Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@16:35:07 GMT

کمرنگ شدن هویت بومی به بروز آسیب ها، دامن می‌زند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۵۷۱۵

کمرنگ شدن هویت بومی به بروز آسیب ها، دامن می‌زند

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم گفت: کمرنگ شدن هویت بومی و فرهنگ عمومی به بروز آسیب ها،دامن می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، مصطفی مولایی ظهر امروز در هشتادمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نام گذاری روز قم عنوان کرد: این روز فرصت مهمی در جهت معرفی فرهنگ بومی شهر قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم با بیان اینکه کمرنگ شدن هویت بومی و فرهنگ عمومی به بروز آسیب ها،دامن می زند؛ اظهار کرد: برنامه های فرهنگی در روز قم باید در فضاهای باز شهری برای مردم اجرا شود تا بدون هیچ محدودیتی در آن شرکت کنند؛ این برنامه های فرهنگی می تواند موجب تقویت هویت بومی و نشاط اجتماعی شود.
وی گفت: هر چه هویت ملی و مذهبی را تقویت کنیم برخورد با آسیب های اجتماعی و دغدغه های فرهنگی بیشتر تسهیل می شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم افزود:در جهت معرفی روز قم باید از شعار و نماد های مشترکی توسط نهادهای مختلف استفاده کنیم تا از موازی کاری در امور مختلف جلوگیری شود.
در ادامه علی‌رضا احمدی عضو شورای اسلامی شهر قم بیان کرد:به دلیل وضعیت معیشتی مردم، باید دستگاههای دولتی و موسسات فرهنگی در جهت برگزاری با شکوه روز قم تلاش کنند.
وی اظهار کرد:هر چند مردمی شدن آئین ها و مراسمات اهمیت زیادی دارد ولی نباید دولت از وظایف خود شانه خالی کند؛ خط زدن بودجه های موسسات فرهنگی از سوی مجلس به بهانه صرفه جویی به ضرر فرهنگ عمومی و اعتلای فرهنگ است.

وی گفت: باید برای قم ردیف بودجه ملی تصویب شود و به جای بودجه های میلیاردی برخی از موسسات، اعتبارات را صرف برنامه های فرهنگی در سطح کلان کرد.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آسیب های اجتماعی برنامه های فرهنگی شهرداری عضو شورای اسلامی شهر فرهنگی و اجتماعی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، صمد ابراهیمی نژاد ظهر چهارشنبه در در اولین کنفرانس بین المللی موزه‌ها در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: موزه ها مکانی برای تحقیق، ترویج و آموزش هویت پیشینیان ما به شمار می‌روند که باید در حراست از این گنجینه ها همه بکوشیم.

وی اهمیت برگزاری این کنفرانس بین المللی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در برگزاری این کنفرانس ایفای نقش می‌کنند و این اهمیت موضوع را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی را در برگزاری کنفرانس های علمی پیشرو اعلام کرد و گفت: توجه به هویت بومی و منطقه ای در هر استان مهم و حیاتی است و موزه ها یکی از مهمترین محمل ها برای معرفی و شناسایی این هویت هاست.

ابراهیمی نژاد با تاکید بر غیرقابل تغییر بودن تاریخ و جغرافیا گفت: وزارت علوم موظف است در کنار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای حفظ و انتقال میراث فرهنگی به آیندگان تلاش کند.

وی ادامه داد: موزه‌ها تنها محل بازدید اشیای تاریخی نیستند بلکه مکانی برای تحقیق، ترویج و آموزش هویت پیشینیان ما به شمار می‌روند.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در دانشگاه‌ها نیز گنجینه‌هایی به شکل موزه داریم و باید حفظ و معرفی شوند، افزود: اگر به دنبال اشاعه تمدن ایرانی اسلامی هستیم باید ابتدا آگاهی کاملی نسبت به هویت و پیشینه خودمان داشته باشیم و آنها را به نسل‌های جدید منتقل کنیم.

ابراهیمی نژاد تصریح کرد: با روی کار آمدن انقلاب تکنولوژی باید نگران ناآگاهی فرزندان از گذشته خود باشیم و لازم است در راستای حفظ و اشاعه موزه‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

کد خبر 6087750

دیگر خبرها

  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند