Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر قصد نوشتن پست مهمان را دارید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، این مقاله راهنمای مناسبی برای شماست.

اگر قصد نوشتن پست مهمان را دارید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، این مقاله راهنمای مناسبی برای شماست.

در این مقاله آموزشی همراه شما هستیم تا بدانید که پست های مهمان چه مزیتی برای برند شما دارند، به علاوه با هشت گام مهمی آَشنا خواهید شد که به کمک آن می توانید برنامه ای راه اندازی کنید که از اهداف بازاریابی شما پشتیبانی کرده، دسترسی به برند شما را گسترش داده و مشتریان جدیدی برایتان بهمراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ویرلن همراه باشید:

در این پست به موارد زیر خواهیم پرداخت:

پست مهمان چیست؟ مزایای پست مهمان نویسی هشت مرحله برای نوشتن پست مهمان

پست مهمان چیست؟

ارسال پست مهمان یا Guest posting عمل اشتراک گذاری محتوا در وبسایت یک فرد یا برند تجاری دیگر است.

این تاکتیک به عنوان وبلاگ نویسی مهمان یا guest blogging نیز شناخته می شود.

در پست مهمان، یک نویسنده به عنوان یک مشارکت کننده یا نویسنده مهمان عمل کرده و محتوایی به ناشر ارائه می کند. این نویسندگان، محتوا را برای سایتی فراهم می کنند که به خود آنها یا سازمان تحت حمایت شان تعلق ندارد.

 بهترین مدل پست مهمان انتشار رپورتاژ در سایت های خبری پربازدید است.

نوشتن یک پست مهمان چه مزایای دارد؟

وبلاگ نویسی مهمان به عنوان یک تاکتیک بازاریابی بسیار خوب عمل می کند؛ زیرا یک ارتباط سودمند دوطرفه یا برد-برد است. چراکه هم ناشران و هم نویسندگان از آن سود می برد.

در صورتی که محتوا مرتبط، ارزشمند و با کیفیت باشد،در این صورت ناشر مطلب تازه ای به دست آورده که مخاطبانش می توانند از آن لذت ببرند.

از سوی دیگر وبلاگ نویسی مهمان مزایای بالقوه ای نیز برای برای نویسندگان دارد:

آگاهی از برند ایجاد می کند روابط خوبی ایجاد می کند قدرت سایت را تقویت می کند کسب و کار را به مخاطبان جدید می رساند  ترافیک بیشتری به وب سایت هدایت می کند بک لینک هایی ایجاد می کند که سئو سایت را بهبود می بخشد لیست ایمیل های یک کسب و کار را گسترده تر می کند فاوورهای رسانه های اجتماعی را افزایش می دهد

 در این مورد پیشنهاد میکنیم مقاله آموزشی مقایسه میزان تاثیرگذاری کمپین رپورتاژ آگهی با تبلیغات بنری و کلیکی را بخوانید.

چگونه در هشت مرحله پست مهمان بنویسیم

ایجاد یک استراتژی پست مهمان موفق شامل چندین مرحله مهم است. این گام ها به شما کمک می کنند تا برنامه ی درستی ایجاد کرده و اهداف، انتظارات و استانداردهای مشخصی را برای تصمیم گیری درباره بهترین فرصت ها برای خود تنظیم کنید.

 

ادامه ی این پست، ویرلن به شما آموزش می دهد که چگونه:

اهداف پست مهمان خود را تعیین کنید فرصت هایی برای نوشتن پست مهمان پیدا کنید سایت های مناسبی برای نوشتن پست مهمان پیدا کنید موضوعات بهتری در نظر بگیرید یک پیشنهاد مناسب ارائه دهید پستی بنویسید که ارزش انتشار داشته باشد کار خود را پیگیری کنید نتایج خود را ردیابی کنید

 

مرحله ۱: تعیین اهداف ارسال پست مهمان 

همانند تمام استراتژی های دیگر بازاریابی اینترنتی، استراتژی ارسال پست مهمان هوشمند نیز با تعیین اهداف شروع می شود. دانستن اینکه می خواهید چه نتایجی از کار خود مشاهده کنید، به شما کمک می کند تا یک نقشه راه روشن برای رسیدن به هدف ایجاد کنید.

ببینید چه چیزهایی می تواند از طریق وبلاگ نویسی مهمان عایدتان شود و تعیین کنید که کدام یک از دو یا سه هدف مشخص شده با اهداف بازاریابی شما بیشترین سازگاری را دارد.

 

آگاهی از برند را افزایش دهید. کاری کنید افراد بیشتری در مورد شما و برندتان بدانند. پروژه ها و خدمات خود را معرفی کنید. در مورد آنچه ارائه می دهید افراد بیشتری را مطلع کنید. به مخاطبان تان نشان دهید که چه کمکی می توانید به آنها کنید. به افراد بیشتری نشان دهید که چگونه تخصص، محصولات یا خدمات شما می تواند مشکلات شان را حل کند. قابلیت دید(visibility) در رسانه های اجتماعی را افزایش دهید. کاری کنید افراد بیشتری شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کرده و با شما و برندتان تعامل بیشتری داشته باشند. سئو را بهبود بخشید. بک لینک هایی با کیفیت برای حمایت از استراتژی سئو (off-page) خود دریافت کنید. در صنعت مربوط به خود،  قدرت(authority) ایجاد کنید. با به اشتراک گذاشتن تخصص تان، به افراد نشان دهید که شما یک متخصص در صنعت خود هستید. ترافیک تان را افزایش دهید. از طریق ترافیک ارجاعی(referral)، ترافیک بیشتری را به وبسایت خود هدایت کنید. لید یا سرنخ ها را افزایش دهید. با افزایش میزان دسترسی(reach) به مخاطبان جدید، لیدهای بیشتری دریافت کنید.

 

هنگامی که بدانید که ارسال پست مهمان شما چه هدفی را محقق خواهد کرد، شناسایی بهترین فرصت های وبلاگ نویسی مهمان، بسیار آسان تر خواهد شد. همیشه سایت هایی را انتخاب کنید که به شما کمک کنند تا به اهداف تان نزدیکتر شوید.

 

به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش ترافیک باشد، نباید زمان تان را صرف ارسال پست مهمان در سایت کوچکی کنید که دارای ترافیک بسیار کمی است. اما اگر هدف شما ساختن قدرت در صنعت تان باشد، ممکن است نوشتن پست مهمان برای سایت تخصصی حتی کوچک نیز برای صنعت مفید باشد.

 

مرحله ۲: فرصت هایی برای نوشتن پست مهمان پیدا کنید

اگر مطمئن نیستید که چگونه سایت هایی را برای پست مهمان پیدا کنید، از این سه تاکتیک زیر استفاده کنید.

 

سایتهایی را پیدا کنید که نظر مخاطبان تان را جلب کند.

با جستجوی سایت هایی شروع کنید که تاکنون نظر مخاطبان تان را جلب کرده و آنها را به خواندن علاقه مند می کنند. اگر مطمئن نیستید که مخاطبان تان به چه چیزی علاقه مند هستند، از یک قالب شخصیت(پرسونا) خریدار، برای ایجاد پروفایلی از مشتریان ایده آل خود، استفاده کنید. همچنین، از ابزار Alexa’s Audience Interest Tool برای کشف موضوعات مورد علاقه مخاطبان تان و سایت هایی که آنها بیشتر بازدید می کنند، استفاده کنید.

 

سایت خود یا سایتی را که می دانید مخاطبانتان از آن استفاده می کنند، در این ابزار وارد کنید. این ابزار لیستی از دسته هایی ایجاد می کند که نظر مخاطبان آن سایت را جلب می کنند.

این گزارش همچنین شامل جزئیاتی مانند درصد مخاطبانی است که به یک دسته ی خاص علاقه نشان داده اند، یا سایت هایی که به آن دسته مربوط هستند. شما می توانید از این اطلاعات برای پیدا کردن سایت های بالقوه برای ارسال پست مهمان و هم فکری در مورد موضوعاتی که می توانید برای آنها ارسال کنید، استفاده کنید.

 

سایت هایی پیدا کنید که به سایت های ایده آل تان شباهت زیادی داشته باشد.

هنگامی که بدانید که مخاطبان شما بیشتر از چه سایت هایی بازدید می کنند، می توانید از این اطلاعات برای یافتن سایت های مشابه استفاده کنید.

URL سایتی را که فکر می کنید مخاطبان تان بیشتر بازدید می کنند، در ابزار Overlap audience Alexa وارد کنید. این ابزار فهرستی از سایت های دیگری را در اختیارتان می گذارد که دارای مخاطبانی مشابه سایت هدف هستند.

 

به عنوان مثال، اگر دوست دارید پست مهمانی در Buffer.com منتشر کنید، آن سایت را در Overlap audience Alexa وارد کنید. سپس در ادامه لیستی از سایت هایی که مخاطبانی شبیه به Buffer دارند و پذیرای پست مهمان هستند، دریافت خواهید کرد.

 

از visualization view (همانطور که در بالا نشان داده شده است) برای دیدن خوشه ای از سایت های مشابه استفاده کنید و  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیارهای هر سایت، آن سایت را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید اطلاعات را به صورت جدولی نیز مشاهده کنید تا مجموع امتیاز و رتبه الکسا هر سایت را بررسی کنید. این سایت ها را با یک تجزیه و تحلیل رقابتی بررسی کرده و یا آنها را در فضای کاری خود برای مراجعه بعدی ذخیره کنید.

 

ببینید رقبا در چه سایتهایی پست مهمان می نویسند.

یک راه دیگر برای پیدا کردن سایت های پذیرای پست مهمان این است که به سایت هایی که به رقبای شما لینک می کنند، نگاه کنید. اگر یک سایت در حال حاضر به رقیب شما لینک می دهد، احتمال زیادی دارد که به سایت شما نیز لینک دهند.

 

برای پیدا کردن بک لینک های رقبا، حداکثر تا ۱۰ مورد از رقبای خود را در Alexa’s Competitor Backlink Checker وارد کنید. این گزارش، سایتهایی را که در حال حاضر به یک یا چند رقیب شما لینک می دهند، نشان خواهد داد.

 

همچنین این گزارش URL های صفحاتی را که به رقبا لینک می دهند، در اختیار شما می گذارد. برای دیدن URL ها روی لینک ها کلیک کنید.

به این ترتیب نه تنها می توانید ببینید که سایت های محبوب چه نوع محتوایی را ترجیح می دهند، ممکن است در این مسیر با چند پست مهمان نیز برخورد کنید(آشنا شوید). به این شکل می توانید بررسی کنید که آیا سایت مورد نظر می تواند یک گزینه وبلاگ نویسی مهمان خوب برای برند شما باشد یا خیر.

 

مرحله ۳: سایت های مناسبی برای نوشتن پست مهمان پیدا کنید

هنگامی که لیستی از سایت های پذیرای پست مهمان در اختیار داشتید، شروع به رتبه بندی آنها کنید. به دنبال وبلاگهایی باشید که پست مهمان دریافت می کنند، اما برای استراتژی ها و اهداف خودتان نیز مناسب باشند.

 

مجموعه معیارهایی ایجاد کنید که با اهداف و دستورالعمل های تان برای وبلاگ نویسی مهمان مطابقت داشته باشند، . به دنبال سایت هایی باشید که:

به مخاطبانی که شما می خواهید دسترسی دارند به تعداد مخاطبانی که می خواهید دسترسی دارند ترافیکمشخصی در اختیار دارند در صفحه اول قدرت(authority) بالایی دارند

 

از ابزار Alexa’s Site Overview استفاده کنید تا به شما در پیدا کردن معیارهایی که در اندازه گیری و رتبه بندی سایت ها لازم دارید، کمک کند. نشانی اینترنتی سایت مقصد را وارد کنید تا معیارهای سایت، رتبه الکسا، تعداد سایتهای پیوند، منابع ترافیکی، اطلاعات جمعیت شناسی مخاطبان و موارد دیگر را مشاهده کنید.

برای مقایسه چندین سایت پذیرای پست مهمان در یک لحظه، از ابزار Alexa’s Site Comparison استفاده کنید. برای مقایسه عملکرد و محبوبیت، می توانید حداکثر تا ۱۰ سایت را وارد کنید. این گزارش، شناسایی بهترین فرصتهای ارسال پست مهمان بین یک سری سایت را برای شما آسانتر می کند.

 

مرحله ۴: موضوعات پست وبلاگ را توسعه دهید

هنگامی که سایتی را پیدا کردید که با معیارهای ارسال پست مهمان شما مطابق بود، وقت آن است که ایده های وبلاگ نویسی را توسعه دهید. برای پست ها چند ایده را بررسی کنید تا به بهترین شکل از اهداف شما پشتیبانی کرده و در خدمت خواسته ها و نیازهای ناشر و خوانندگانش نیز باشد.

اطمینان حاصل کنید که مطلب تان برای خوانندگان سایت هدف مناسب باشد.

حتماً مخاطبان ناشر را در نظر بگیرید و مباحثی را که با علایق آنها سازگاری دارد، ارائه دهید.

 

به یاد داشته باشید، می توانید از ابزار Audience Interest برای شناسایی موضوعات محبوب برای یک سایت استفاده کنید.

 

URL سایت مورد نظر را وارد کنید تا ببینید خوانندگانشان به چه چیزی اهمیت بیشتری می دهند. برای دیدن خوشه ای از موضوعاتِ درون یک دسته، روی آن دسته کلیک کنید. به این ترتیب، موضوعاتی را ارائه خواهید داد که به محبوب ترین دسته های سایت مربوط باشند.

 

به شکاف ها و نیازهای محتوایی توجه کنید.

شما نباید موضوعاتی را که قبلا در یک وبلاگ قرار گرفته، ارائه دهید. در حالت ایده آل، شما باید ایده هایی را که نیازها و گپ های محتوایی را پر می کنند، برای ناشر فراهم کنید. سایت را بررسی کرده و موضوعاتی را شناسایی کنید که مناسب این سایت بوده اما تاکنون پوشش داده نشده باشند.

 

شما به راحتی می توانید شکاف های محتوایی را با استفاده از Alexa’s Competitor Keyword Matrix پیدا کنید. سایت مقصد را همراه با حداکثر ۹ مورد از رقیب هایشان وارد کنید. (اگر رقبای سایت را نمی شناسید، از ابزار Overlap Tool استفاده کنید تا آنها را پیدا کنید) از فیلترها برای «show keyword gaps» برای سایت هدف استفاده کنید.

 

این ابزار تحقیق کلمه کلیدی، گزارشی ایجاد می کند که بهترین کلیدواژه ها را نمایش می دهد، کلید واژه هایی که برای رقبای سایت مقصد ترافیک زیادی هدایت می کنند، (اما نه خود سایت هدف). از این طریق، می توانید ببینید که چه موضوعاتی مورد توجه مخاطبان سایت مقصد قرار دارند، اما محتوایی برای آنها نوشته نشده. این فرآیند تحقیق کلمه کلیدی، یک راه عالی برای ایجاد لیستی از موضوعات مرتبط برای پست مهمان نویسی است.

 

مطمئن شوید که موضوع با شما و اهداف تان همخوانی دارد.

در عین حالی که سعی می کنید تا موضوع تان برای سایت و مخاطبان ناشر مناسب باشد، به یاد داشته باشید که باید منافع خودتان را نیز در نظر بگیرید. موضوعاتی را انتخاب کنید که به شما این امکان را دهند تا منافع خود را ارتقا دهید.بنابراین به صنعت خود مراجعه و با مخاطب ایده آل خود ارتباط برقرار کنید.

 

مرحله ۵: یک پیشنهاد جذاب ارائه دهید

وبلاگ نویسی مهمان فقط این نیست که یک پست مهمان ارسال کنید و ناشر آن را در وبلاگ خود نمایش دهد. قبل از اینکه محتوا بتواند "آماده انتشار" در نظر گرفته شود، ابتدا باید توجه ناشر را به خود جلب کند.

برای ایجاد یک پست مهمان جالب توجه:

فرد مناسب را پیدا کنید. مستقیم به صفحه عمومی تماس سایت نروید. ببینید آیا می توانید نام ویرایشگر یا مدیر وبلاگ و اطلاعات تماس آنها را پیدا کنید و به طور مستقیم به آنها دسترسی پیدا کنید. به دنبال دستورالعمل های ارسال پست مهمان سایت باشید و آنها را بخوانید. قبل از هر کار، نگاهی بیندازید که آیا شرایطی برای پست مهمان نوشتن در سایت وجود دارد یا خیر. وقت خود (و یا ناشر) را با ارسال پست هایی که شانسی برای پذیرش ندارند، هدر ندهید. موضوع پیام تان را قانع کننده جلوه دهید. این احتمال وجود دارد که شما تنها فردی نباشید که ناشر را تشویق به انتشار پستش می کند، بنابراین پست شما باید در اولیت آنها قرار گیرد. به جای ارائه چیزی مبهم و بی حس مانند "ارسال پست مهمان"، موضوعی بنویسید که جالب و چشم گیر باشد. پیام شخصی ارسال کنید نه پیام تبلیغاتی. ممکن است چندین پست مهمان نوشته باشید، اما این بدان معنا نیست که باید یک پیام را برای همه ناشران کپی پیست کنید. ایمیل خود را طوری ارسال کنید که گویی نامه ای خاص می نویسید. مزایایی پیشنهاد دهید. به ناشر بگویید که در صورت انجام این معامله چه چیزی عاید آنها می شود. مزایای انتشار پست خود را با هایلایت کردن آنچه که خوانندگان به دست می آورند و اینکه پست چگونه به سایت آنها خدمتی می کند، نشان دهید. (پست هایتان را با افزودن یک اسکرین شات از ماتریس کلید واژه رقبا، قوی تر جلوه دهید تا نشان دهید که تحقیقاتی انجام داده اید و پست شما شکاف محتوایی سایت آنها را پر می کند.) شواهدی برای کیفیت و ارزش خود اضافه کنید. به دیگر پست های مهمانی که نوشته اید، آمار های اجتماعی تان لینک دهید تا به ناشر نشان دهید چه چیزی روی میز است و چرا آنها باید با شما کار کند.

 

مرحله ۶: پستی بنویسید که ارزش انتشار داشته باشد

همانطور که در مقاله آموزش تولید محتوای با کیفیت گفتیم باید پستی بنویسید که ارزش خواندن داشته باشد و مخاطب جنبه آموزشی نیز داشته باشد.

پست مهمانی ارسال کنید که با پیروی از این نکات، جلب توجه کند:

دستورالعمل ها را دنبال کنید. ابتدا، درخواست کنید تا دستورالعمل ارسال پست مهمان و استانداردهای ویراستاری برایتان ارسال شود. بیش از حد تبلیغاتی نباشید. حتی اگر هدف تان از نوشتن پست مهمان تبلیغ محصولات و خدمات تان است، به یاد داشته باشید که اکثر ناشران پست های بیش از حد تبلیغاتی را قبول نمی کنند. ارزش اضافه کنید. به جای اینکه بیش از حد تبلیغاتی باشید، بر ارزش افزوده تمرکز کنید. با ارائه چیزی که خوانندگان بتواند از آن بهره ای ببرند، هم به آنها خدمت کرده اید و هم شانس اینکه ناشر پست شما را منتشر کند را افزایش داده اید. متن را اصلاح کنید. این کار را به ناشران نسپارید تا پست شما را منتشر کنند. در چند مرحله پست خود را ویرایش و اصلاح کنید، اطمینان حاصل کنید که پستی تمیز و حرفه ای نوشته اید. در صورت امکان، به یکی از صفحات سایت خود، در پست پیوند دهید. اکثر ناشران دستورالعمل هایی مربوط به پیونددهی در پست های مهمان دارند. آنها را دنبال کرده، و اگر مجاز بودید، لینکی را به یکی از محتوایات سایت خود اضافه کنید. این روش کمک می کند تا ترافیک مرتبطی را به سایت خود هدایت کنید و در عین حال از سئو خارج از سایت(off-page) خود نیز پشتیبانی کرده اید. یک معرفی یا یکBio بنویسید که خواننده را به یادگیری بیشتر تشویق کند. یک راه دیگر برای هدایت خوانندگان به سمت سایت خودتان، از طریق بیوگرافی نویسنده است. لینکی را از سایت خود درج کنید (در صورت امکان) و یک call to action قرار دهید تا خوانندگان را برای کسب اطلاعات بیشتر هدایت کند. از Bio  خود برای تبلیغ یک چیز رایگان در سایت خود استفاده کنید تا ترافیک بیشتری بدست آورید.

 

مرحله ۷: پیگیری کنید

کار شما با ارسال پست مهمان پایان نمی یابد. اگر می خواهید رابطه خوبی با ناشر ایجاد کرده و برای آنها مجددا پست مهمان بنویسید، پس از ارسال پست، پیگیری کنید. به ناشر کمک کنید پست را ارتقا داده و مدیریت کند.

 

پست خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. برای تبلیغ وبلاگ، مطالب را با مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در صورت امکان، نام یا لینک برند ناشر را منشن(mention) کنید که به آنها نشان دهید که شما هم در تلاش برای تبلیغ مطالب هستید. به نظرات پاسخ دهید. حواستان به قسمت نظرات پست تان باشد. اگر کسی کامنتی گذاشته بود ، به موقع به آن عکس العمل نشان دهید. در سایت خود نیز به پست مورد نظر لینک دهید. یا با لینک دادن به آن در یک صفحه نمونه کار، و یا با نوشتن خلاصه ای از پست همراه با یک لینک به مطلب اصلی، در وبلاگ تان پست را تبلیغ کنید.

 

مرحله ۸: نتایج پست مهمان ارسالی خود را دنبال کنید

شما نمیتوانید به طور کامل از نتیجه ی کسب شده توسط پست مهمان خود آگاه شوید، مگر اینکه نتایج را پیگیری کنید. برای هر پست مهمان از معیارهایی برای ردیابی و رصد بازگشت سرمایه کار خود استفاده کنید.

 

از پست هایتان، همراه با نام وب سایت، لینک زنده و KPI بازاریابی دیجیتال مرتبط، لیستی ایجاد کنید. معیارهایی را ردیابی کنید که بیشترین ارتباط را با اهدافی که در مرحله اول مشخص شده اند، داشته باشند. این معیارها ممکن است شامل:

 

تعداد ترافیک ارجاعی تعداد بازدیدکنندگان جدید وب سایت تعداد اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی تعداد نظرات تغییر در جایگاه SERP تعداد لید یا سرنخ های جدید تعداد لینک ها یا منشن های برند

 

با استفاده از این معیارها، می توانید سایت هایی را که به شما در رسیدن به اهداف تان موفق بوده اند و سایت هایی که در این امر شکست خورده اند، شناسایی کنید. این به شما کمک خواهد کرد تا تعیین کنید که کدام سایت ها باید مجددا برای پست های مهمان در نظر گرفته شوند و کدام سایت ها باید از برنامه های پست مهمان ارسالی آینده حذف شوند.

 

منبع : VIRLAN

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پست مهمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته تمرین استقلال با حضور هواداران برگزار شد که در حاشیه این تمرین، تعدادی از پیشکسوتان این تیم و ستاره‌های سال‌های دور و نزدیک آبی‌ها از جمله بهتاش فریبا، رضا رجبی، عباس سرخاب، حمید بابازاده، علی اکبریان، کامیار کاردار، امیرحسین صادقی و داوود حقدوست راهی کمپ حجازی شده بودند.

به نقل از ورزش سه امروز نیز دو چهره آشنا و ستاره‌های دور و نزدیک استقلال در کمپ حجازی حضور یافتند. علیرضا واحدی نیکبخت و مهدی فنونی زاده پیشکسوتان این تیم، ساعتی را در کنار جواد نکونام و مهدی هاشمی نسب گذراندند.

در ادامه نیکبخت از حضور آتیلا حجازی فرزند ستاره فراموش نشدنی باشگاه استقلال بعنوان سرپرست جدید این باشگاه ابراز خشنودی کرد و گفت با کادرفنی فعلی قهرمانی در پایان فصل دور از دسترس نیست و موضوعی که پس از فصلی پر فراز و نشیب هواداران را شاد خواهد کرد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902806

دیگر خبرها

  • داوید سیلوا مهمان ویژه منچسترسیتی در تقابل با وولورهمپتون + عکس
  • بانوی پرسپولیسی مهمان تمرین؛ استقبال اوسمار از زنی که با سرطان می‌جنگد + فیلم
  • (عکس) مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟
  • عکس| مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟
  • باران شلاقی مهمان ناخوانده شهر ایوان غرب شد + فیلم
  • (تصاویر) بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران، مهمان «مست عشق»!
  • سیلاب مهمان ناخوانده اهالی شهرک جوادیه شیراز شد
  • هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی
  • یادمان شهدای کارگر در خطه کویر
  • آموزش: ۵ نکته که تایپ کردن با گوشی هوشمند را آسان‌‌تر می‌کند