Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه بازدید از اقدامات صورت گرفته در منا و عرفات در گفتگو با رسانه سعودی اظهار کرد: با توجه به مذاکرات طولانی که از سال گذشته میان سازمان حج و زیارت و وزارت حج و عمره عربستان انجام و تفاهم نامه‌ای که میان دو طرف برای حج امضا شد، مقدمات برگزاری عملیات حج ۱۴۴۰ به صورت مناسب برنامه ریزی و فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا کنون روند عملیات حج امسال بسیار خوب پیش رفته است، گفت: هم اکنون نیز تمام تلاش‌ها متمرکز بر فراهم آوردن شرایط و محیطی مناسب برای وقوف همه حجاج بویژه حجاج ایرانی درعرفات در حال انجام است و موسسه مطوفین زائران ایرانی هم امور و کار‌های لازم در این راستا همچون نصب چادر‌ها و کمک کننده‌ها، سرویس‌های بهداشتی و ایستگاه‌های نقل ترددی وامکاناتی که برای تغذیه و تدارکات و خدمات بهداشتی و درمانی نیاز است را مستقر کرده و پیش بینی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت ابراز مطرح کرد: با همکاری‌هایی که بین سازمان حج و زیارت و موسسه مطوفین ایرانی صورت گرفته بتوانیم به حجاج ایرانی، خدمات مناسب و در خور شانی را در منطقه عرفات، مشعر و منا ارائه دهیم و با همکاری‌هایی که در صحنه عمل ایجاد می‌شود شاهد شرایط بهتری برای همه حجاج بویژه زائران ایرانی داشته باشیم.

رشیدیان تصریح کرد: در زمان حج بین کسانی که مسئولیت ارائه خدمات به حجاج را دارند اعم از موسسه مطوفین و نیز سازمان‌های حج و عمره کشور‌های مختلف نه تنها دوعیت و تعارضی وجود ندارد بلکه وحدت و یکی بودن بر سیستم باید حاکم باشد.

رئیس هیات مدیره موسسه مطوفین زائران ایرانی هم در ادامه این مصاحبه با قدردانی از مسئولان و دست اندرکاران سازمان حج و زیارت گفت: پذیرایی و خدمت رسانی به حجاج بیت الله الحرام وظیفه و امانتی به دوش ماست و امید است که این خدمت رسانی رابه نحو احسن و باکیفیت عالی به انجام رسانیم.

ازهر افزود: طی چندین جلسه با مسئولان مربوطه درسازمان حج و زیارت نقاط ضعف و کمبود‌ها بررسی و ارزیابی شد و به منظور ارتقا سطح خدمات و اهمیت سلامتی زائران بویژه با توجه به گرمای هوا، برخی اقدامات اعم از کلی و جزئی در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با استفاده از تجارب گذشته این اصلاحات و اقدامات برای بهبود شرایط حضور زائران بهنگام وقوف انجام شده و در این راستا از چادر‌های آلمانی پیشرفته برای زائران ایرانی استفاده شده و امکانات بیشتری در آن‌ها تعبیه شده از جمله تجهیز این چادر‌ها به کولر‌های مناسب و تهویه مطلوب که منجر به بهبود هوای درون چادر‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقع خدمات ما نسبت امسال نسبت به قبل از شرایط بهتری برخوردار است و امید است رضایت زائران را فراهم کرده و اعمالشان را در شرایط مطلوب تری به انجام برسانند.

بر اساس قوانین جاری عربستان، خدمات در مشاعرمقدس به حجاج کشور‌های جهان از طریق ۶ موسسه مطوفین که زیر نظر وزارت حج عربستان فعالیت می‌کنند ارائه می‌شود و در این میان یک موسسه متقل به عنوان موسسه مطوفین ایران خدمات رسانی به حجاج جمهوری اسلامی ایران را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر

محمد علی ایرانمنش گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت سازمان و حج و زیارت، وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، اعزام زائران عمره  در کرمان پس از ۹ سال امروز انجام شد.

وی افزود: برای استان کرمان، ۳ کاروان ۸۵ نفره در قالب یک پرواز تخصیص داده شد و توزیع این کاوران‌ها براساس امتیاز و تعداد زائران ثبت نامی که زودتر واریز وجوه داشتند به شهر‌های کرمان یک کاروان، رفسنجان یک کاروان و زرند یک کاروان صورت پذیرفت که براساس لیست ابلاغی سازمان با زائران مشمول تماس گرفته شد و این زائران در کاروان‌های بیان شده ثبت نام شدند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و پس از صدور روادید، اعزام زائران کرمانی به حج عمره در قالب یک پرواز از ایستگاه پروازی کرمان انجام شد.

وی بیان داشت: مدت سفر حج عمره، ۱۰ روزه و هزینه سفر، بین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • مقدمات برگزاری دادگاه‌های صلح در لرستان فراهم شود
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند