Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@11:20:31 GMT

زیرساخت‌های پایتخت برای حمل و نقل عمومی کافی نیست

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۰۹۹۵

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در افتتاح استودیوی پلیس پایتخت که صبح امروز در پلیس راهور تهران بزرگ با حضور سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت و جمعی از مدیران شهری و مسئولان انتظامی شهر تهران برگزار شد، گفت: همانطور که می دانید نظم و امنیت دو مولفه مهم است که به عنوان فعالیت ذاتی پلیس قلمداد می‌شود ترافیک پایه و اساس نظم در شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبیعی است که ناهنجاری‌های اجتماعی که منجر به آسیب‌های اجتماعی می‌شود باعث اهمیت به شهر می‌شود. به همین جهت شهرداری شورای شهر استانداری و فرمانداری تهران اولویت ویژه‌ای برای این موضوع قائلند و در خصوص مسائلی چون ترافیک امنیت اجتماعی آسیب‌های اجتماعی اهمیت ویژه‌ای داده و در معاونت اجتماعی شهرداری تهران به این موضوعات پرداخته می شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه زیرساخت‌های پایتخت برای حمل و نقل عمومی کافی نیست گفت: این زیرساخت‌ها در شهرهای اقماری بسیار ناکافی است البته در شهر تهران زیرساخت‌ها ساخته شده اما تجهیز نشده‌اند ایجاد زیرساخت‌ها در شهر اقماری و تجهیز زیرساخت‌ها در تهران باعث می‌شود که از مشکلات ترافیکی کاسته شده و ما باید در این زمینه فعالیت کنیم در حال حاضر ۵۰۰ کیلومتر ریل در شهر تهران و در ارتباط با شهرهای اقماری وجود دارد که می‌توان از این میزان ریل برای ۱۰ میلیون سفر استفاده کرد اما در حال حاضر کمتر از ۲.۵ میلیون سفر از این طریق انجام می‌شود با تجهیز زیرساخت‌ها در تهران و ایجاد زیرساخت‌ها در شهرهای اقماری می‌توانیم این امکان را برای استفاده بهتر ایجاد کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: اگر حمل و نقل عمومی درستی نداشته باشیم با توجه به طرح‌های کاهش آلودگی هوا که در شهر تهران اجرا می‌شود مردمی که از این حمل و نقل عمومی ناکارآمد استفاده می‌کنند دچار مشکل می‌شوند بنابراین ما باید تلاش کنیم تا با این برنامه‌ها به دولتمردان فشار بیاید تا با عقلانیت بیشتری زیرساخت‌ها را تجهیز کنند.

وی درباره آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی را نیز با همکاری سه ارگان بهزیستی، بسیج و سپاه می‌توانیم کاهش دهیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پایتخت حمل و نقل عمومی شورای شهر شورای شهر تهران مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد

احمد یوسفی گفت: متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی، حرفه آموزی و اشتغال زایی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، کورش احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته در استان کرمان بالغ بر ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ سراسر استان نگهداری و اقدامات درمانی و بازپروری برای رهجویان صورت گرفت.

وی بیان داشت: متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی، حرفه آموزی و اشتغال زایی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد به گونه‌ای که اطمینان حاصل شود که این افراد بازگشت مجددا به کمپ نداشته باشند.

احمدیوسفی با بیان این مطلب که در سند تحول و تعالی قوه قضائیه، کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: در زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات سازمان‌های متولی همکاری لازم نمی‌کنند و شوربختانه استان کرمان در بحث زیرساخت‌های کمپ ۱۶ جزء محروم‌ترین استان‌های کشور می‌باشد.

وی با بیان این مطلب که اعتیاد یک چالش اجتماعی در دنیا می‌باشد، ولی در کشور ما در صدر آسیب‌های اجتماعی است گفت: متاسفانه در زندان‌ها ۵۰ درصد بصورت مستقیم و ۲۰ درصد بصورت غیرمستقیم محکومین به حبس مربوط به جرائم مواد مخدر هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان تاکید کرد: بسیاری از معتادان به واسطه بیماری اعتیاد خود مرتکب جرم می‌شوند و در برخی موارد اعتیاد موجب ضربه زدن به سرمایه‌های اجتماعی شهر شده است که لازم است اقدامات قبل، حین و بعد از درمان مورد توجه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • کار خوب پلیس در حمایت از شهروند خبرنگاران
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • انسداد آزادراه تهران شمال بعلت سیل و ریزش کوه
  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • آخرین وضعیت معابر پایتخت در روز پنجشنبه
  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد