم برگزار می‌شود.

سید محمد زاهدی رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک (روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ) در خصوص برگزاری انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ گفت: فرآیند انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین پیشوا قرچک در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و همه تمهیدات لازم برای برگزاری این انتخابات پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ۳۰۷ شعبه اخذ رأی در سطح سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه است و همه برنامه‌ریزی‌ها جهت برگزاری انتخاباتی بر اساس ۴ مؤلفه ابلاغی مقام معظم رهبری فراهم شده است.

رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص انصراف یکی از نامزدها اظهار کرد: تاکنون هیچ‌ یک از نامزدهای دور دوم انتخابات انصراف خود را به ستاد انتخابات ارائه نداده‌اند و اگر هم چنین اتفاقی رخ بدهد رقابت انتخابات با نفر بعدی (نفر چهارم ) در ۲۱ اسفند با قدرت برگزار می‌شود.

زاهدی در پایان با دعوت نامزدها به تمکین به قانون در ایام تبلیغات تصریح کرد: تبلیغات دور دوم انتخابات از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و همه نامزدها باید قانون را فصل خطاب خود قرارداده و از پرداختن به حواشی اجتناب کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • جزئیات جدید از برگزاری انتخابات اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • جزئیات جدید درباره دور دورم انتخابات مجلس /انتخابات در این حوزه ها، الکترونیکی نیست