Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@14:56:19 GMT

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده و آسان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۱۹۵۴

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده و آسان

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرض کنید میخواهیم یک کیک تولد عالی درست کنیم، اگر بتوانیم یک کیک ساده و اسفنجی را خوب بپزیم، تقریبا نصفه بیشتر راه را رفته ایم. کلا پایه اکثر کیک‌هایی که حرفه‌ای درست و تزیین شده اند، یک کیک ساده اسفنجی است. شاید تکراری باشد، ولی دوباره طرز تهیه آن را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم :
۲ پیمانه آرد
۱ پیمانه شکر
۱ پیمانه شیر
۲ ق چ وانیل
۲/۳ پیمانه روغن مایع
۴ عدد تخم‌مرغ
۲ ق م بیکینگ‌پودر
طرز تهیه:

۱. ابتدا زرده‌ها و سفیده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کنید. سفیده‌ها را با همزن برقی خوب بزنید تا فرم گرفته، سفید شود تا از ظرف نریزد، سپس آن را در یخچال بگذارید.

۲. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. زرده‌ها را در یک ظرف مناسب با شکر و وانیل خوب هم بزنید تا سفید و کش‌دار شود. حالا کم‌کم به آن روغن و شیر را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

۳. در یک ظرف آرد و بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط کرده و دو بار آن‌ها را الک کنید، سپس آن را به مخلوط زرده اضافه کنید. در انتها سفیده را هم به مواد اضافه کنید. مواد را به حالت دورانی هم بزنید. دقت کنید که مواد را در یک جهت هم بزنید تا کیک به خوبی پف کند.

۴. مایه کیک را داخل قالب مورد نظرتان که قبلاً چرب کرده‌اید بریزید و آن را در فر به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد.

۵. بعدازآنکه کیک آماده شد، آن را از فر درآورید و صبر کنید تا کمی خنک شود، سپس آن را از قالب درآورید. بعدازآنکه کیک خنک شد، آن را از عرض به دو قسمت تقسیم کنید. روی یک لایه را با خامه بپوشانید، سپس لایه دیگر را روی آن قرار داده و آن را هم با خامه بپوشانید. کیک را با میوه دلخواه، تکه‌های شکلات و در صورت تمایل شکلات سفید آب شده تزیین کنید.

نکته: تخم‌مرغ و شیر باید به دمای محیط رسیده باشند.

منبع : برترینها

انتهای پیام/

روش تهیه کیک ساده اسفنجی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)

 

 

 

منبع :فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترفند عالی برای نگهداری طولانی مدت خیار و گوجه (فیلم) ساده‌ترین روش برای کشت و برداشت خیار در پشت بام خانه (فیلم) ایده‌ای جالب برای کاشت، پرورش و برداشت خیار در منزل (فیلم)

دیگر خبرها

  • کری توییتر بایرن مونیخ برای رئال مادرید: حدس بزنید بعدش چی شد؟ + عکس
  • ژاوی: من هوادار بارسلونا و مرد باشگاه هستم؛ تصمیم قبلی‌ام به نفع تیم بود و آسان هم نبود
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)