Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید فراهانی روز سه‌شنبه در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران به قرائت گزارش مدیریتی حسابرسی صورت‌های مالی سال ۱۳۹۳ پرداخت.

وی در این زمینه توضیح داد: به موجب بند (ج) ماده ۴۴ آیین نامه مالی شهرداری ها و بند ۳۰ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور رسیدگی نهایی و ممیزی حساب شهرداری‌ها به وسیله شورای اسلامی شهر از طریق بررسی گزارش‌های مالی و گزارش حسابرسان مذکور و اعلام موارد نقض و تخلف به شهردار و پیگیری‌های لازم بر اساس مقررات قانونی انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فراهانی افزود: حسابرسی از شهرداری تهران در سال ۱۳۹۳ توسط موسسه حسابرسی «بهروزان حساب» (دارای درجه کیفی ب بر اساس رتبه بندی جامعه حسابداران رسمی ایران) انجام شده است.

این عضو شورا گفت: موسسه بهروزان حساب گزارش حسابرسی صورت‌های مالی سال ۱۳۹۳ شهرداری تهران را در تاریخ هفتم اردیبهشت ۱۳۹۸ طی نامه شماره ۳۱۸۷۷/ب/۹۸ به شورای اسلامی شهر تهران ارائه می کند.

وی افزود: به دنبال آن، پس از دریافت ما در کمیته بودجه و نظارت مالی شورا با بهره گیری از توان کارشناسان کمیته، گزارش را که بالغ بر ۷۰۰ صفحه بود بررسی و در تاریخ ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۸ طی نامه شماره ۷۰۸۹، نتایج و پیش نویس مصوبه شورا در این باره به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کردیم و گزارش بررسی این کمیته و متن پیش نویس مصوبه در اختیار اعضای شورا قرار دارد.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: حسابرس منتخب شورا با ذکر ۱۸ بند (بندهای ۴ تا ۲۱) به عنوان مبانی اظهارنظر مشروط بر مواردی که تحریف صورت‌های مالی و محدودیت در رسیدگی در مجموع یا به‌تنهایی دارای اثر با اهمیت ولی غیراساسی بر صورت مالی باشد گزارش حسابرسی خود را به صورت مشروط ارائه کرده است.
وی اضافه کرد: گزارش مشروط یک نوع اظهارنظر مقبول است اما به استثنای مواردی که در بندهای مبانی تعدیل اظهارنظر بنا به دلایل فوق ذکر شده و در بند اظهارنظر نیز استثنا شده باشد.

فراهانی گفت: علاوه بر این حسابرس منتخب شورا به استثنای آثار موارد مندرج در برخی بندهای گزارش و همچنین به استثنای آثار احتمالی موارد مندرج در برخی بندهای دیگر صورت‌های مالی وضعیت مالی گروه و شهرداری تهران را در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ و عملکرد مالی و جریان‌های نقدی گروه و شهرداری تهران را برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، از تمامی جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب ارزیابی کرده است.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در ارزیابی کلی صورت های مالی و گزارش حسابرس منتخب شورا در این باره، ارائه نشدن اسناد و مدارک مورد نیاز حسابرسان، ثبت نادرست حساب‌ها و رعایت نشدن قوانین و مقررات مکرر مشاهده شده و در مواردی شهرداری تهران مصوبات و الزامات قانونی مصوب شورای اسلامی شهر تهران را نیز رعایت نکرده است.
وی تاکید کرد: در بررسی انجام گرفته توسط این کمیته با توجه به اصول علمی رسیدگی به گزارشات حسابرسی نسبت به تعیین ۱۳۲ تکلیف برای شهرداری تهران در برابر بندهای قابل تامل گزارش حسابرس پیش بینی شده است.

به گفته فراهانی، قرائت گزارش حسابرس و ارائه آن به شهروندان یکی از راهکارهای شفافیت مالی از حیث نهادی و کاربردی ترین شیوه حراست از اموال عمومی است تا با پرسشگری شهروندان درباره مسائل مطرح شده در گزارشات حسابرسی زمینه نظارت عمومی بر عملکرد شهرداری بیش از پیش فراهم شود.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: لازم است با همکاری کمیسیون نظارت و حقوقی شورا و بهره‌گیری از توان کارشناسان رسمی دادگستری تخلفات محرز در این گزارش مستند و برای رسیدگی از سوی رئیس شورا به دستگاه قضایی ارسال شود تا شورا گامی عملی در حراست از اموال شهروندان بردشته شود.
تهرام/۹۳۴۳/ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)

عصر ایران ــ‌ بعد از بارها رونمایی از خودروهای برقی، هنوز این خودروها وارد ناوگان حمل و نقل پایتخت نشده‌اند. شهرداری تهران آذر، دی و اسفند گذشته از خودروها و تاکسی‌های برقی رونمایی کرد.

گزارش را این‌جا ببینید

شهردار تهران گفته بود با ورود این خودروها یک شروع جدید را جشن می‌گیریم. شهرداری 2500 دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار ون و ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی از چین خریده است. با وجود وعده‌های متعدد معلوم نیست کی این خودروها به ناوگان می‌رسند؟ این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شهرداری : ورود اتوبوس و تاکسی برقی به تهران تا ۱۴۰۳ زاکانی: چهره ترافیکی شهر تهران سال آینده تغییر می کند

دیگر خبرها

  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏