Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان کرمان با رییس سازمان مرکزی با اشاره به اقدامات مؤثر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در دوره پنجم، گفت: امروز زمینه کار در بخش کشاورزی بیش از پیش فراهم شده است و بایستی کلیه امور قابل واگذاری در بخش به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خیلی از مشکلات بخش کشاورزی به دلیل عدم تکمیل حلقه تولید در بخش می‌باشد که سازمان نظام مهندسی می‌تواند در تکمیل حلقه یاد شده نقش خود را ایفاء کند.

علی بختیاری، نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ضرورت تبیین جایگاه و نقش مراکز تحقیقاتی و آموزشی در بخش کشاورزی، گفت: برای این که سازمان نظام مهندسی کشاورزی بتواند مأموریت‌های خود را به سرانجام برساند، بایستی همه امور اجرایی و اختیارات مورد نیاز به این سازمان واگذار شود.

وی با بیان اشاره به ضرورت کوتاه شدن زمان صدور مجوز واحد‌های تولیدی افزود: کوتاه شدن زمان صدور مجوز‌ها زمانی امکان پذیر است که امور مربوطه در یک دستگاه متمرکز شود، در غیر این صورت، به دلیل ناهماهنگی‌ها و واگرایی‌های موجود این موضوع عملیاتی نخواهد شد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم ضمن تأکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف برای پیشبرد اهداف سازمانی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی می‌تواند با انعقاد تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود آن معاونت در جهت رفع مشکلات مربوط به حوزه کشاورزی اقدامات خوبی انجام دهد.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید موضوع کاهش تصدی گری‌ها در بخش کشاورزی و واگذاری امور به بخش غیردولتی را به جد پیگیری کند.

وی با اشاره به ضرورت تعریف فرآیند اقتصاد کشاورزی در سازمان نظام مهندسی بیان کرد: مهمتر از موضوع ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی است چرا که هر ساله حدود ۳۰-۲۵ درصد تولیدات کشاورزی از بین می‌رود که با مدیریت صحیح و علمی می‌توان از این میزان ضایعات جلوگیری کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: فرآیند کامل اقتصادی از تولید تا مصرف محصولات کشاورزی بایستی جزو مأموریت‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی باشد و مجلس شورای اسلامی در جهت کمک به برطرف شدن مشکلات بخش کشاورزی آمادگی کامل خود را اعلام می‌نماید.

 حبیب الله نیکزادی پناه، نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی اولین و مهترین وظیفه سازمان نظام مهندسی را پیگیری مشکلات صنفی اعضای خود دانست و گفت: اگر این سازمان با نگاه علمی و فنی امور مربوط به کشاورزی را پیگیری نماید، قطعا باعث افزایش بهره وری در بخش و ایجاد امید در جامعه خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما در خانه ملت این آمادگی را داریم تا در هر زمینه که لازم باشد، جهت برطرف شدن مشکلات مردم، قوانین مورد نیاز را وضع نماییم.

انتهای پیام/ح

واگذاری امور نظام مهندسی کشاورزی به بخش خصوصی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه دولت نسبت به اصل مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد اراده جدی دارد، گفت: دولت سیزدهم دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام است و واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به عنوان یک از این پروژه‌ها حاصل همراهی جمعی بدنه دولت و خانواده ورزش کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید احسان خاندوزی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین امضای قرارداد واگذاری مالکیت باشگاه استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: دولت سیزدهم دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام است و واگذاری دو باشگاه پر طرفدار استقلال و پرسپولیس یکی دیگر از این پروژه‌های بزرگ است.

وی افزود: در اسفند ۱۴۰۰ یعنی همان ۶ ماه ابتدایی دولت سیزدهم موضوع بورسی شدن این دو باشگاه، افزایش سرمایه آنها و مشارکت چند صد هزار نفری مردم برای در اختیار گرفتن سهم ۱۰ درصدی دو باشگاه که خروجی آن شفافیت در عملکرد و انضباط مالی است، پیگیری شد که این گام نخست دولت سیزدهم برای خصوصی سازی این دو باشگاه بود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: همکاری و همیاری ملی رمز غلبه بر موانع غیرقابل حل است و روح همدلی که در فضای ورزش ایران وجود دارد، سرایت کرد و خودش را در دل یک اقدام سیاستی و یک تدبیر ملی قرار داد و اتفاق به ظاهر ناشدنی ۲۰ سال گذشته امروز تحقق یافته است.

خاندوزی گفت: در موضوع واگذاری پرسپولیس و استقلال خیلی‌ها به دولت می‌گفتند گوشمان از این حرف‌ها پر است و دولت‌ها در ایران اراده واگذاری این دو باشگاه را ندارند، اما امروز در اردیبهشت ۱۴۰۳ با یک همت و همدلی جمعی این امر محقق شد.

وی ادامه داد: در وزارت اقتصاد تاکید داریم که بخش‌های دیگری مانند پالایشگاه ستاره خلیج فارس که جایش در بازار سرمایه خالی است را عرضه کنیم؛ البته موضوع دیگر مسئله واگذاری بر اساس اهلیت و تخصص است که اصرار داریم اگر واگذاری صورت می‌گیرد این موضوع رعایت شود.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم واگذاری‌های چندانی نداشتیم، اما امروز اصرار دولت این است که واگذاری‌ها با چشم‌انداز بلندمدت انجام دهیم، یعنی خریدارانی که توانایی اداره حرفه‌ای، اقتصادی و مالی این دو باشگاه را داشته باشند تا باشگاه‌ها بتواند کار حرفه‌ای خود را انجام دهد.

خاندوزی تاکید کرد: نکته دیگر، بحث واگذاری مدیریت علاوه بر واگذاری مالکیت است که با واگذاری فعلی این اتفاق رخ می‌دهد.

وی گفت: همچنان کمک حال وزارت ورزش هستیم تا بتوانیم با حل و فصل موضوع حق پخش و مواردی که می‌تواند تأمین پایدار درآمدهای این دو باشگاه را محقق کند، اجرایی شود. در سال آینده برای این موضوع هم یک گردهمایی برگزار می‌کنیم تا دغدغه‌ی میلیون‌ها طرفدار را که هر سال با شروع هر فصل نگرانی‌هایی دارند، حل شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت نسبت به اصل مشارکت مردم و بخش غیردولتی در پروژه‌ها اراده جدی دارد، گفت: به دنبال این هستیم که از ظرفیت مدیریتی بخش‌های غیر دولتی، برای مدیریت این باشگاه‌ها استفاده کنیم تا این موضوع آرام آرام به سایر بخش‌ها سرایت پیدا کند.

کد خبر 747526

دیگر خبرها

  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!