Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پروژه ارتباط با صنعت بررسی فنی و اقتصادی شیوه‌های کاهش تعداد علمک ها و رگلاتورها در روستاها و شهرهای کوچک که طی قراردادی از سوی شرکت گاز استان لرستان با دانشگاه حکیم سبزواری منعقدشده بود با موفقیت به پایان رسید.

دکتر مهدی دیمی دشت بیاض عضو هیئت‌علمی دانشگاه حکیم سبزواری و مجری این طرح گفت: در این پروژه ارتباط با صنعت که انجام آن ۱۸ ماه طول کشید هدف اصلی طراحی یک روش نوین گازرسانی به مناطق دوردست و روستاهای دورافتاده بر مبنای کاهش علمک ها و رگلاتورهای مورد نیاز در روش معمول بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بروز بعضی مشکلات، گازرسانی به این مناطق را سخت و دشوار و گاهی همراه با ایجاد خطراتی کرده است؛ از سوی دیگر با توجه به تعدد به‌کارگیری عملک‌ها و رگلاتورها گازرسانی در این مناطق نیز در بسیاری موارد توجیه اقتصادی ندارد.

بر این اساس در این پروژه با مدل‌سازی جریان، رفتار دینامیکی گاز طبیعی در خطوط توزیع بعد از رگلاتور برحسب مسافت و تعداد مصرف‌کننده‌ها یک روش نوین برحسب تغییر فشار و ابعاد لوله طراحی شد که به کمک آن عملاً امکان گازرسانی به روستاهای دورافتاده فراهم شد.

همچنین از دستاوردهای مهم دیگر این پروژه می‌توان به توسعه نرم‌افزار بومی طراحی شبکه گاز طبیعی ( NGPDS) توسط این تیم پژوهشی اشاره کرد که به کمک آن به‌راحتی می‌توان خطوط شبکه را طراحی و پارامترهای مختلف را محاسبه کرد.

کد خبر 4674347

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه حکیم سبزواری گازرسانی روستایی توسعه روستایی روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند ممکن شد