Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار «پارسینه»، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد روز سه شنبه جنگنده‌های این کشور ۳۶۰ تیر اخطار به سمت هواپیما‌های نظامی روسی که وارد حریم هوایی این کشور شده بودند شلیک کردند.
گفته شده است که دو فروند بمب افکن «تو ۹۵» و یک آواکس «اِی ۵۰» وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی کره جنوبی در ساحل شرقی آن شده اند و سپس آواکس وارد آسمان سرزمینی این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آسوشیتدپرس، یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی گفته است که جنگنده‌های کره‌ای با شلیک ۸۰ تیر هشدار موجب شده اند که هواپیمای شناسایی روسیه منطقه را ترک کند، اما این هواپیما بار دیگر حریم هوایی کره را نقض کرده است که بار دیگر جنگنده‌های کره ۲۸۰ تیر دیگر برای دور کردن آن شلیک کرده اند. در هیچ یک از موارد هواپیمای روسی شلیکی انجام نداده است.
به گفته مقامات کره‌ای این نخستین بار است که یک هواپیمای نظامی روس، حریم هوایی این کشور را نقض می‌کند.
حریم هوایی نقض شده بر فراز گروهی از جزیره‌های کوچک میان کره جنوبی و ژاپن بوده که محل اختلاف دو کشور است.
سئول می‌گوید دو بمب افکن چینی هم همراه با هواپیما‌های روسی وارد حریم هوایی این کشور شده اند، اما مشخص نیست که این اقدام عمدی بوده یا خیر.
هواپیما‌های چینی پیش ازهمراهی با روس ها، بامداد سه شنبه هم حریم هوایی کره را نقض کرده بودند.
وزارت دفاع کره جنوبی گفته است قصد دارد مقامات دیپلماتیک روسیه و چین را برای اعلام اعتراض رسمی، فرابخواند.
خبرگزاری «ریانووستی» روسیه به نقل از مقامات وزارت دفاع این کشور ورود بمب افکن‌های استراتژیک به آسمان کره جنوبی را رد کرده است. مسکو می‌گوید جنگنده‌های کره‌ای وارد مسیر بمب افکن‌های روسی شده اند بدون آن که با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و این نخستین بار نیست که خلبانان کره‌ای مزاحم هواپیما‌های نظامی روسیه در آب‌های بی طرف می‌شوند.
وزارت خارجه چین هم گفته است «منطقه شناسایی دفاع هوایی کره جنوبی» آسمان سرزمینی این کشور نیست و همه کشور‌ها از آزادی حرکت در آن‌ها بهره مندند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد گزارش های اولیه از سرنگونی یک هواپیما بر فراز حریم هوایی استان صعده در شمال یمن حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برخی منابع خبری در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کردند نیروی های مسلح یمن یک پهپاد MQ9 آمریکا را در آسمان شهر صعده یمن سرنگون کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این سومین پهپاد سی میلیون دلاری آمریکایی هست که بدست انصارالله سرنگون می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

لاشه هواگردی که در حریم هوایی یمن، استان صعده، توسط نیروهای مسلح یمن هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

 

   

دیگر خبرها

  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است