Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@15:21:31 GMT

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران ۱۲ ساله شد!

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۰۰۰۴

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران ۱۲ ساله شد!

در حالی که مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نسبت به بی توجهی مسئولان استانی نسبت به تخصیص بودجه برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران گلایه دارد که احداث این بنای فاخر فرهنگی در سال دوازدهم با مشکلاتی در اجرا مواجه است. ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مازندران استان ولایتمدار، شهیدپرور و قهرمانان دلاوری بوده که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مردان مردی را در دفاع از مام وطن تقدیم نظام اسلامی ایران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استان شهیدپرور در دوران دفاع مقدس با وجود لشکر خط شکن و پیروز 25 کربلا با فتح فتوحات متعدد در مقابل دشمن زبون رشادت‌هایی را از طریق رزمندگانش خلق کرده که تا آینده تاریخ این مرز و بوم یادگار خواهد ماند.

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته که درگیر جنگ‌های درونی و حتی بین قاره ای بوده اند اکنون دارای موزه جنگ و مشاهیر بوده و این یادمان‌ها ضمن عبرت آموزی برای آیندگان، نوعی معرفی و تجلیل از مقام سربازان در کشورهای آنان است.

در کشور جمهوری اسلامی ایران و پس از تقدیم بیش از 200 هزار شهید برای دفاع مقدس، مسئولان دفاعی، امنیتی و فرهنگی کشور را بر آن داشت تا مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس را در استانهای کشور بنا کنند تا یاد و خاطره و رشادت‌های شهدا و رزمندگان مناطق برای آیندگان مشاهده و درس ایثار و شهادت تا قیام موعود ماندگار بماند.

پیشرفت 30 درصدی پارک موزه دفاع مقدس گلستان بعد از 8 سال؛ عملیات عمرانی تسریع می‌شودروند احداث پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان تسریع شودپارک موزه دفاع مقدس استان سمنان 85 درصد پیشرفت فیزیکی داردشهرداری ساری در تکمیل پارک موزه دفاع مقدس مازندران همکاری می‌کند

توفیق ایجاد مراکز فرهنگی دفاع مقدس در استانهای کشور به واسطه همکاری مسئولان استانی برخی استان‌های کشور محقق شده و اکنون این استان‌ها دارای موزه جنگ و دفاع مقدس هستند.

ولی متاسفانه مازندران سلحشور، قهرمان پرور با رشادت‌های رزمندگان مردش اکنون دوازده سال است که در پیچ و خم کمبود بودجه ای و بی مبالاتی برخی مسئولان همچنان نیمه کاره باقی مانده است. حیف است که بیان رشادت‌ها و آثار شهدا و رزمندگان با نبود موزه دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

قول‌های سرخرمنی مسئولان سازمان برنامه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از وضعیت بودجه استانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران ابراز نارضایتی کرد و خطاب به استاندار مازندران گوشزد کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران که نماد مقاومت، ایثار و ازخودگذشتگی مردم علوی تبار، رزمندگان لشکر ویژه 25 کربلا و شهدای مازندران است امروز با گذشت 12 سال از آغاز ساخت این پروژه بزرگ فرهنگی، همچنان در انتظار نگاه ویژه مسئولان استانی برای اختصاص بودجه ای درخور توجه برای تکمیل و بهره برداری است.

سردار عبدالله ملکی افزود: علی‌رغم پیگیری‌های مکرر بنده و مجموعه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، انتظار می رفت مسئولان برنامه و بودجه استان نسبت به تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل این مجموعه تدبیر جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: متاسفانه خبری مبنی بر اختصاص بودجه استانی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان دریافت کرده‌ که کمترین بودجه را برای سال 98 در خصوص ساخت موزه دفاع مقدس اختصاص دادند! و این در حالی‌است که برای توجیه کار نیز قول‌های دهن شیرین‌کن و سرخرمنی نیز دادند!

ملکی گفت: بنده به عنوان خادم شهدا صراحتاً اعلام می‌دارم اگر چنانچه این موضوع صحت داشته باشد، با عرض شرمندگی از روح پاک و منزه شهدا، در حضور اصحاب رسانه، از مجموعه اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان خداحافظی خواهم کرد؛ چون با این نگرش مسئولان استانی که ریشه در بی اهمیتی و عدم توجه به آرمان‌ها و ارزش‌های مقدس شهدا دارد، تا سی سال آیند، موزه دفاع مقدس استان تکمیل نخواهد شد.

گزارش از حدیثه صالحی

انتهای پیام/ ت

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود