Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرتوزیع برق میاندوآب گفت: از مردم درخواست می کنیم تا با کاهش و مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت های اوج بار، کارکنان صنعت برق را در ارائه هر چه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، بر کسی پوشیده نیست که زندگی امروز جوامع بشری، وابستگی شدیدی به انرژی برق دارد، به طوری که اختلال در این شبکه حتی برای چند ساعت و یا شاید چند دقیقه، مستقیماً ایجاد اختلال در زندگی مردم را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان تابستان هم که فرا می رسد باید بالاجبار خود را برای مقابله با گرمای هوا آماده کنی و در این ایام است که بازار کولرها آبی و گازی داغ داغ می شود و هر روز نیز در اخبار و رسانه ها از افزایش مصرف برق می شنوی و مسئولانی که مدام از مردم تقاضای صرفه جویی در مصرف برق داشته و از آنها می خواهند تا الگوی مصرف برق را برای جلوگیری از خاموشی رعایت کنند.

از سوی دیگر عدم رعایت الگوی مصرف برق می تواند خاموشی و در نتیجه، اختلال در زندگی مردم را به همراه داشته باشد، موضوعی که در این گرمای تابستان، خوشایند هیچ کس نیست.

تابستان امسال نیز میاندوآب یکی از گرم ترین تابستان های خود را می گذراند، گرمای ۴۲ درجه نقطه ای در روزهای گذشته موید این نکته است که میاندوآب روزهای گرمی را پشت سرگذاشته و یا احتمالا در آینده پیش رو خواهد داشت که احتمالا با افزایش مصرف برق، شاهد خاموشی هایی زمانبندی شده نیز باشیم.

در این راستا مدیریت توزیع برق میاندوآب همگام با کل استان و صنعت برق در راستای کنترل پیک برنامه های هدفمندی را تدوین و دنبال می کند.

همراهی مردم لازمه گذر از پیک بار مصرف برق در میاندوآب

در این زمینه رئیس اداره برق میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با تاکید بر صرفه جویی در مصرف برق، گفت: از همه همشهریان و هموطنان خواهشمندیم تا در مصرف برق حتی با خاموش کردن یک لامپ اضافی صرفه جویی کنند.

جمال کاظمی اصل اظهار کرد: مدیریت توزیع برق میاندوآب همگام با کل استان و صنعت برق در راستای کنترل پیک برنامه های هدفمندی را تدوین و دنبال می کند که از آن جمله اجرای برنامه های پاسخگویی بار در تعرفه های مختلف صنعت برق برای کاهش پیک مصرف بوده و مشترکین می توانند با شرکت در طرح هایی و امضای تفاهم نامه علاوه بر شرکت و همکاری در کاهش پیک بار ناحیه از تخفیفات در نظر گرفته شده نیز برخوردار گردند.

وی افزود: در بخش صنعت، برنامه هایی از قبیل ذخیره عملیاتی، جابجایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای کاری هفته، کاهش بار برنامه ریزی شده در ساعات اوج بار شبکه و کاهش بار برنامه ریزی شده ۲۴ ساعته انجام تعمیرات یا تعطیلات سالیانه تدوین شده است.

مدیرتوزیع برق میاندوآب تصریح کرد: با اجرای برنامه های تدوین شده در بخش صنعت، سال گذشته برای ۵۰ مشترک پاداشی به مبلغ یک میلیارد ریال اعمال شد و امسال نیز تعداد ۶۰ مشترک صنعتی با این مدیریت تفاهم نامه امضا کرده اند.

کاظمی اصل اظهار کرد: در بخش کشاورزی نیز کشاورزان می توانند با امضای تفاهم نامه و عدم استفاده از برق در ساعات اوج مصرف از ساعات۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳، می توانند ۲۰ ساعت باقی مانده را رایگان مصرف نمایند.

وی افزود: با اجرای برنامه های تدوین شده در بخش کشاورزی، سال گذشته پاداشی به مبلغ ۲۴۲ میلیون ریال اعمال شد و امسال نیز تعداد ۳۰۰ مشترک کشاورزی با این مدیریت تفاهم نامه امضا کرده اند.

مدیر توزیع برق میاندوآب به تمهیدات اندیشیده شده در بخش اداری اشاره کرد و گفت: در بخش اداری بر اساس دستورالعمل های ابلاغی، کاهش حداقل۲۰ درصد مصرف برق در ادارات و ساختمان ها و تاسیسات مربوطه در دو ماهه تیر و مرداد تکلیف شده است.

کاظمی اصل تصریح کرد: بهره گیری از  نور طبیعی روز،  استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه  ،  استفاده از سیستم سرمایشی فقط در مکانها و اتاقهای ضروری، حذف مصارف برقی غیر ضروری ادارات  و موسسات عمومی غیر دولتی از ساعت۱۱ تا پایان وقت اداری وخاموش کردن وسایل برقی و روشنایی پس از پایان وقت اداری ،حذف روشنایی غیر ضرور از جمله این موارد است.

وی تصریح کرد:از همه همشهریان و هموطنان خواهشمندیم تا در مصرف برق حتی با خاموش کردن یک لامپ اضافی صرفه جویی کنند.

مدیر توزیع برق میاندوآب افزود: از مردم درخواست می کنیم تا با کاهش و مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت های اوج بار (۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳) کارکنان صنعت برق را در ارائه هر چه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کنند.

کاظمی اصل با بیان اینکه از مردم درخواست داریم در کولرهای آبی تا حد امکان از دور کند کولر استفاده شود، اظهار کرد: تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی  به طور همزمان به ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود و در هنگام خرید لوازم خانگی به برچسب انرژی آن توجه شده واز خرید لوازم خانگی غیراستاندارد و پرمصرف خودداری نمایند.

وی با اشاره به اینکه دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است، افزود: خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.

مدیر توزیع برق میاندوآب اظهار کرد: استفاده مناسب از لوازم سرمایشی، افزایش راندمان تجهیزات مورد استفاده در بخش کشاورزی، استفاده حداکثری از نور طبیعی در لامپ های LED وSMD از جمله راه های مدیریت مصرف برق هستند.

وی اظهار کرد: تنها راه مقابله با خاموشی؛ استفاده صحیح از انرژی برق و سرلوحه قرار دادن موضوع مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف انرژی برق می باشد که در این زمینه نیازمند همکاری همه جانبه مردم هستیم .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران‌، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.


کد خبر 847549 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم برق قیمت - برق

دیگر خبرها

  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز