Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@23:06:35 GMT

۷۵۶ نفر از ابتدای سال غرق شدند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۵۳۳۱

۷۵۶ نفر از ابتدای سال غرق شدند

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیرحسین کولیوند با تاکید بر اینکه ۱۵ درصد از افراد غرق شده در گروه سنی ۴ تا ۱۰ سال قرار دارند، اظهار کرد: از اول فروردین تا ۳۱ تیر از مجموع ۷۵۶ مصدوم و فوتی حوادث ناشی از غرق شدگی ۲۱ درصد مربوط به میانگین سنی ۱۱ تا ۲۱ سال، ۱۵ درصد مربوط به ۴ تا ۱۰ سال، ۱۶ درصد مربوط به ۳۱ تا ۴۰ سال، ۲۴ درصد مربوط به گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال، ۷ درصد مربوط به گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال، ۶ درصد مربوط به کودکان زیر ۳ سال، ۵ درصد مربوط به ۵۱ تا ۶۰ سال و ۶ درصد مربوط به گروه سنی ۶۱ سال و بیشتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت، کوچکترین فرد غرق شده پسربچه ۶ ماهه‌ای در روستای تازه کند اردبیل بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان، ترخیص شد. مسن ترین فرد غرق شده هم، خانم ۸۴ ساله در ارومیه و یک آقای ۸۴ ساله در صومعه سرا (گیلان) که هر دو در محل حادثه جان باختند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی ۷۵۶ نفر در محیط‌ های آبی از اول فروردین تا پایان تیر ۱۳۹۸ در سطح کشور، بیان کرد: ۲۶۴نفر پس از نجات از غرق شدگی توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت مداوای اولیه قرار گرفتند که ۲۲۰ مصدوم جهت ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل و ۴۴ نفر در محل حادثه درمان شدند. همچنین ۴۹۲ نفر نیز، جان خود را در این مدت از دست داده‌اند.

کولیوند با اشاره به اینکه رودخانه‌ها در صدر حوادث ناشی از غرق شدگی قرار دارند، گفت: در ۱۲۴ روز گذشته و از مجموع ۷۵۶ غریق از نظر تفکیک مکانی ۲۶۹ نفر معادل ۳۶ درصد از کل غریق‌ها در رودخانه‌ها، ۱۴ درصد در سایر محیط‌های آبی شامل (حوض، جوی، آب انبار و…)، ۱۱ درصد در دریاچه پشت سد، ۲۲ درصد در دریا، ۸ درصد در استخر کشاورزی، ۶ درصد در کانال آب و ۳ درصد در استخر شنا دچار غرق شدگی شده‌اند.

وی افزود: استان‌های مازندران،گیلان و آذربایجان غربی در صدر بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی هستند و در ۱۲۴ روز گذشته بیشترین غرق شدگی به ترتیب مازندران، با ۱۲۹ نفر، گیلان با ۷۱ نفر و آذربایجان غربی با ۵۰ نفر هستند. بیشترین فوتی نیز به ترتیب به مازندران با ۵۰ نفر، گیلان با ۴۰ نفر و استان‌های فارس با ۲۹ نفر اختصاص دارد.

به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور، بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی در ۱۳ اردیبهشت با ۲۷ مورد، ۷ تیر با ۲۵ مورد و ۲۱ و۲۸ تیر با ۲۶ مورد به وقوع پیوسته است و در این مدت بیشترین فوتی ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روزهای ۲۸تیر با ۲۲ نفر، ۱۴ تیر با ۱۶ نفر و ۱۳ اردیبهشت با ۱۵ نفر اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

20 / 20 رئیس سازمان اورژانس کشور غرق شدگی پیرحسین کولیوند کوچکترین فرد غرق شده پسربچه ۶ ماهه‌ مسن ترین فرد غرق شده هم، خانم ۸۴ ساله

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس سازمان اورژانس کشور غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محمد پذیرا در گفتگویی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزار و ۱۲۸ دستگاه خودرو توسط گشت های تشخیص خودروهای آلاینده بررسی و ۷۳ درصد آن‌ها آلاینده هوا تشخیص داده شدند، اظهارکرد: از تعداد کل خودروهای آلاینده هوا، بیشترین تعداد خودروها بر اساس نوع خودرو مربوط به پراید با ۵۰ درصد آلایندگی بود و خودروهای و پیکان و پیکان وانت در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

وی گفت: همچنین از تعداد کل خودروهای آلاینده ۲۴.۵ درصد در سن فرسودگی بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو قرار دارند.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد مقدس افزود: ۵۱ درصد خودروهای آلاینده نیز فاقد معاینه فنی بودند که نشان می‌دهد انجام معاینات فنی سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوا توسط خودروها دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899418

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد