Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@10:46:23 GMT

مرخصی بقایی تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۷۸۰۷

صراط:

روز شنبه ۲۹ تیر بود که وکیل حمید بقایی از سکته مغزی موکلش خبر داد اما اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت که بقایی از هشت روز قبل به مرخصی رفته و در زندان نیست و اگر هم برای او اتفاقی افتاده باشد، سازمان زندان‌ها از آن بی‌اطلاع است.

به گزارش تسنیم قرار بود بقایی روز یکشنبه ۳۰ تیر با پایان یافتن مرخصی هشت روزه خود، مجدد به زندان بازگردد اما مرخصی او تا انتهای هفته جاری تمدید شده و اگر دوباره تمدید نشود، باید روز شنبه هفته آینده خود را به زندان اوین معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مهران عبداله پور وکیل بقایی گفته که موکلش ۲۰ روز قبل در زندان سکته کرده و ۱۵ روز بعد تا تایید پزشکان زندان و دریافت مرخصی استعلاجی برای انجام درمان از زندان خارج شده است.

۱۸ خرداد سال ۹۴ بود که حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، با شکایت دولت یازدهم به دادسرا احضار و بازداشت و نهایتا شش ماه بعد یعنی در تاریخ ۲۸ دی ۹۴، با صدور قرار تامین مناسب از زندان آزاد شد.

بر اساس آنچه سخنگوی قوه‌قضاییه در یکی از جلسات نشست‌ خبری هفتگی خود اعلام کرده، تصرف غیرمجاز، تبانی با معاملات غیردولتی، اختلاس و برخی موارد مالی از جمله اتهامات بقایی در این پرونده است.

بقایی شش ماه پس از آزادی از زندان، به خاطر بی توجهی به احضاریه‌های مکرر دادسرا، خرداد ۹۶ بار دیگر بازداشت و چند روز بعد با تودیع وثیقه ۲۰ میلیاردی از زندان شد. او پس از آزادی از زندان، ادعاهایی را در مورد وضعیت برخی زندانیان مطرح کرد؛ ادعاهایی که بنابر اعلام عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان وقت تهران دروغ بوده و نهایتاً منجر به تشکیل پرونده جدید برای بقایی شد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات بقایی، مهر سال ۹۶ برگزار شد تا اینکه اواخر آبان همان سال دادگاه مبادرت به صدور حکم و او را جمعاً به ۶۳ سال حبس محکوم کرد؛ حبسی که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۱۵ سال آن اجرا می‌شود.

بقایی پس از قطعیت یافتن حکم خود، ۲۲ اسفند ۹۶ برای تحمل ۱۵ سال حبس، راهی اوین شد.

او البته از دیوان عالی کشور هم درخواست اعاده دادرسی کرد اما شعبه ۴۰ دیوان عالی کشور، درخواست بقایی را برای اعاده دادرسی نپذیرفت و رد کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بقایی دولت بهار صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب «تتلو» در زندان خبرساز شد
  • (ویدیو) اقدام جدید و عجیب امیر تتلو در زندان؛ سرودن شعر در مدح حضرت علی
  • تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در سازمان زندان‌‎ها
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • برخی از فرهنگیان هدیه روز معلم دریافت نکردند
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر