Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری مهدیون کرج با باور به این مطلب که هر روز عاشورا است و هر روز کربلا در کنار بزرگترین ماکت واقعه حماسی و آئینی عاشورا، سلسله نشست های آموزشی را به صورت هفتگی برای دانش آموزان برپا می کند.

خبرگزاری شبستان - البرز: کانون فرهنگی هنری مهدیون واقع در شاهین ویلای کرج با ساز و کاری تعریف شده از برپایی بزرگترین ماکت نمایشی واقعه کربلا، فرصت حضور دانش آموزان و جوانان را در تمامی ایام هفته در کلاس های مختلف فرهنگی و هنری ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کانون فرهنگی مسجد با اولویت قرار دادن بحث های آموزشی و هنری، توانسته است در جذب، هدایت و رشد تعالی خانواده ها به ویژه فرزندان آنان به خوبی نقش ایفاء کند و به عنوان یک کانون فرهنگی هنری شاخص در سطح منطقه تلقی شود.

 

« محمود شفیق» در خصوص برپایی دوره های آموزشی ویژه نوجوانان و خانواده های آنان گفت: کانون فرهنگی هنری مهدیون هر هفته روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۸ و نیم تا زمان اذان مغرب و عشاء میزبان سلسله نشست های انگیزشی است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مهدیون کرج، افزود: شیوه های ارتباط موثر، نحوه استفاده و مدیریت فضای مجازی، مدیریت رفتار در خانواده، کنترل رفتار، موفقیت در تحصیل و ... از جمله شاخص های آموزشی طی این دوره ها است.

 

 

نکته قابل تأمل طی این نشست های آموزشی، تفکیک نوجوانان از خانواده ها است که براساس آن نوجوانان مقدم قرار می گیرند و خانواده ها در محیط دیگر صدای استاد را می شنوند و همین امر، نظارت توأم خانواده و در عین حال اطمینان خاطر نوجوانان را به همراه دارد.

 

اهمیت فضای مجازی و استفاده از تلفن های همراه یکی از مسائل مهم و فراگیری است که امروزه ضرورت توجه خانواده ها به ویژه پدران و مادران را بیش از پیش ساخته است. آن گونه که « محمد عزیزی» با حضور در جمع نوجوانان و جوانان کانون فرهنگی هنری مهدیون بر لزوم استفاده مناسب از ابزار تکنولوژی تاکید می کند. 

 

این استاد دانشگاه با حضور در جمع نوجوانان و جوانان در کانون فرهنگی هنری مهدیون کرج، افزود: اطلاعات پدر و مادر از ابزارهای نوین تکنولوژی نباید کمتر از فرزندان باشد.

 

 

عزیزی بر لزوم استفاده مناسب و اصولی از فضای مجازی تاکید کرد و خطاب به نوجوانان از آنان خواست تا بر این باور باشند که نظارت و مراقبت خانواده ها، امنیت روانی، عاطفی و جسمی آنان را به همراه دارد. 

 

این پژوهشگر دینی تصریح کرد: ساختارشکنی یکی از رفتارهای معمول در سنین نوجوانی و جوانی است، که در این زمینه ارتباط با اساتید، بالا بردن معلومات فکری خانواده ها و آگاهی بخشی به نوجوان یکی از نکات جدی و ضروری است.

 

براساس این گزارش، برپایی ویژه برنامه های آموزشی، فرهنگی و هنری در ایام اوقات فراغت از جمله برنامه های محوری کانون های فرهنگی هنری مساجد است که ضمن آن در راستای افق راهبردی کانون های فرهنگی هنری مساجد که احیاء مساجد طراز اسلامی است، گام بر می دارند.

 

برپایی برنامه های هدفمند، منسجم و آگاهانه برای تعالی فرهنگ خانواده ها، یکی از محورهای برنامه ریزی شده در کانون فرهنگی هنری مهدیون کرج است که طی آن موفق شده است، رضایت خانواده ها را از آن خود کند.

 

با وجود این، حضور اردوهای دانش آموزی برای بازدید از بزرگترین ماکت واقعه عاشورا، بخش دیگر فعالیت های فرهنگی هنری این کانون فرهنگی است که در طول سال میزبان عموم مردم است. 

 

* ملیحه قاسمی زاده

 

 

پایان پیام/543

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي اردبیل معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده روزنامه مشهد مسابقات قرآن کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز عاشورای حسینی عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی