Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@18:53:38 GMT

طراحی لباس مناسب برای مسابقات زوران

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۶۰۸۶

طراحی لباس مناسب برای مسابقات زوران

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهرام بهروش رئیس انجمن زوران کشور گفت : فراخوان برگزاری اولین دوره کلاس‌های مربیگری و داوری زوران را از یک ماه پیش در سطح استان اعلام کردیم و تاکنون ۳۰ نفر برای شرکت در این دوره‌ها ثبت نام کرده اند.

وی گفت : این دوره‌ها از چهارشنبه (دوم مرداد) به مدت سه روز در محل مجموعه ورزشی جانبازان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن زوران کشور اعلام کرد: در این دوره‌ها فنون اصیل رشته زوران، اساسنامه این رشته و تحقیقاتی که تاکنون در خصوص آن انجام گرفته را به شرکت کنندگان ارائه می‌دهیم و در پایان گواهینامه معتبر مربیگری و داوری به آن‌ها اعطا خواهد شد.

وی برگزاری این کلاس‌های را کاری ارزشمند برای توسعه هرچه بیشتر زوران عنوان کرد و بابیان اینکه این اقدام به منزله گام‌های نخستین برای ثبت جهانی زوران است، گفت: هرچند رشته زوران در برخی استان‌های زاگرس نشین مانند ایلام، لرستان، کردستان و همدان وجود دارد و حتی مدعی این رشته هستند، اما خاستگاه اصلی زوران کرمانشاه است و به نام این استان ثبت ملی شده است.

بهروش بابیان اینکه اولین دوره کلاس‌های مربیگری زوران تنها برای شرکت کنندگان کرمانشاهی برگزار خواهد شد، اعلام کرد: پس از برگزاری این دوره مقدمات برگزاری کلاس‌های کشوری آن را نیز فراهم خواهیم کرد.

وی ایجاد ساختار و تشکیلات برای زوران را گام بعدی برای توسعه این رشته عنوان کرد و گفت: در نظر داریم بزودی یک ساختار فدراسیون مانند را برای زوران تشکیل دهیم که کمیته‌ها و زیرمجموعه‌های لازم را داشته باشد و در این راه از نیرو‌های انسانی کرمانشاه که مسلط به این رشته هستند، استفاده خواهیم کرد. برای هیات رئیسه نیز از افراد کرمانشاهی بانفوذ و شاخص در سطح ملی استفاده می‌کنیم تا یک هیات رئیسه قوی و کارساز داشته باشیم.

رئیس انجمن زوران کشور بابیان اینکه تشکیل ساختار برای این رشته می‌تواند به تسریع در روند ثبت جهانی آن کمک کند، اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا زوران هم به مانند دیگر کشتی‌های سنتی مانند چوخه و پهلوانی مطرح شود ومسابقات کشوری آن را برگزار کنیم.

وی برلزوم ساماندهی ورزشکاران فعال در این رشته هم تاکید کرد و گفت: متاسفانه درحال حاضر آمار ورزشکارانی که در رشته زوران فعال هستند را نداریم که در این راستا بحث ساماندهی آن‌ها را در استان بزودی آغاز خواهیم کرد.

بهروش در ادامه تاکید کرد: از آنجایی که زوران نوعی کشتی سنتی است، لذا با هیات کشتی استان تعامل بسیار خوبی داریم تا این رشته را در سطح استان توسعه دهیم.

وی از برنامه ریزی برای طراحی لباس مخصوص این رشته هم خبرداد و گفت: از نهاد‌های فعال درحوزه فرهنگی استان خواسته ایم تا در بحث طراحی لباس زوران که مطابق با سنت مردم این استان و مناسب برای مسابقات باشد، ما را یاری دهند.

رئیس هیات بومی محلی کرمانشاه در ادامه توسعه زیرساخت‌های این رشته را نیز یکی از ضرورت‌های کنونی زوران در استان دانست و گفت: همچنان در حال انجام پیگیری‌های لازم برای احداث بزرگترین گود زوران غرب کشور در کرمانشاه هستیم و امیدواریم بزودی بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.

وی یادآورشد: برای احداث این گود به حدود یک و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است که دربحث تامین آن چندان مشکلی نخواهیم داشت 

 

 

انتهای پیام/د

فراخوان برگزاری اولین دوره کلاس‌های مربیگری و داوری زوران از یک ماه پیش در سطح استان اعلام شد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انجمن های ورزشی جنجال ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مریم حاجی‌ابراهیمی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ۴۳ دوره و کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای ۸۳۹ نفر اجرایی شد. معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان افزود: از این تعداد دوره آموزشی، ۲۸ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۶۱۰ هنرمند ازجمله رنگرزی سنتی، رودوزی‌های سنتی، زنجیره ارزش خرد، توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی، آسیب‌شناسی صنایع‌دستی، بازاریابی دیجیتال، بازرگانی و صادرات، استانداردسازی، طراحی ظروف موزه‌ای رشته سفال و فلز، جایگاه سفالینه‌های منقوش جرجان در دوران معاصر، طراحی محصول سوزن‌دوزی ترکمن و… برگزار شد. او خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۲۲۹ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چرم و تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد. حاجی‌ابراهیمی گفت: در سال ۱۴۰۲ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند. او افزود: در سال جاری اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت‌سنجی به ترتیب اولویت در شهرها و روستاهای استان، خصوصاً شهر و روستاهای ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

       

دیگر خبرها

  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند