Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص جسم بی جان برجام و شرایط جدید حاکم بر آن گفت: ظاهرا هیچ امیدی به بهبود برجام نیست، اما معادلات سیاسی همیشه به گونه‌ای است که وقتی یک پروسه به اوج التهاب خود می‌رسد بالاخره راه حلی برای آن پیدا می‌شود.

محمد ساجدی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص درگذشت یوکیو آمانو، دبیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و تاثیر آن بر جسم تقریبا بی جان برجام گفت: ظاهرا هیچ امیدی به بهبود برجام نیست، اما معادلات سیاسی همیشه به گونه‌ای است که وقتی یک پروسه به اوج التهاب خود می‌رسد بالاخره راه حلی برای آن پیدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به جلسه فوق العاده مقامات دولتی انگلیس در خصوص توقیف نفتکش آن‌ها توسط ایران گفت: یک استنباط این است که ماجرای کشتی انگلیسی، پهپاد آمریکایی و تنش‌های منطقه راه گریزی را ایجاد کند که به نجات برجام منجر شود، اما به طور کلی به نظر نمی‌رسد فوت آمانو تاثیری در روند برجام داشته باشد.

ساجدی تصریح کرد: اساسا کره‌ای ها، چینی‌ها و ژاپنی‌ها مردمانی خنثی محسوب می‌شوند که در مسائل بین المللی فقط به دنبال اصلاح منافع خود هستند و آمانو نیز از این قاعده مستثنی نبود البته نمی‌توان گزارش‌های مستمر آژانس مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران توسط وی را کتمان کرد، اما اساسا وی از موضع کلی به مسائل نگاه می‌کرد و مراقب بود که وارد تنش نشود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطرنشان کرد: با تمام این مسائل به نظر نمی‌رسد فوت وی تاثیری بر روند برجام داشته باشد و دبیر کل بعدی نیز اگر براساس مستندات موجود و واقعیت عمل کند اساسا گزارشی علیه عملکرد ایران در موضع هسته‌ای مخابره نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: درگذشت امانو برجام ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزگردها به ترکیه رسیدند

روزنامه «حریت دیلی» در گزارشی از این پدیده طبیعی نوشت: بادهای داغ از سمت لیبی به نواحی غربی ترکیه رسیده و شهرهایی از جمله استانبول، ازمیر، آنتالیا، بولو، تکیرداغ و موغلا (موغله) را فراگرفته است.

در این گزارش آمده است افزایش سطح ذرات معلق که توسط «شبکه ملی پایش کیفیت هوا» در ترکیه نظارت می‌شود، در این مناطق مشاهده شده و اندکی از استانداردهای سازمان جهانی بهداشت فراتر رفته است.

کارشناسان می‌گویند این رویدادهای جوی ناشی از انتقال ماسه و گرد و غبار بر اثر وزش بادهای شدیدی است که عمدتا از صحرای آفریقا سرچشمه می‌گیرد.

پیش‌بینی می‌شود این تاثیر جوی تا اواخر امروز (جمعه) کاهش یابد با این حال تا دو روز دیگر در مناطق ساحلی و جنوب شرقی آناتولی ادامه خواهد داشت.

با این حال شبکه ملی پایش کیفیت هوای ترکیه اعلام کرد در استانبول به دلیل وزش باد، غلظت این ریزگردها افزایش نخواهد یافت و سلامت شهروندان را تهدید نمی‌کند.

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شهردار استانبول گزارش داد در برخی از محله‌های این شهر افت کیفیت هوا نگران کننده است و به ساکنان توصیه می‌شود تا بهبود شرایط از پیک نیک و هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

کارشناسان همچنین توضیح می‌دهند افزایش چنین پدیده‌های اقلیمی در خاورمیانه و جنوب غرب آسیا ناشی از تغییرات آب و هوایی است و احتمالا در آینده، مناطق غرب و جنوب ترکیه را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • فیلم/ ابوعبیده: ما دیدیم که تاثیر عملیات ایران چقدر بود
  • ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • 7 نکته که در شروع مذاکره باید رعایت کنیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • تحلیلگر سابق سی آی ای: من تحت تاثیر حمله موشکی ایران قرار گرفتم