Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:15:32 GMT

چگونه قبض برقم را دیجیتال کنم؟

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۱۰۶۳

چگونه قبض برقم را دیجیتال کنم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از اول مهرماه مشترکان برق دیگر قبض کاغذی نمی‌گیرند و باید با وارد کردن کد‌های دستوری به اداره برق درخواست بدهید تا قبض‌هایتان را به صورت دیجیتال ارسال کند. البته این طرح فقط برای صاحبخانه‌ها نیست و مستاجر‌ها هم می‌توانند قبض‌هایشان را به صورت دیجیتال بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتربخوانید: چگونه می‌توان میزان مصرف برق را کاهش داد؟

در مورد اقدامی که مشترکان برای حذف قبوض کاغذی برق خود باید انجام دهند، این‌گونه توضیح داده شده که روش‌های متنوعی برای ثبت شماره همراه مشترکان در سامانه‌های صدور قبض از سوی شرکت‌های توزیع نیروی برق در استان‌ها اعلام شده است.

اما همه مشترکان در سطح کشور می‌توانند با ارسال *۱* شناسه قبض # به سرشماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ نسبت به ثبت شماره همراه خود در سامانه صدور قبض کشور اقدام کنند.

این اقدام باید با شماره همراهی انجام شود که مسئولیت پرداخت صورت‌حساب برق را برعهده دارد، یعنی مالک، مستأجر یا هر فرد دیگری که مسئولیت صورت حساب برق از سوی مالک به وی واگذار شده است. پس از آن راهنمایی لازم در قالب پیامک در اختیار مشترک قرار خواهد گرفت.

مستاجر‌ها چه کار کنند؟

پیش از این نیز حسین صبوری در این مورد به ایسنا توضیح داده بود: مشترک باید شماره شناسه خود را به همراه ستاره یک (۱*) به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک کند. چنانچه فردی هم مالک خانه نیست و مستأجر است، بعد از آن‌که از محل مورد نظر نقل مکان کرد، باید شناسه قبض به همراه ستاره دو را به همان شماره پیامک کند تا فرآیند ارسال قبض آن شماره شناسه متوقف شود، سپس شناسه قبض منزل جدید خود به همراه ستاره یک را مجدد پیامک کند.

اگر مشترکی چند قبض برق دارد، می‌تواند شناسه همه را به صورت جداگانه به همراه ستاره یک به شماره مذکور پیامک کند. درحال حاضر برای حدود یک‌میلیون مشترک که شماره همراه آن‌ها موجود است، به صورت موازی هم قبض کاغذی و هم قبض به صورت پیامک ارسال می‌شود.

البته مشترکان نباید بلافاصله منتظر دریافت پاسخ از طریق پیامک باشند. پس از آن‌که راستی‌آزمایی صورت گرفت، توانیر به مشترکانی که اطلاعات آن‌ها تایید شده است، پیامکی برای ادامه کار ارسال خواهد کرد.

از ماموران برق کمک بخواهید

در این راستا، هادی مدقق، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر با بیان این‌که طرح حذف قبض کاغذی برق حدود دو ماه است که آغاز شده، گفته است: «در این مورد به مشترکان اطلاع‌رسانی می‌شود. برای مثال همکارانی که برای بررسی کنتور برق مراجعه می‌کنند، مشترکان را در این زمینه راهنمایی کرده و اطلاعات لازم را به آن‌ها می‌دهند.»

وی به این سوال که آخرین وضع حذف قبوض کاغذی برق در استان‌های مختلف چگونه است، پاسخ داد: «بیش از ۳۰ شرکت توزیع در کشور وجود دارد که هرکدام در این زمینه پیشرفت‌های مختلفی داشته‌اند. دو شرکت توزیع جنوب کرمان و سیستان‌وبلوچستان به‌طور کامل قبض کاغذی را حذف کرده‌اند و اطلاعات قبض را به صورت الکترونیکی در اختیار مشترک قرار می‌دهند.»

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر در مجموع اطلاعات بالغ بر ۶۰‌درصد مشترکان دریافت شده است.
مدقق با تاکید بر این‌که تا پایان شهریورماه همه قبوض کاغذی برق حذف خواهد شد، درمورد وضع تهران توضیح داد: «از آنجایی که بیش از ٤میلیون مشترک در تهران وجود دارد، فرآیند دشوارتری است. با این حال پایان شهریور همه قبوض کاغذی برق حذف می‌شوند.»

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خواندنی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟

ایران و روسیه با همکاری یکدیگر در جستجوی روش‌های جدید برای تسویه حساب‌های تجاری هستند.

به گزارش ایسنا، یکی از راهکارهای پیشنهادی، استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و دارایی‌های مالی دیجیتال است که محسن رحیمی، وابسته بازرگانی سفارت ایران در مصاحبه با رسانه‌های روسی به آن اشاره کرد.

رحیمی تاکید کرد: استفاده از روبل‌ دیجیتال و ریال‌ دیجیتال می‌تواند فرآیندهای تجاری بین دو کشور را ساده‌تر و به کاهش تاثیر تحریم‌های موجود کمک کند.

او در اواخر ماه آوریل از برنامه‌های ایران برای راه‌اندازی پروژه آزمایشی با هدف پذیرش کارت‌های پرداخت میر روسی خبر داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا
  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • نگهداری تَک‌پلاک جرم است
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود/اعمال قانون و اعزام به پارکینگ
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی