Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@18:57:45 GMT

ظریف از یک توافق خبر داد +عکس

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۰۳۱۴

ظریف از یک توافق خبر داد +عکس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان درباره دیدار با رئیس جمهور نیکاراگوئه و دیگر مقامات این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: "در ماناگوا به مردم و دولت نیکاراگوئه، چهلمین سالگرد انقلاب آنها را تبریک گفتم. ایران و نیکاراگوئه هر دو در برابر تروریسم اقتصادی و مداخلات تجاوزگرانه ایالات متحده مقاومت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما درباره همکاری گسترده بین دو کشور توافق کردیم."

محمد جواد ظریف روز گذشته در ادامه دیدارهای خود با مقامات نیکاراگوآ با آقای دانیل اورتگا رئیس جمهور این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار اظهار داشت: دولت آمریکا به رغم همه قوانین، مقررات و قطعنامه ها دست به تروریسم اقتصادی علیه ملت های مستقل می زند. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با برشمردن زمینه های مختلف همکاری های دو کشور در زمینه های تجاری، صنعتی، انرژی، کشاورزی، مالی و ... بر اراده کشورمان برای توسعه و تعمیق روابط دو جانبه تاکید کرد.

رئیس جمهور نیکاراگوآ در این دیدار اظهار داشت: ما هرگز مفهوم تحریم آمریکا را قبول نداریم چون در چارچوب قوانین بین المللی نیست و این تحریم ها علیه مردم ما و شما یکجانبه و غیر قانونی است. همه از وضعیتی که آمریکا در جهان ایجاد کرده ناراحتند اما برخی به زبان نمی آورند. آنها با ابزار باج خواهی و با نقض قوانین تجارت بین المللی به جهانیان حتی به متحدین خود توهین می کنند. این رفتارها به ضد خودشان تبدیل می شود.

محمد جواد ظریف در ایستگاه پایانی سفر به سه کشور آمریکای لاتین به منظور دیدار و گفت و گو با مقام های بولیویایی ساعتی پیش (بامداد سه شنبه به وقت محلی ) با استقبال خانم کارمن آلمندراس معاون وزیر روابط خارجی بولیوی وارد فرودگاه شهر سانتاکروز این کشور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر با اوو مورالس رییس جمهور، دیه گو پاری وزیر روابط خارجی و دیگر مقام های بولیویایی دیدار و گفتگو خواهد کرد. پیگیری موضوعات در دستور کار روابط دو جانبه میان جمهوری اسلامی ایران و دولت چند ملیتی بولیوی و گفت و گو پیرامون مسایل منطقه ای و بین المللی از مهم ترین موضوعاتی است که در این سفر مطرح خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران محمدجواد ظریف توافق نیکاراگوئه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم

به گزارش جماران؛ به نقل از اسپوتنیک، به گفته سرگئی شویگو، همکاری روسیه و ایران همواره پویا و چند وجهی بوده است.

شویگو, وزیر دفاع روسیه گفت: «مبارزه مشترک با تروریسم بین‌المللی در سوریه، نمونه بارز روابط دوستانه دیرینه ما است که اخیراً به طور ویژه قابل اعتماد شده‌اند و با موفقیت در حال توسعه هستند.»

محمد آشتیانی وزیر دفاع ایران گفت که روابط مسکو و تهران در حال رسیدن به سطح جدیدی است.

دیگر خبرها

  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد