Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان وبلوچستان ؛ علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بارش‌های مونسون تا امروز حدود ۹ شهرستان سیستان و بلوچستان را در برگرفته که در برخی نواحی سبب جریان یافتن رودخانه‌های محلی و سیلابی شدن برخی معابر شهر‌های جنوب شرق و نیمه جنوبی این استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه این بارش‌ها در نتیجه جریانات شدید همرفتی و تشکیل ابر‌های کومولی فرم است، انتظار بارش‌های رگباری، تندباد‌های موقت، صاعقه و رعد و برق نیز وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد رعدوبرق، صاعقه و احتمال جاری شدن سیلاب موقت از تردد و استقرار در مناطق مرتفع همچنین در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

وی به تداوم وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: از یکشنبه شب بر سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال این استان افزوده شد و بیشینه سرعت باد تا صبح امروز در زابل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

ملاشاهی با بیان اینکه وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک شد و دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۶ هزار متر کاهش داد، افزود: این شرایط سبب شد تا غلظت ذرات معلق با اندازه ۱۰ میکرون در هوای زابل تا صبح امروز به بیش از ۲ برابر حد مجاز برسد.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی همچنان وزش باد‌های ۱۲۰ روزه تا آخر هفته در نواحی شمالی سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: شرایط به نحوی است که سرعت وزش باد در ساعات اولیه روز زیاد بوده، اما بعدازظهر‌ها از سرعت آن کاسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دیروز نیز سرعت وزش باد در زابل به حدود ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۴۷۱ میکروگرم بر مترمکعب معادل سه برابر حد مجاز رساند.

ملاشاهی ادامه داد: انتظار می‌رود گرد و غبار ناشی از وزش این باد‌ها ظهر و بعداز ظهر به برخی نواحی مرکزی و نوار شرقی سیستان و بلوچستان نفوذ کند و شعاع دید افقی در این مناطق را کاهش دهد.

انتهای پیام/ع

تداوم بارش های مونسون تاپایان هفته در سیستان وبلوچستان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، ملاشاهی رئیس اداره پیش بینی ومدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی این استان،گفت: بارش های 24 ساعت گذشته در زاهدان نزدیک به 18 میلی متر ثبت شده که این شرایط تا فردا بعد ظهر در زاهدان ادامه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد