Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم شهرستان اردل از بی‌توجهی مسئولان نسبت به تکمیل و فضاسازی گلزار شهدای گمنام این شهر از مسئولان دل آزده شده‌اند. ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردل، چند سال پیش بود که مسئولان جهت فضاسازی محیط اطراف گلزار شهدای گمنام شهرستان اردل وعده‌هایی به مردم دادند اما امروز بیش از 8 سال است که از این موضوع می‌گذرد و گلزار شهدای گمنام این شهرستان نیمه کاره رها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی همتی اردلی یکی از بازنشتگان جهاد کشاورزی و از هیئتیان با سابقه شهر اردل در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: فضای اطراف گلزار شهدا سرپوشیده نیست و نمی‌توان آن گونه که باید و شاید از این فضا استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پیگیری بازسازی این مکان بلاتکلیف رها شده است و آنچنان که باید در شأن شهدای عزیز گمنام کار انجام نشده است.

مهدی انصاری که از فرزندان شهیدا است گفت: در این مکان نه تنها فضای اطراف آن کار نشده است بلکه عدم تفکیک و جداسازی قسمت خواهران و برادران هم باعث شده برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مشکلاتی ایجاد شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این مکان دور از شهر است و در دل کوه است هیچ گونه حفاظ و حصار و یا دیواری در اطراف قبور مطهر این شهدا وجود ندارد. چرا مسئولان قول‌های آن زمان خود را عملی نمی‌کنند.

مصطفی کوهی اردلی یکی دیگر از خانواده شهدا است که در گفت‌وگو با تسنیم گفت: ما همان زمان گفتیم و پیشنهاد داده بودیم که این مکان فعلی دور است و پیشنهاد محل امامزاده شاهزاده عزیز(ع) و یا پارک دزپارت اردل را داده بودیم ولی کسی گوش نکرد. خوب به هر حال آنجا را انتخاب کردند و فیروز خسروی فرماندار وقت شهرستان اردل قول داده بودند که کنار قبور مطهر شهدای گمنام اردل، فضای فرهنگی بسیار قوی ساخته شود و کتابخانه جانمایی کند و حسینیه ساخته شود اما قول‌هایش را عملی نشده است.

گلزار شهدای رشت بازسازی می‌شوداردبیل|حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گلزار شهدا و منزل شهید مدافع حرم+ تصاویرحضور رئیس سازمان بسیج در گلزار شهدای اردبیل+تصاویر

کوهی در ادامه گفت: جاده ایجاد شده به سمت شهدای گمنام اردل خوب و تقریبا عریض است اما فضای نورافشانی این مکان ضعیف است، محوطه درست نیست و باید فضاسازی و سنگ فرش شود.

وی ادامه داد: باید فضایی ایجاد شود که بتوان در زمستان و یا تابستان به زیارت شهدای گمنام برویم نه اینکه برای چند دقیقه نشستن و خواندن دعا دچار مشکل باشیم. از مسئولان می‌خواهیم که این موضوع را پیگیری کنند.

علی قنبری رئیس بنیاد شهید شهرستان اردل در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: از آبان‌ماه سال گذشته این موضوع در شورای فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اردل مطرح و مقرر شد که اداره برق شهرستان اردل وسایل را آماده و شهرداری اجرا کند.

وی افزود: در جلسات بعدی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دعوت شد و ایشان به همراه کارشناس خود در جلسه بهمن‌ماه سال حاضر و مقرر شد که ایشان گلزار شهدای گمنام شهر اردل و شهر دشتک را پیگیری و مکاتبات لازم در این رابطه از طریق بنیاد شهید شهرستان اردل با ایشان انجام شد.

رئیس بنیاد شهید شهرستان اردل بیان کرد: در نهایت در جلسه شورای فرهنگ ترویج و شهادت تیرماه امسال که با حضور فرماندار اردل و کلیه اعضای این شورا تشکیل شد موضوع مطرح و اداره برق اعلام کرد که این کار هزینه‌بر  و از حیطه شهرستان خارج است.

قنبری تصریح کرد: بنابراین مقرر شد مستقیما فرماندار شهرستان اردل از طریق مدیرعامل شرکت توزیع برق استان جهت تأمین اعتبار لازم برای خرید پایه برق و کابل مورد نیاز اقدام و در صورت تأمین اعتبار وسایل خریداری و در اختیار اداره برق شهرستان اردل قرار گیرد.

وی با اشاره به فضای‌سازی محوطه گلزار شهدا گفت: سال‌های گذشته از منبع اعتبارات خاص شهدای گمنام مبلغ 308 میلیون تومان در اختیار شهرداری اردل قرار دادیم که در صورت نیاز به اعتبار بیشتر برای کف‌سازی و محوطه‌سازی از طریق سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

R41350/P/S6,54/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت، استاندار جدید لرستان به همراه معاونان و حجت الاسلام هبت اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت در گلزار شهدای خرم‌آباد حضور یافت و ضمن ادای احترام به شهدا با خانواده آنها دیدار کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد
  • گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد