Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@20:43:19 GMT

۴ بقعه بندرانزلی؛ میزبان طرح نشاط معنوی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۷۲۷۳

۴ بقعه بندرانزلی؛ میزبان طرح نشاط معنوی

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرانزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی در بقاع متبرکه اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۴ بقعه متبرکه انزلی میزبان این طرح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بقعه بی‌بی حوریه، بقعه آقا سید محمد نجفی، امامزاده صالح(ع) غازیان همچنین بقعه سید طاهر و سید مظفر روستای طالب‌آباد میزبان طرح نشاط معنوی هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه این طرح همه ساله برای دانش‌آموزان دختر و پسر در رده‌هاس سنی ۷ تا ۱۸ سال اجرا می‌شود، گفت: برنامه‌‌های پیش‌بینی شده در نشاط معنوی شامل دوره‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری، معارف، کلاس‌های قرآن و احکام است.

فاضلی با بیان اینکه این طرح از ۱۳ تیرماه سالجاری مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده است، تاکید کرد: اختتامیه نشاط معنوی امسال ۲۹ مرداد ماه و مصادف با عید سعید غدیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت مشارکتی با پایگاه‌های بسیج و آموزش و پرورش برگزار می‌شود، گفت: روحانیون بومی و امامان جماعت هر بقعه مسئول برگزاری دوره‌های آموزشی نشاط معنوی هستند.

رئیس اوقاف بندرانزلی با اشاره به بخشی از آیه ۷۷ سوره مبارکه قصص «وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنْسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا»؛ «و با آنچه خدايت داده سراى آخرت را بجوى و سهم خود را از دنيا فراموش مكن»، تاکید کرد: حضرت على‏(ع) در تفسیر «لاتَنسَ نصیبک من الدنیا» فرموده است: «از سلامتى، قوّت، فراغت، جوانى و شادابى خود براى آخرت استفاده کن».

فاضلی بیان کرد: حضور نوجوانان در طرح نشاط معنوی گامی در جهت تمرین پر کردن اوقات فراغت به نحو احسن و آشنایی با تربیت دینی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی طرح نشاط معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست مشترک با مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اهمیت مالکیت معنوی در زیست فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: کودکان و نوجوانان این سرزمین باید با عملکرد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت در زمینه‌هایی همچون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری آشنا شوند و این امر خود نیازمند آموزشی متناسب و درخور سن این افراد است.

در ادامه حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: آموزش مالکیت معنوی در دنیا به عنوان یکی از بحث‌های پایه‌ای برای کودکان است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از متولیان مؤثر در حوزه کودک و نوجوان است.

وی افزود: آموزش عمومی و فردی منابع انسانی در حوزه مالکیت فکری، تولید پادکست، انیمیشن، تئاتر، تصویرسازی و انتشار کتب مناسب سن کودکان و نوجوانان در راستای آموزش نسل جدید و آشنایی با مالکیت فکری از موضوعاتی است که با تعامل مشترک با سازمان ثبت باید برای کودکان و نوجوانان عملیاتی شود.

در این نشست که اسلامی سرپرست مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت نیز حضور داشت، مقرر شد در آینده‌ای نزدیک تفاهم نامه مشترکی فی‌مابین مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت اجرایی شدن موارد ذکر شده منعقد شود.

کد خبر 6097407

دیگر خبرها

  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • جبلی: مسعود اسکویی مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)