Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@01:14:51 GMT

نقش‌آفرینی نمازجمعه در جامعه افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۷۹۵۰

نقش‌آفرینی نمازجمعه در جامعه افزایش یابد


معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: نقش‌آفرینی نمازجمعه در بستر مردمی اقزایش یابد .


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام علی نوری پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه روسای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان زنجان، اظهار کرد: انقلاب زمانی به وقوع پیوست که در ظلمت تاریخ قرار گرفته بودیم اما به برکت انقلاب در نور و ذیل ولایت الهی قرار گرفتیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برپایی نمازجمعه فلسفه‌ای فراتر از صرفا اقامه نماز دارد، عنوان کرد: جنس انقلاب اسلامی، خروش و قیام است و مومن در جامعه دینی باید قلبش برای نماز جمعه بتپد و تلاش خود را در اقامه نماز مصروف دارد .


این مسئول با بیان اینکه نمازجمعه برخواسته از متون دینی و اصول انقلابی است، تصریح کرد: در واقع نماز جمعه یک قیام، انقلاب و منشا آن نور و معنویت است .


معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبیری، نمازجمعه قرارگاه اخلاق، معنویت، تقوا و بصیرت‌افزایی است، ابراز کرد: این شورا در چهل  سالگی انقلاب همگام با گام دوم انقلاب برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند .


وی با تأکید بر اینکه موضوع ستادهای نمازجمعه در گام دوم دوباره باید تبیین شود، تصریح کرد: ستادهای نمازهای جمعه نقش‌آفرینی خود را نشان دهند و این ستادها باید مردمی‌تر و با برنامه پیش روند تا به اهداف دست یابیم .


نوری ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که نظام‌نامه ستادهای نمازجمعه را در سال‌جاری  تدوین و در آن ساختار ستادها را دوباره بازبینی کنیم تا نقش بانوان و جوانان جدی‌تر دیده شود. همچنین نقش اصناف و ارتباط آن‌ها با دستگاه‌ها در نظر گرفته و در محور هویت‌بخشی کارهایی انجام می‌شود .


وی بیان کرد: چهل  سالگی برپایی نمازجمعه بهانه‌ای است که تعریف دوباره، حضور پرشور و نگاه زیبایی از نمازجمعه ارائه دهیم. ۹۰۰ پایگاه نماز در روز جمعه ۴ مردادماه، شعار چهلمین سال برپایی نمازجمعه را ارائه می‌کنند .


در ادامه این مراسم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان اظهار کرد: دشمن از تربیون نمازجمعه احساس خطر می‌کند و در تلاش است که جایگاه آن را تخریب کند اما امروز صدای نمازهای جمعه از 900 نقطه شنیده می‌شود .



آیت‌الله علی خاتمی، ستون خیمه قرارگاه نمازجمعه قرارگاه را امام جمعه دانست و گفت: کسانی که به مسجد می‌آیند مهمان خدا هستند و شما از مهمانان خدا پذیرایی می‌کنید .


وی با اشاره به اینکه ماهیت انقلاب فرهنگی بود، خاطرنشان کرد: هر هفته انقلاب در نمازجمعه به نمایش گذاشته می‌شود و باید تربیت نیروی انقلابی و ولایی در آن مدنظر قرار گیرد .


به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی تقدیر و حجت‌الاسلام علی قره‌داغی به سمت رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان زنجان منصوب شد .


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال انقلاب انقلاب اسلامی جامعه فلسفه نماینده ولی فقیه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد


به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان یزد گفت: جشنواره قلب شهر 
با هدف حمایت و تشویق ستاد‌های برتر برگزاری نمازجمعه استان یزد، آموزش و ایده گرفتن ستاد‌ها از یکدیگر و رشد و تعالی نماز جمعه در ۱۱ محور برگزار شد. 
حجت الاسلام نجم الهدی، دعوت و میزبانی از کودکان و نوجوانان، برپایی میز خدمت و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری را ازمحور‌های ارزیابی ستاد‌های نمازجمعه در این جشنواره برشمرد. 
آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (ص) در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه ارزشمند نمازجمعه بر جذب حداکثری و درک و فهم دقیق از جامعه تاکید کرد.
آیت الله سعیدی، با ذکر مثال از سردارشهید حاج قاسم سلیمانی گفت:حاج قاسم سعی میکرد همه را در صحنه نگه دارد، حتی افرادی که پوشش مناسبی نداشتند به آنها نگاه مناسبی داشت. 
آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دراین مراسم، با تاکید بر جذب جوانان و گسترش برنامه‌های فرهنگی گفت:جوانگرایی، امید آفرینی و استفاده از ظرفیت جوانان در جهاد تبیین باید محور فعالیت ستاد‌های نمازجمعه باشد.
آیت الله ناصری، براهمیت و نقش جایگاه مقدس نمازجمعه در تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی تاکید کرد.
در این مراسم ازستاد نمازجمعه میبد در اجرای ویژه برنامه‌های معرفی کتاب و محصولات فرهنگی، ستادنمازجمعه اردکان در تبلیغ و تولیدات هنری و رسانه‌ای، ستاد نمازجمعه مهریز در دعوت از اقشار مختلف برای حضور در نمازجمعه، ستاد نمازجمعه ده بالا در استقبال، راهنمایی و پذیرایی از نمازگزاران، ستاد نمازجمعه یزد در برپایی میز‌های خدمت رسانی و پاسخگویی، ستاد نمازجمعه تفت در میزبانی از کودکان، ستاد نمازجمعه بخش بهمن ابرکوه در برنامه‌های ویژه جوانان و نوجوانان، ستاد نمازجمعه مهریز در هویت بخشی و سازماندهی خادمان افتخاری، ستاد نمازجمعه بافق در فضاسازی و ارائه‌های محیطی، ستاد نمازجمعه تفت در چینش مناسب وهنرمندانه برنامه‌های تریبون نمازجمعه و ستاد نمازجمعه اشکذر در تحقق جهاد تبیین تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد