Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان ضمن ارائه گزارشی از میزان ورودی آب به سدهای استان در سال آبی اخیر، از ورود 21/83 میلیون متر مکعب آب به این مخازن طی بارش های اخیر سامانه آب و هوایی مونسون خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اتابک جعفری در گفت وگو با عصرهامون، گفت: میزان آب ورودی به سد پیشین از ابتدای سال آبی تاکنون 176/85 میلیون متر مکعب بوده که 9/43 میلیون متر مکعب آن طی بارندگی های مونسون وارد، و سد ساعاتی قبل سرریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه این سد در پی خشکسالی و کاهش شدید بارندگی ها چندسالی خشک شده بود، افزود: ظرفیت سد پیشین 175 میلیون متر مکعب و هدف از احداث آن جمع آوری آب باران های فصلی، جلوگیری از روان شدن سیلاب ها و کمک به احیاء زمین های کشاورزی منطقه باهوکلات دشتیاری بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ادامه داد: سد شی کلک شهرستان چابهار نیز با حجم 108 میلیون متر مکعب، از ابتدای سال آبی تاکنون 15/64 میلیون متر مکعب ورودی داشته و بارندگی های اخیر تغییری در حجم آب ذخیره شده در آن ایجاد نکرده است.

جعفری همچنین از ورود 12/87 میلیون متر مکعب آب به سد ماشکید علیا در سال آبی جاری خبر داد و اظهار کرد: در همین مدت زمان، 24/28 میلیون متر مکعب به ظرفیت 27/3 میلیون متر مکعبی سد خیرآباد شهرستان نیکشهر نیز وارد شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، بارش های حادث شده طی سال آبی جاری منجر به ذخیره سازی 107/66 میلیون متر مکعب آب در سد 207 میلیون متر مکعبی زیردان شد که 3/47 میلیون متر مکعب آن مربوط به بارندگی های اخیر در حوزه آبریز این سد بوده است.

جعفری مجموع ورودی سدهای استان از ابتدای سال آبی تا کنون را 1447/76 میلیون متر مکعب عنوان و تصریح کرد: مقدار آب ذخیره شده از محل بارندگی های اخیر نیز 21/83 میلیون متر مکعب بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،

میزان بارندگی به شرح زیر است:
شهرکرد: ۸.۵
بروجن: ۹.۱
لردگان: ۲
کوهرنگ: ۴.۸
اردل: ۳.۱
بن:۱.۹
فارسان: ۸.۲
سامان: ۱.۷
شلمزار: ۴.۱
فرخ شهر: ۱۲.۸
مال خلیفه: ۰.۶
سورشجان: ۳.۹
بلداجی: ۶
ایلبگی: ۱.۶
دوآب صمصامی: ۲.۳
لیرابی: ۶.۷
دزک: ۸.۵

دیگر خبرها

  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • ادامه بارندگی در شرق و جنوب شرق کشور
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری