Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@13:53:32 GMT

وزارت پیر و ورزش جوان

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۱۲۳۲

وزارت پیر و ورزش جوان

حضور مدیران جدید، تازه نفس و جوان یک اتفاق میمون و مثبت در ورزش ایران است.

به گزارش مشرق، انتصاب جمشید تقی زاده به عنوان معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان با توجه به بحث بازنشستگی وی یک گام به عقب در وزارت ورزش و جوانان بود. اتفاقی که البته با نقدهای بسیاری مواجه شد به ویژه اینکه بحث جوانگرایی در بدنه مدیریت کشور علی الخصوص ورزش یکی از شعارهای اصلی و بنیادین دولت به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید: حضور آقای حاشیه در وزارت ورزش

تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی یکی از مصوبات کلیدی و مهم برای سپردن صندلی های مدیریت به نسل جوانان و مدیران تازه نفس در کشور به شمار می رود. اتفاقی که اگرچه با هجمه های فراوانی روبرو شد اما می توان آن را یک نقطه مثبت و امیدوارکننده دانست تا رخوت و رکود از بدنه دستگاه های تصمیم ساز کشور دور شده و چابک سازی در دستور کار قرار بگیرد.

این اتفاق در بدنه ورزش کشور با توجه به ماهیت آن با استقبال و همراهی بیشتر روبرو شد چرا که ورزش پدیده ایست که با توجه به ماهیتش با نسل جوان بیشتر سر و کار دارد و از همین رو لزوم حضور مدیران جوان و تازه نفس که بهتر و بیشتر مشکلات ورزش را درک کنند و تفکرات جدید و به روز داشته باشند و البته از ریسک نهراسند، بیشتر از هر حوزه دیگری احساس می شود.

اتفاقی که البته پیش از این در وزارت ورزش و جوانان اجرایی شده بود و این وزارتخانه جوان سازی کادر مدیریتی را از مدتها پیش آغاز کرده بود. پروژه جوان سازی در ورزش، با جابجایی در مدیریت دو ورزش کلیدی و المپیکی بسکتبال و بوکس آغاز شد. آنجا که احمد ناطق نوری پدر بوکس ایران بعد از سه دهه کنار رفت و حسین ثوری جوان آمد. در بسکتبال نیز محمود محشون که گوشت و پوست و استخوانش از بسکتبال بود، کنار رفت و رامین طباطبایی مدیری از جنس بسکتبال جایگزین شد تا نخستین نشانه های جوان سازی در ورزش ایران پدیدار شود. اتفاقی مثبت که با توجه به عقبه، سابقه و البته تجربه ناطق نوری و مشحون یک تصمیم مهم و دشوار بود.

بعد از این اتفاق، آرام آرام جوان سازی کابینه مدیریتی ورزش ایران روند شتاب آلوده تری گرفت و مدیران جوانتر و تازه نفس تر از راه رسیدند. علیرضا پاکدل در هندبال، مهدی گودرزی در سه گانه، حمید عزیزی در گلف، آرش میراسماعیلی در جودو، حسن طباطبایی در کاراته، علیرضا سهرابیان در قایقرانی و در آخرین انتخاب علیرضا دبیر در کشتی، مدیران جوان و جدیدی بودند که ورزش ایران را کاملا نونوار کرده اند. مدیرانی که یک هوای تازه و یک تفکر جدید را در ورزش ایران جاری و ساری کرده اند و مسیری آغاز شده که نشاط و شادابی را در ورزش پدیدار کند.

فارغ از نحوه مدیریت و عملکرد این چهره های جدید و تازه نفس، حضور مدیران جدید و جوان یک اتفاق میمون و مثبت در ورزش ایران است. اتفاقی که به اندازه ای جا افتاده که انتصاب یک مدیر بازنشسته و قدیمی در بدنه ورزش با واکنش های منفی روبرو می شود.

ای کاش مسعود سلطانی فر برای انتخاب معاونین خود همان دقت و وسواسی را داشت که در بدنه فدراسیون های ورزشی اجرایی کرده و معاونینی را انتخاب می کرد که جوانی مهمترین خصیصه و ویژگی آنها بود تا آثار جوانگرایی به راهروهای وزارت ورزش نیز تعمیم پیدا کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی وزارت ورزش کمیته ملی المپیک فدراسیون های ورزشی کمیته ملی پارالمپیک وزیر ورزش معاون حقوقی و پارلمانی مسعود سلطانی فر قانون منع به کارگیری بازنشستگان بازنشستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود

به گزارش ورزش سه، او با توجه به اهمیت سازمان مطبوعش اولین سخنران این مراسم بود که با ازدحام عجیب و غریب در حال برگزاری است. خلاصه صحبت های بازیان به شرح زیر است.

ابراهیم بازیان در ابتدا گفت: امروز یک روز تاریخی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است. با همت، تلاش و مدیریت جهادی همه مسئولان مربوطه، امروز قطار واگذاری به ایستگاه آخر رسید. امیدوار هستیم  پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد.

وی افزود: بعد از هشت بار مزایده، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی، همسو با وزارت ورزش و جوانان با نگاهی همه جانبه با یک اراده کمتر از دو ماه، این واگذاری را به ثمر رساند.

رییس سازمان خصوصی با تاکید به تلاش دولت برای حل این مشکل، خاطرنشان کرد: گام اول واگذاری و مردمی سازی دو باشگاه در دولت سیزدهم انجام شد و اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، شاید به این زودی دو باشگاه واگذار نمی‌شدند.

او ادامه داد: یک کنسرسیوم نفتی شامل سهامداران هولدینگ خلیج فارس اعلام آمادگی برای مالکیت ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال کرد و در ادامه مالکیت این باشگاه را در اختیار گرفت. مشخصات قیمت و اقساط مربوطه قبلا اعلام شده و به استحضار عموم خواهد رسید.

وی در پایان گفت: آقای خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی و آقای هاشمی وزیر ورزش و جوانان پیگیر لحظه به لحظه این انتقال بودند.

دیگر خبرها

  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!
  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس
  • پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود