Web Analytics Made Easy - Statcounter

«هوآ چونینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری به اظهارنظرات «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص تحریم یک شرکت انرژی چینی به دلیل خرید نفت ایران واکنش نشان داد.

اخبار سیاسی- خبرگزاری «رویترز» در این خصوص گزارش کرد، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) تأکید کرد که پکن به شدت با تحریم‌های آمریکا علیه شرکت انرژی چین که به ادعای آمریکا محدودیت‌های تحمیل شده به بخش نفت ایران را نقض کرده است، مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا دیشب شرکت «ژوهای ژنرانگ» انرژی چین را به اتهام ارتباط با ایران تحریم کرد. پامپئو در این مورد گفت این شرکت «به صورت آگاهانه در معاملات مهم خرید یا دستیابی به نفت خام ایران مشارکت داشته است».

طبق اعلام خزانه‌داری آمریکا شرکت «ژوهای ژنرانگ» و یک تبعه جین به نام «لی یومین» به دلیل نقض تحریم‌ها علیه ایران در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. 

پیشتر منابع خبری گزارش داده بودند مقام‌های ارشد دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که اقدام چین در وارد کردن بیش از یک میلیون بشکه نفت خام از ایران در ماه گذشته سرپیچی از تحریم‌های آمریکا بوده است. 

دولت ترامپ از بیش از یکسال پیش با خروج از برجام علیرغم پایبندی ایران به مفاد برجام، فشارها به تهران از طریق وضع تحریم‌های اقتصادی را به امید وادار کردن ایران برای مذاکره مجدد با آمریکا تشدید کرد و چندی پیش معافیت‌های خرید نفت ایران را برای چندین کشور از جمله چین لغو کرد تا صادرات نفت ایران را به صفر برساند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت امور خارجه چین آمریکا انرژی ایران چین واشنگتن وزارت امور خارجه تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

کد خبر 6097169

دیگر خبرها

  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد