Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه ۲۷۶ میلیارد تومان برای امهال وام‌های کشاورزی استان به بانک‌های استان اختصاص داده شده گفت: کشاورزان کرمانی تا ۱۵ مردادماه مهلت دارند برای امهال وام‌های خود اقدام کنند. ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدعلی دهقان صبح امروز در نشست خبری تسهیلات بانکی کشاورزی در کرمان اظهار داشت: استان کرمان در سال گذشته دچار خسارت‌های کشاورزی از جمله سرمازدگی محصولات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه این خسارت محصول زراعی سال 97 ما را دچار آسیب کرد و باعث کاهش تولید استان شد افزود: محصول پسته استان کرمان در سال گذشته 95 درصد دچار خسارت شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در سال 97 در شش شهر استان فقط 5 درصد محصول پسته برداشت شده است تصریح کرد: در شمال استان تک‌محصولی پسته را داریم و با خسارتی که به آنها وارد شد کشاورزان خسارت زیادی دیدند.

کرمان|امهال وام‌های کشاورزی هنوز در دولت معطل مانده استاستاندار کرمان: برای مصوبه امهال وام‌های کشاورزی سقف گذاشته شده استکرمان |رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: بانک‌ها تا تعیین تکلیف مصوبه امهال وام‌های کشاورزی صبر کنند

وی با بیان اینکه حداقل کار این بود که سود وام‌های کشاورزی به‌مدت سه سال بخشیده و پرداخت اصل وام نیز به‌مدت سه سال امهال شود گفت: در ابتدا هیئت وزیران موافقت و مصوب کرد که افرادی که تا 30 اسفند 97 سررسید وام آنها می‌رسد مشمول امهال می‌شوند.

دهقان با اشاره به اینکه بعدا با اختصاص دو هزار میلیارد تومان بودجه مواقف شد که 176 میلیارد تومان آن به استان کرمان اختصاص پیدا کرد افزود: تمام بانک‌های استان موظف به امهال وام‌های کشاورزی برای سه سال شدند.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده هزار میلیارد تومان دیگر به این کار اختصاص یافت عنوان کرد: از این مبلغ 110 میلیارد تومان به استان کرمان اختصاص یافت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در مجموع 276 میلیارد تومان برای امهال وامهای کشاورزی استان به بانک‌های استان اختصاص داده شده گفت: البته 110 میلیارد تومان مرحله دوم فقط به بانک کشاورزی اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه 85 درصد وام‌های تولیدی کشاورزی در استان توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است افزود: کشاورزان تا 15 مردادماه مهلت دارند به بانک کشاورزی مراجعه کرده و برای امهال وام‌های خود اقدام کنند.

دهقان با اشاره به اینکه مبلغ وام‌ها برای بانک کشاورزی سقف ندارند و کشاورزان باید هر چه سریع‌تر نسبت به امهال وام‌های خود به بانک کشاورزی مربوطه و یا سایر بانک‌هایی که تسهیلات دریافت کردند مراجعه کنند تصریح کرد: اگر کشاورزان استان ما مراجعه نکنند و بانک کشاورزی نتواند این بودجه را جذب کنند مبلغ اختصاص داده شده به سایر استان‌ها داده می‌شود و سهمیه استان از دست می‌رود.

وی با بیان اینکه جمعیت استان کرمان سه درصد جمعیت کل کشور است که بخش زیادی از آن در بخش کشاورزی مشغول هستند افزود: مبلغ اختصاص داده شده به استان در بحث امهال وام‌های کشاورزی حدود 10 درصد از کل مبلغ اختصاص داده شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه عدم مشاوره در پرداخت تسهیلات بانکی یکی از مشکلاتی است که امروز شاهد آن هستیم و باید پرداخت تسهیلات با مشاوره دقیق و کارشناسی شده باشد گفت: در سال گذشته حدود 175 میلیارد تومان وام خوداشتغالی روستایی در استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت این وام‌ها رصد شده و بالغ بر 92 درصد در جای خود هزینه شده است افزود: مابقی هم اگر سر مهلت قانونی اقدام نکنند باید این تسهیلات برگشت بخورد.

انتهای پیام/ ت

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حد نگاری اراضی ملی سیرجان

   


به گزارش خبر گزاری صداو سیمای مرکز کرمان سییدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان سیرجان که با هدف صدور اسناد مالکیت زمین‌های کشاورزی در فرمانداری تشکیل شد گفت: بخش عمده هزینه صدور اسناد مالکیت حدنگار اراضی کشاورزی را تهیه و تولید نقشه تشکیل می‌دهد، که برای برداشته شدن این هزینه‌ها از دوش کشاورزان، در شهر‌های مختلف استان قرارداد‌هایی با شرکت‌های مشاور منعقد شده است که این شرکت‌ها هزینه‌های آنان را پرداخت می‌کنند.
وی از ظرفیت‌های ایجاد شده برای صدور سند مالکیت برای همه شهر‌ها و روستا‌های استان خبر داد وگفت: امسال از این اراضی برداشت خواهیم داشت تا برای ایجاد ظرفیت صدوراسناد اقدام شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان عنوان کرد: ۷۴۵ هزار هکتار مساحت اراضی استان کرمان هست که تا به الان بیش از ۲۲۳ هزار هکتار سند مالکیت دریافت کردند و در شهرستان سیرجان بیش از ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی سند مالکیت دریافت کردند که ۳۰ در صد اراضی کشاورزی این شهرستان دارای سند مالکیت شده است وباید کشاورزان استان و شهرستان نسبت به دریافت سند مالکیت خود اقدام کنند.
آقای هاشمی از رفع تداخل بیش از ۲۳۰ هزار اراضی کشاورزی در سطح استان کرمان خبر داد و گفت: اسناد مالکیت می‌تواند جلو اختلافات حقوقی و مشاجره‌های بی اساس که در گذشته موجب نگرانی و نزاع بود را گرفته و کشاورزانی که سند مالکیت دریافت می‌کنند نیز از مزایای تسهیلات و امکانات ایجاد شده استفاده خواهند کرد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: یکی از سیاست‌های مقام معظم رهبری بحث اتمام حدنگاری هست که در این راستا همه مسئولین نظام برنامه ریزی لازم را انجام دادند و سازمان ثبت اسناد مصمم هست امسال صدور اسناد اراضی کشاورزی را به اتمام برسانند، و حتی بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی استان کرمان حدنگاری این امر مهم انجام شده و مراحل پایانی را می‌گذراند.
وی افزود: اعتبار لازم برای انعقاد قرار داد با شرکت‌های مشاور انجام شده است تا اراضی
شهر‌ها و روستا‌های زیر ۲۵ هزار نفرنیز مبحث حدنگاری وتشکیل پرونده وتولید نقشه توسط شرکت‌های مشاور به صورت رایگان انجام و پس از تشکیل پرونده منتهی به صدور سند مالکیت شود.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان