Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران در رابطه با عملکرد دستگاه سیاست خارجی در قبال شیخ زکزاکی بیانیه ای صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران در رابطه با عملکرد دستگاه سیاست خارجی در قبال شیخ زکزاکی بیانیه ای صادر کرده است.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

مسلما کسی شکی در عظمت شیخ ابراهیم زاکزاکی و ارزش این بزرگوار برای عالم اسلام و تشیع ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لکن در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم که این شخصیت بزرگوار در چنگال رژیم دژخیم نیجریه به اسارت گرفته شده و هر روز تحت ظلم و فشار مضاعف قرار می گیرد. امروز رژیم نیجریه عزم خود را برای از بین بردن شیخ ابراهیم زاکزاکی جزم کرده و اکنون شاهد مسمومیت و مریض حالی ایشان هستیم که اگر دیر تصمیم درست را بگیریم شهادت ایشان را باید عزا بگیریم و تاکنون مشاهده کردیم که دولت نیجریه نه تنها عزمی بر درمان شیخ ندارد بلکه درصدد وخیم تر کردن اوضاع شیخ زاکزاکی است.

 

در این میان توقع ما از جمهوری اسلامی ایران حمایت و پشتیبانی همه جانبه از این مظلوم جهان اسلام است. امری که به موجب قانون اساسی کشورمان بر دوش ما قرار گرفته و سرپیچی از آن علاوه بر آنکه خلاف انسانیت است خلاف قانون نیز هست. لذا در همین راستا در 10 روز گذشته جلسات متعددی با مقامات مسئول در این حوزه داشتیم و از نزدیک گزارش عملکرد و دیدگاه های آنها را شنیدیم و به این نتیجه رسیدیم که تمامی دستگاه های مسئول در این حوزه که شامل قوای مختلف و دستگاه ها و سازمان های مختلف می شود به شدت محتاج به یک انذار هستند.

 

عده ای در داخل کشور به وضوح نه تنها به دنبال نجات شیخ نیستند؛ بلکه چشم انتظار آن هستند که با شهادت شیخ دستاویزی دیپلماتیک برای روابط خارجی به دست بیاورند و از شهادت شیخ آن استفاده ای را ببرند که ترکیه از خاشقجی برد. عده ای دیگر اما شیخ را فردی افراطی تلقی می کردند که حاضر به مصالحه با حکومت نیجریه نشده و زیر بیعت رژیم سفاک و خون ریز نیجریه نرفته است.

 

اینها متوقع آن بودند که شیخ ابراهیم زاکزاکی پس از شهادت چند صد شیعه توسط رژیم نیجریه اکنون زیر بیرق حکومت برود و جنبه قانونی پیدا کند. این نظر به مثابه آن است که بگویم امام خمینی می بایست زیر سلطه محمدرضا شاه می رفت. عده ای نیز به بهانه برگزاری دادگاه شیخ بر سکوت خود اصرار می ورزند و فکر می کنند که حکومت نیجریه زیر بار حکم دادگاه می رود حال آنکه اگر نیجریه می خواست رای دادگاه را قبول کند در سال 2016 که دادگاه رای به آزادی شیخ داده بود شیخ را رها می کرد. مسخره تر از همه اما عده ای معتقدند که خود شیخ عزمی برای رهایی ندارد و خودخواسته در زندان مرگ رفته و علاوه بر آن می گویند اگر شیخ ابراهیم زاکزاکی نجات پیدا کند ممکن است رشد جمعیت شیعیان کاهش پیدا کند.

 

در زمانه ای که مظلومین جهان و مبارزان آزادی، ابزار سیاست بازی سیاسیون شدند در زمانه ای که به جای حمایت همه جانبه از مظلومین جهان به دنبال توافق بین ظالم و مظلوم هستیم و در زمانه ای که به جای حمایت از مظلوم به دنبال پرچم کردن پیراهن خونی او هستیم، باید سردر گریبان برد و خون گریست. اما ما منتظر آن هستیم که دستگاه سیاست خارجی رویه و دیدگاه خود را عوض کند و اولین گام برای این تغییر نیز برکنار کردن سفیر ایران در نیجریه است.

 

سفیری که به گفته فعالان نیجریه نه تنها حمایتی از شیخ زاکزاکی نمی کند بلکه حتی علیه شیخ هم موضع می گیرد که گزارش های فعالین نشان از این دارد که در این ایام حتی یک بار به دیدار شیخ نرفته است و ایشان به جای اینکه در نیجریه تقویت کننده شعیان انقلابی باشد در حال پشتیبانی از کسانی است که به جز در دست گرفتن عکس امام و آقا هیچ حرکت ضد ظلمی از خود نشان نمی دهند و در وسط جریان ایستاده اند ما به جرات معتقدیم اولین قدم آن است که این سفیر برکنار شود تا حداقل اطلاعات بسیار غلطی که از اوضاع نیجریه به داخل کشور منتقل می شود از میان برود و کسی به عنوان سفیر ایران در نیجریه انتخاب شود که پشت و پناهی برای انقلابیون باشد نه خار در چشم و استخوان در گلوی آنها.

 

در انتها امیدواریم تمامی دستگاه های مسئول در این جریان اعم از وزارت خارجه، قوه قضائیه، مجلس، سپاه و همچنین بیت رهبری انقلاب قبل از آنکه دیر شود رویه خود را تغییر دهند تا شاهد آن نباشیم که خمینی آفریقا ترور شود و ما یا تکمیل کننده پازل دشمن باشیم یا بی تفاوت باشیم یا در حال سیاست ورزی بی خاصیت.

و السلام علی من اتبع الهدی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنبش عدالتخواه دانشجویی شیخ زکزاکی سفارت نیجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر یک هیئت دیپلماتیک کره شمالی به ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که هیات پیونگ‌یانگ به ریاست «یون جونگ هو» وزیر روابط اقتصادی خارجی کره شمالی، روز سه‌شنبه عازم ایران شد. این رسانه جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • سفر یک هیئت دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید