Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@03:02:24 GMT

کسانی که مخالف کوپن هستند، شکمشان سیر است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۷۴۴۳

 نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با نامه نیوز صراحتا از باشگت کوپن دفاع و تاکید کرده است: کسانی که مخالف کوپن هستند، شکمشان سیر است. بخش هایی از گفتگوی وی در پی می‌آید:

*می گویند بازار ارز ثبات پیدا کرده، حتی مدتی است که قیمت ها سیر نزولی دارد اما دولت به مردم نمی گوید تصمیمش چیست؟ قیمت کنونی ارز در سه برابر قیمت قبل از بحران به تعادل رسید، آثار این اتفاق بسیار کوبنده و ضدتولید است و قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* کسانی که تمکن مالی داشتند سرمایه خود را به ارز، سکه و خانه تبدیل کردند یا از کشور بردند. در مقابل عموم مردم که پس انداز، ملک و خانه نداشتند بیچاره شدند. در مجموع قیمت ارز ثبات پیدا کرد اما در نقطه ای که قابل دفاع نیست.

*وقتی رکود شدید تورمی ایجاد می شود همه دولت ها حتی کشورهای سرمایه داری به داد مردم شان می رسند. آمریکا سال ۱۹۳۹ در آغاز جنگ جهانی دوم اجرای کوپن غذا را تصویب کرد. افراد تحت پوشش کوپن غذا متناسب با رونق و رکود کشور کم و زیاد می شدند.

*الان آمریکا به افراد تحت پوشش در قالب کوپن غذا کارت های هوشمند می دهد. در سال ۲۰۱۳ که اوج آثار بحران ۲۰۰۸ بود آمریکا ۴۷ میلیون و ۶۳۶ هزار آمریکا کوپن غذا می گرفتند.

*کوپن چیست که تابو شده است؟ کسانی مخالف کوپن هستند که شکم‌شان سیر است. ۷۴۷ هزار نفر در طول سال گذشته شاغلانی بودند که بیکار شدند. زندگی شاغلان بیکار شده با جوانی که کار گیر نیاوردند خیلی تفاوت می کند، این گروه عموما هزینه خانواده، مسکن و قسط و وام دارند. بیکاری برای چنین کسانی مساوی با بیچارگی است، حتی اشکنه هم نمی توانند بخورند چون پیاز و سیب زمینی گران شده است. اگر به وضعیت زندگی این افراد رسیدگی نشود بعد از مدتی به علت سوءتغذیه شیوع بیماری ها در این گروه افزایش و درصد عقب ماندگی و محرومیت از آموزش در بچه های فقرا روز به روز زیادتر خواهد شد.

*برخی می گویند کوپن بد است و بازگشتش منجر به کمونیسم می شود اما من معتقدم کمونیسم هم شود باید این کار را بکنیم. کوپن یک تجربه عقلایی بشر است که آمریکا مهد سرمایه گذاری دنیا هم این کار را انجام می دهد.

  اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالف حمله به رفح و کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطین هستیم

رؤسای جمهور چین و فرانسه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که با کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطینی مخالف هستند و هشدار دادند که حمله رژیم صهیونیستی به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگتر منجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شینهوا، شیء جینپینگ و امانوئل مکرون دوشنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که با کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطینی مخالف هستند و هشدار دادند که حمله رژیم صهیونیستی به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگ‌تر منجر می‌شود.

این بیانیه در جریان سفر شیء به فرانسه صادر شد. رئیسان جمهوری چین و فرانسه در دیدار خود در پاریس درباره مناسبات دوجانبه و تحولات خاورمیانه گفت‌وگو کردند.

اندکی پس از موافقت حماس با طرح آتش‌بس، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رأی مثبت داده است.

بر اساس گزارش دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، کابینه جنگ این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح گرفت تا به ادعای خود «فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ» ادامه دهد.

ساعاتی بعد رژیم صهیونیستی به رفح حمله کرد که بر اثر آن پنج تن از جمله یک کودک شهید شدند.

کد خبر 751325

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند
  • عضو حماس تنها مخالف توافق آتش بس را معرفی کرد
  • ابومرزوق: نتانیاهو تنها مخالف توافق آتش‌بس در غزه است
  • حماس: تنها مخالف توافق آتش‌بس نتانیاهو است
  • مخالف حمله به رفح و کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطین هستیم
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • پیام نتانیاهو به آمریکا: نمی‌توانیم به کسانی که به ما وعده می‌دهند اطمینان کنیم
  • فیلم جمله جنجال‌ساز کارشناس تلویزیون؛ زن ‌بی‌حجاب، مزاحم شد!
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • عکس| دانشجوی مخالف تجمع ضدصهیونیستی، کارشناس ایران اینترنشنال از آب درآمد