Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز ، آسوشیتدپرس به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی گزارش داده که چند هواپیمای جنگی روسی، امروز سه‌شنبه اول مرداد ماه، در مرزهای شرقی آن کشور حریم هوایی را نقض کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، سئول نیز جنگنده‌های خود را به منطقه فرستاده و آنها به سوی «هواپیماهای روسی» تیر اخطار شلیک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری کره جنوبی، یونهاپ، اما به نقل از ستاد مشترک ارتش آن کشور می‌گوید یک بمب‌افکن روسی دو بار حریم هوایی را نقض کرده‌ است که سه دقیقه طول کشیده و با واکنش نیروی هوایی کره روبه‌رو شده‌ است.

به گفته سئول، هواپیماهای نظامی چین نیز روز سه‌شنبه وارد حریم دفاع هوایی کره جنوبی شدند. جزئیات بیشتری در این مورد هنوز ارائه نشده‌ است.

خبرگزاری دولتی کره جنوبی یادآوری کرده است بسیار به‌ ندرت پیش می‌آید که خبری در مورد نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های روسی منتشر شود، هر چند آن‌ها گاه وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی کره شده‌اند.

حریم یا منطقه شناسایی دفاع هوایی منطقه‌ای دربرگیرنده مرزهای خشکی و / یا مناطق دیگر در دریا است؛ کشورها بر پایه امنیت و منافع ملی خود بر پروازهای غیرنظامی در آن نظارت می‌کنند و با حریم هوایی کشورها فرق دارد. نزدیک به ۲۰ کشور، از جمله کره جنوبی، برای خود حریم دفاع هوایی تعریف کرده‌اند.

روسیه هنوز واکنشی به وقایع و بیانیه وزارت دفاع و ستاد مشترک کره جنوبی نشان نداده‌ است.

156 / 156 کره جنوبی هواپیماهای روسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کره جنوبی هواپیماهای روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند بمب‌افکن راهبردی «توپولوف -۹۵» با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی، ۱۱ ساعت بر فراز آب‌های نزدیک آلاسکا و مرز آمریکا پرواز کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: که دو بمب افکن راهبردی روسیه بر فراز آب‌های بی طرف در دریای برینگ در نزدیکی ساحل غربی آلاسکا اقدام به گشت زنی هوایی کردند.

همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک جنگنده سوخو نیز این بمب افکن‌ها را همراهی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟