Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح‌الله حقیقی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه مشترک اشتغال استان، افزود: فناوری اطلاعات، نوین بوده و ایجاد اشتغال در این بخش، کم‌هزینه و با ثبات دارای تعداد اشتغال بالا نسبت به هزینه انجام شده است.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ‌سازی و آموزش لازم داده شود تا جوانان از ورود به این مشاغل نترسند.

حقیقی خاطرنشان کرد: هر اندازه انرژی برای این بخش، صَرف شود ارزش دارد چرا که مشاغل سنتی در آینده باید کنار رفته و مشاغل مبتنی بر فناوری اطلاعات جایگزین آن‌ها شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه اقدامات مطلوبی در ایجاد اشتغال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، صورت گرفته است، ادامه داد: باید با تشکیل کمیته‌ای به صورت عملیاتی بررسی و مشخص شود که برای بهتر شدن وضعیت موجود اشتغال در این بخش چه اقداماتی می‌توان انجام داد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راهبردها و محورهای ۹ گانه سند ملی کار شایسته و سیاست‌های مبتنی بر آن به صورت بومی تدوین و با تشکیل کمیته جداگانه با همکاری دستگاه‌های مربوطه مشخص شود که در هر کدام از راهبردها در سال جاری چه اقداماتی در سطح استان برای ایجاد و بهبود وضعیت اشتغال می‌توان انجام داد.

این مسئول اظهار داشت: کمیته رصد اشتغال استان نیز گزارش مربوط به آخرین وضعیت اشتغال و نیروهای بومی به‌کارگیری شده در استان را جمع‌بندی و در جلسه آتی شورا ارائه دهد.

وی تاکید کرد: مردم باید ایجاد مشاغل جدید را احساس کنند و بدانند افرادی به‌کارگیری شده‌اند که شایستگی لازم نسبت به آن شغل را داشته‌اند.

حقیقی در خصوص موضوع پسماند و بازیافت آن، خاطرنشان کرد: از بین ۴۰ پروژه محوری استان، پروژه‌های با اولویت حوزه جوانان تعریف شود تا این پروژه‌ها از محل تعیین تکلیف پسماند روی به اتمام برسند.

وی با تاکید بر هماهنگی بین بانک‌ها و دبیرخانه کارگروه اشتغال استان در ارائه آمار تسهیلات پرداختی برای ایجاد مشاغل، تاکید کرد: منابع تسهیلات مشاغل خانگی به مشاغل موثر و با اولویت مناطق کم‌برخوردار تخصیص یابد.

به گزارش ایرنا، سند ملی کار شایسته و سیاست‌های اشتغال مبتنی بر آن در قالب ۹ راهبرد با تصویب در جلسه مورخه ۲۹/۰۲/۹۸ هیات دولت جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

۶۰۸۵/۹۵۵۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال ارزش افزوده فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

جعفر پورمختار مدیرکل امور‌مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت عوارض ارزش افزوده طی پارسال در مقایسه با سال ماقبل آن ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان عوارض‌پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که پارسال، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ حدود ۸ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش‌افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: پارسال بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

وی افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان پارسال بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است