Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در خصوص پیوستن به ائتلاف دریایی واشنگتن در تنگه هرمز گفت که روسیه هیچ‌گونه پیشنهادی درباره پیوستن به این ائتلاف دریافت نکرده است.

وی در این خصوص توضیح داد: «هیچ‌کس هیچ‌چیزی به ما پیشنهاد نداده است. افراد معمولاً تماس‌هایی می‌گیرند و می‌گویند چه چیزی می خواهند و ایده‌هایشان را مطرح می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعنوان مثال، ما پیشنهاد خود در خصوص امنیت جمعی در تنگه هرمز را مطرح می‌کنیم. امروز، یکبار دیگر، آن را ارائه می‌دهیم و آن را منتشر می‌کنیم، با اینحال، شخصاً به هیچ عنوان نمی‌دانم پیشنهاد همکاران آمریکایی ما چه چیزی است».

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اخیراً اعلام کرد که واشنگتن به دنبال تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی دریایی برای محافظت از عبور و مرور کشتی‌ها در تنگه هرمز است.

به دنبال حمله به دو نفتکش در دریای عمان در ماه گذشته میلادی که یکی از این نفتکش‌ها متعلق به یک شرکت ژاپنی بود آمریکا با متهم کردن ایران به دست داشتن در این حملات طرحی برای تشکیل یک ائتلاف نظامی در راستای حفاظت از کشتی‌های تجاری در آبهای خلیج فارس به کشورهای مختلف ارائه کرده است. 

پس از آن انگلیس به طور غیرقانونی، نفتکش حامل نفت ایران را در تنگه جبل الطارق توقیف کرد و روز پنجشنبه نیز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک فروند نفتکش انگلیسی را به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی در تنگه هرمز توقیف کرد.

«یوشیهیده سوگا» سخنگوی دولت ژاپن نیز امروز (سه‌شنبه)  در پاسخ به سؤال خبرنگاران تأکید کرد که کشورش، موضوع پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز را بررسی نمی‌کند.

بوگدانوف همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود به سوریه اشاره کرد و گفت که مسکو انتظار دارد که کمیته قانون اساسی سوریه قبل از مذاکرات در چارچوب نشست «آستانه» در اول و دوم آگوست (10 و 11 مردادماه) تشکیل شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اخیراً از اقداماتی در جهت برگزاری نشستی در خصوص سوریه در چارچوب نشست آستانه خبر داده بود و از اقدامات سازمان ملل در خصوص نزدیکی میان دولت و معارضان این کشور استقبال کرد و گفت: «معتقدم که به زودی به تصمیم خوبی در خصوص کمیته قانون اساسی سوریه دست می‌یابیم.»

تشکیل کمیته قانون اساسی از برای اولین بار از سوی ایران، روسیه و ترکیه در نشست آستانه پیشنهاد شد و «استفان دی میستورا» نماینده وقت سازمان ملل در امور سوریه اجرا شدن این پیشنهاد را اساس فعالیت‌های خود قرار داد اما به هدف خود نرسید. پس از او نیز «گیر پدرسون» در این راستا تلاش می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

آمریکا و ۱۷ کشور دیگر خبر دادند طرحی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای صهیونیست به جنبش حماس ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • نتوانستم برای خداحافظی با قلعه نویی صحبت کنم | قبل از این دو پیشنهاد دیگر هم داشتم
  • درخواست ژاوی از ستاره بارسا: به بایرن نرو!
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی