Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاری ضمن تاکید بر اینکه «هفت برارون» به تعبیری هفت خصلت خوب است، گفت: این خصلت ها به عنوان هفت پرنده در آسمان و منطقه‌ای که خداوند می خواهد آنجا را مورد لطف خود قرار دهد، ظاهر می‌شوند.

«ناصر یاری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: نمایش «هفت برارون» نمایشی در زمینه فرهنگ رضوی است که در این نمایش آئین ها و سنت ها در جشنواره شب های فرهنگ رضوی به نمایش درآمد و مورد استقبال مردم خوب شهر یاسوج و گردشگران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارگردان نمایش «هفت برارون» با بیان اینکه این نمایش به نویسندگی میر رضا رفیعی و کارگردانی ناصر یاری است، اظهار داشت: در زمان های قدیم وقتی که باران نمی بارید، مردم دست به دعا برمی داشتند که باران ببارد و خداوند با توجه به صداقت و پاکی مردم به خواست آنها جواب می داد چون خداوند بنده نواز است.


وی ضمن تاکید بر اینکه «هفت برارون» به تعبیری هفت خصلت خوب است، یادآور شد: این خصلت ها به عنوان هفت پرنده در آسمان و منطقه‌ای که خداوند می خواهد آنجا را مورد لطف خود قرار دهد، ظاهر می‌شوند که هر پرنده خود نشان یکی از نعمت های خداوند شامل باران، خوشبختی، رزق، روزی، صداقت، پاکی و سلامتی که در یک سال نصیب انسان ها و مردم خوب می شود، دارد.


یاری با بیان اینکه این نمایش در سنوات قبل به کارگردانی میر رضا رفیعی در جشنواره آئین ها و سنت ها به میزبانی مریوان و همچنین جشنواره های استانی و شهرستانی نیز مقام آورد، گفت: با توجه به اینکه کارگردانی به بنده محول شد، تغییراتی در بخش هایی از نمایش ایجاد و هم اکنون در پارک ولایت و جشنواره رضوی به نمایش درآمد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان دزفول دزفول خراسان جنوبي نماینده ولی فقیه در هرمزگان امام جمعه بندرعباس اوقات فراغت روزنامه آئین ها شب های فرهنگ رضوی سنت ها فرهنگ رضوی کارگردان نمایش جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

مطابق این گزارش، شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش «سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.
۲. نمایش «الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روز‌های ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه در پلاتو الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.
۳. نمایش «پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.
۴. نمایش «پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.
۵. نمایش «دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدای حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.
۶. نمایش «سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست ویکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهر‌های محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و اخبار آن بر روی وب سایت جشنواره به نشانی www.shamstoos.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت