Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@06:11:46 GMT

فلسطین خواهان تحرک هرچه سریعتر سازمان ملل شد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۰۰۸۳

خرداد؛ نماینده فلسطین در سازمان ملل خواستار اقدام فوری شورای امنیت برای نجات ملت فلسطین و محاکمه رژیم صهیونیستی به دلیل تخریب منازل فلسطینیان شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه و به ویژه تحولات فلسطین، از این شورا خواست تا هرچه سریعتر برای نجات فلسطینی‌ها اقدام کرده و رژیم صهیونیستی را به دلیل تخریب منازل فلسطینی‌ها در شهرک "صور باهر" در قدس محاکمه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأکید کرد: رژیم اسرائیل بدون توجه به درد و رنج کودکان و خانواده‌های متضرر، ۱۰ مجتمع مسکونی در منطقه "وادی الحمص" واقع در شهرک صور باهر را تخریب کرده است که شامل دست‌کم ۷۰ واحد مسکونی است.
ریاض منصور در ادامه با نشان دادن تصاویری از جریان عملیات تخریب منازل فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام از جمله اقداماتی است که برای پاکسازی نژادی و کوچ اجباری صورت می‌گیرد که جنایت جنگی و نقض تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی محسوب می‌شود و باید به طور کامل محکوم شود و اسرائیل را نیز به خاطر این اقدام باید محاکمه کرد.
این مقام فلسطینی تصریح کرد: شکی در این نیست که این اقدام یک طرح سیستم‌مند از سوی دولت اسرائیل است که طبق آنچه می‌بینیم برای خود حقوق و امتیازهایی قائل است و بر اساس قدرت و حس برتری رفتار می‌کند.
وی در ادامه خواستار اقدام فوری شورای امنیت برای کاهش درد و رنج انسانی در اراضی فلسطین و برقراری صلح واقعی شد.
ریاض منصور گفت: اکنون زمان حل و فصل عادلانه و پایدار مسأله فلسطین و پایان دادن به اشغالری خشونت آمیز و استعمارگری‌های اسرائیل فرا رسیده است. رژیم اشغالگر در سایه نبود محاکمه و بازخواست، به یک نظام آپارتاید علیه اعراب تبدیل شده است و این حق را ندارد که حقوق قانونی، اراضی و املاک ملت فلسطین را از آنها بگیرد. اسرائیل حق حاکمیت بر منطقه صور باهر و وادی الحمص و هر بخش دیگری از اراضی فلسطین که در سال ۱۹۶۷ اشغال شد و شامل قدس شرقی نیز می‌شود، ندارد.
این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد: باید دولت اسرائیل و نظامیان آن را به دلیل این جنایات محاکمه کرد و رژیم اشغالگر باید غرامت ضرر و زیان فلسطینی‌ها را بپردازد و همچنین باید اجرای عدالت درباره قربانیان از جمله از طریق دادگاه کیفری بین‌المللی تضمین شود. برچسب ها: سازمان ملل ، فلسطین

منبع: خرداد

کلیدواژه: سازمان ملل فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا

‏به گزارش همشهری‌آنلاین، «مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.»، این را حسین امیرعبداللهیان در واکنش به نشست روز گذشته وزرای خارجه اتحادیه اروپا بیان کرد.

وی گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه و در واکنش به پاسخ تنبیهی ایران به اقدام متجاوزانه رژیم اسرائیل، در نشستی درباره گسترش دامنه تحریم‌ها علیه ایران توافق کردند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره این نشست، چنین اقداماتی را پاداش به یک رژیم متجاوز و اقدام غیرقانونی علیه دولتی خواند که صرفاً در چارچوب قوانین بین‌المللی برای ایجاد بازدارندگی در مقابل یک رژیم متجاوز عمل کرده است.

وی گفت که اگر چنین اقدامی را انجام دهند غیرقانونی و در تاریخ اتحادیه اروپا به عنوان اقدام شرم آور محسوب می‌شود.
وزیر امور خارجه همچنین به نسل کشی‌های رژیم اسرائیل در غزه اشاره کرد و افزود: در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینی‌ها با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسؤولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 846601 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه ایران و اتحادیه اروپا

دیگر خبرها

  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • الازهر: خواهان محاکمه فوری رژیم جنایتکار هستیم
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • سازمان ملل خواهان تحقیق درباره گور جمعی کشف شده در جنوب نوار غزه شد
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد