Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اشاره به این که در روستای نوجه‌ده و چند صد روستای دیگر استان مددجوئی وجود ندارد، گفت: اکثر روستاهای استان در سایه فرهنگ زکات، فاقد مستمند هستند. ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، همایش افتتاحیه جمع آوری زکات گندم استان، ظهر امروز در روستای نوجه‌ده خسروشاه و در راستای نهضت احیاء و ترویج فرهنگ زکات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونس فاتح معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در این همایش، ایجاد جریان مولد را از جمله سیاست‌های این نهاد خواند و اظهارداشت: کمیته امداد سعی دارد تا با ایجاد زمینه اشتغال برای افراد بالای 20 سال و زیر 55 سال، مددجویان خود را توانمند کند.

وی با بیان این که، اگر تبریز با عنوان "شهر بدون گدا" و "شهر بدون کارتن خواب" شناخته می‌شود، به دلیل برخورداری مردم این شهر از روحیه خیرخواهی است، افزود: این روحیه خیرخواهی، نه تنها در شهر تبریز بلکه در تمام استان صدق می‌کند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان، خاطرنشان ساخت: رسالت اصلی کمیته امداد نیز توسعه فرهنگ خیرخواهی است که بخشی از آن در سایه تعامل تنگاتنگ با خیریه‌های استان به دست آمده است.

وی با اشاره به این که در روستای نوجه ده و چند صد روستای دیگر استان مددجوئی وجود ندارد، اذعان داشت: اکثر روستاهای استان در سایه فرهنگ زکات، فاقد مستمند هستند، چنانکه مردمی شدن کمیته امداد از چشم اندازهای این نهاد است.

زکات برکات ملموسی را بر میزان محصولات دارد

رضائی بخشدار خسروشاه نیز با اشاره به بخشی از سخنان رئیس جمهوری مبنی بر این که «دولت یازدهم همه تلاش خود را برای توسعه روستاها بکار گرفته است»، اظهارداشت: تولید، زیربنای حرکت جامعه است و تلاش اکثر دستگاه‌های اجرائی در راستای حفظ آب و خاک است.

وی کشاورزی مدرن را مورد تاکید قرار داده و گفت: باید تولید محصولات کشاورزی از روش‌های سنتی به سمت کشاورزی مدرن حرکت کند و روستائیان و مسئولین ذی ربط باید با کمک شرکت‌های دانش بنیان به تحقق این امر کمک کنند.

ارائه گزارش‌های شفاف به مردم سبب ترویج و تشویق پرداخت زکات می‌شودبیش از 1.5 میلیارد تومان زکات در خراسان جنوبی جمع‌آوری شدزکات نقدی در چهارمحال و بختیاری 110 درصد افزایش یافتقزوین| 60 درصد زکات جمع‌آوری شده برای امور عام‌المنفعه هزینه شدبیش از 3 میلیارد تومان زکات در خراسان جنوبی جمع‌آوری شدافزایش 10 درصدی پرداخت زکات در گلستان؛ 85 درصد مبالغ صرف کمک به محرومان می‌شود

عباس شاملی شورای روستای نوجه ده است که در خصوص تأثیر پرداخت زکات بر ارتقاء سطح معیشت روستا، گفت: زکات جمع آوری شده به شورای زکات استان تحویل داده شده و نیازمندان روستا نیز معرفی می‌شوند که شورای زکات از این افراد حمایت می‌کنند.

یعقوب آقازاده نیز از کشاورزان بزرگ این روستا است که امسال 500 کیلوگرم گندم زکات داده است، با اشاره به این که فرهنگ زکات را از اجداد خود آموخته است، گفت: زکات، علاوه بر این که یک واجب دینی است، برکات ملموسی را بر میزان محصولات می‌گذارد.

به گزارش تسنیم، این جشنواره با تجلیل از مودیان برتر زکات در استان پایان یافت.

انتهای پیام/‌ش

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید اکبر حسینی موخر گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان البرز، ۴ هزار و ۱۲۸ درخواست مردمی در سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) استانداری با موضوع درخواست کمک‌های مالی با سرفصل‌هایی نظیر دارو، درمان، خرید جهیزیه، مالی، ودیعه مسکن و … واصل شد.

وی افزود: بر اساس گزارش پرداخت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز به عنوان متولی پرداخت‌ها، تاکنون به ۲ هزار و ۹۱۰ متقاضی مددجوی بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید استان و غیر مددجویان، ۱۲ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده و پرداخت به سایر متقاضیانی که در بازه زمانی سفر استانی درخواست داده‌اند نیز در دستور کار است.

کد خبر 6095500

دیگر خبرها

  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب