Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش های رسانه ای علاوه بر مخالفت های اولیه با این پیشنهاد، در چند روز اخیر نیز با وجود رویدادهای تنش زا در منطقه بسیاری از کشورها من جمله انگلستان همچنان بر رد آن تاکید کرده اند.

انعکاس برخورد سرد و توام با بدبینی جامعه جهانی با این طرح یکجانبه گرایانه آمریکا که هدفی به غیر از اجماع سازی علیه ایران ندارد، در فضای رسانه ای کشورمان نیز مشاهده می شود  به طوری که رسانه های هر دو طیف سیاسی امروز محوری را به این موضوع اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

دیگر محور مشترک این رسانه ها تاکید بر بی تاثیری فشارهای آمریکا علیه ایران و سردرگمی دولتمردان این کشور است: ترامپ و همکاران نزدیک او خواب فاتح‌شدن را در نبرد احتمالی دیده بودند اما امروز فشار آمریکا در حال کاهش است.(شرق) آمریکا از یک سردرگمی مزمن در نبرد با جمهوری اسلامی ایران رنج می‌برد و چنین ویژگی‌ای امروز در سخنان متناقض تصمیم‌گیران کاخ سفید از دونالد ترامپ گرفته تا مایک پمپئو و جان بولتون و سایرین مشهود است.(جوان)

رسانه های اصلاح طلب

رسانه های منسوب به این طیف سیاسی، امروز روابط ایران و آمریکا را با پرداختن به موضوع هایی چون ادامه ادعاها درباره پهپادهای ایران و مخالفت کشورها به تحریم های ضد ایرانی آمریکا پیگیری کرده اند.

طرح  ائتلاف ضد ایرانی امریکا در خلیج فارس

روزنامه اعتماد در تحلیلی نوشت: دونالد ترامپ برای ناامن نشان دادن منطقه خلیج فارس وقایع تاریخی را تقطیع می‌کند تا تقصیر نهایی را گردن ایران انداخته باشد. در حالی که ایران دهه‌ها است امنیت تنگه هرمز و نقل و انتقال آرام و بی‌دردسر انرژی در این منطقه را تامین کرده ناگهان امریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش پشت بلندگو قرار گرفته و فریاد سر می‌دهند که باید با شکل دادن ائتلافی چندجانبه امنیت و ثبات را در خلیج فارس تامین کنیم. دونالد ترامپ و «گروه بی» به گمان خود با مجموعه تحولاتی که در سه ماه اخیر در منطقه غرب آسیا رخ داده بهانه‌ها و مشوق‌های لازم و کافی را برای جلب اجماع دارند: ایران سیاست تشدید تنش در منطقه را با هدف قراردادن نفتکش‌ها و ایجاد اختلال در رفت و آمد آزاد کشتی‌ها در آبراه‌های بین‌المللی در پیش گرفته و برای مهار این تخلف باید دست به دست هم داد تا با ائتلافی نظامی عرصه را بر ایران تنگ کرد. امنیتی کردن فضای غرب آسیا و خلیج فارس یک منفعت غیرقابل انکار هم برای دونالد ترامپ دارد که آن را می‌توان در عبارت خالی کردن جیب عربستان سعودی و امارات با فروش سلاح بیشتر آنهم در یک سال و نیم مانده به انتخابات 2020 در امریکا دانست.

به نوشته اعتماد داستانی که ترامپ و تیم وی برای مقصر جلوه دادن ایران در تنش‌های اخیر در منطقه خلیج فارس تعریف می‌کنند اشاره‌ای به اقدام‌های مخربی علیه ایران ندارد که از یک سال و سه ماه پیش با کناره‌گیری از توافق هسته‌ای آغاز و در آخرین حلقه آن به توقیف نفتکش حامل نفت ایران رسیده است. تیم ترامپ تلاش می‌کند به جهان بگوید سیاست فشار حداکثری و تحریم اقتصادی که ما علیه ایران اعمال کرده‌ایم در نتیجه ماجراجویی‌های این کشور در حوزه‌های منطقه‌ای، هسته‌ای و موشکی است. روایتی که شاید اگر ترامپ هوای متحدان سنتی امریکا در دو سال و نیم اخیر را داشت خریدار پیدا می‌کرد اما می‌توان گفت که یکجانبه گرایی ترامپ در عرصه بین‌المللی به تیر به خودی این کشور در مواجهه با ایران و تلاش برای ائتلاف‌سازی علیه آن تبدیل شده است. مشخص نیست که واشنگتن دقیقا از کدام کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای حضور در این ائتلاف درخواست کرده است اما انتشار روزانه اخبار متفاوت نشان می‌دهد که بسیاری از کشورها مخالفت خود را با پیوستن به چنین ائتلافی که اگر بر آتش معرکه نیفزاید از شعله‌های آن کم هم نخواهد کرد اعلام کرده‌اند.

به گزارش روزنامه همدلی به نقل از ایسنا میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه درباره تلاش‌های آمریکا به منظور ایجاد ائتلافی بین‌المللی برای به اصطلاح محافظت از کشتیرانی در تنگه هرمز گفت: مسکو پیشنهادی برای پیوستن به ائتلاف مورد نظر آمریکا نداشته است. وی تصریح کرد: هیچ کس به ما پیشنهادی ارائه نداده است. افراد معمولاً تماس برقرا می‌کنند، توضیح می‌دهند که چه می‌خواهند و ایده‌ای را مطرح می‌کنند. به عنوان مثال، ما مفهوم خود را از امنیت جمعی‌مان در تنگه هرمز ارائه می‌دهیم.

به گزارش خبر آنلاین یک نشریه آمریکایی مدعی شده «رابطه خاص» بین انگلیس و آمریکا پس از بروز برخی تنش‌ها بر سر ایران لطمه دیده و دولت انگلیس چندی پیش درخواست کمک دولت «دونالد ترامپ» در خلیج فارس قبل از توقیف نفتکش تحت پرچم انگلیس را رد کرده است.

مردم سالاری: آمریکا هم با همه یارگیری‌های خود در منطقه به نظر می‌رسد نتوانسته است اجماعی جهانی و یا حتی منطقه ای علیه ایران به وجود آورد. تشکیل ائتلاف دریایی علیه ایران هم درهاله ای از ابهامات و مخالفت‌هاست.

بی تاثیری فشارهای آمریکا علیه ایران

در بخشی از سرمقاله امروز روزنامه شرق آمده است: ترامپ و همکاران نزدیک او خواب فاتح‌شدن را در نبرد احتمالی دیده بودند اما امروز فشار آمریکا در حال کاهش است. حتی با وجود اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران، نخستین آثار پایان‌یافتن ماجرا با کاهش ارزش دلار و بازگشت تدریجی قدرت ریال نمایان شده است. هم شخص ترامپ و هم وزیر خارجه او امروز سخنی می‌گویند که وارونه حرف‌های چند روز پیش آنهاست. تا هفته پیش مقامات مورد اشاره از تغییر رژیم در ایران سخن می‌گفتند. امروز از علاقه خود به ثبات رژیم و مذاکره سخن می‌گویند. درگیری‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی آنها نیز کم‌کم کاهش یافته است و بیشتر از روش‌های برخورد صلح‌آمیز با ایران سخن می‌گویند.

مردم سالاری در گزارشی نوشت: ایران زیربار مذاکره همزمان با تحریم نرفت؛ در برابر دزدی دریایی بریتانیا اقدام متقابل و البته قانونی انجام داد، ضمن دفاع از تمامیت ارضی خود تسلیم ماجراجویی‌های آمریکا نشد و این دفاع دور از تصورات منطقه ای و فرامنطقه ای از قدرت دفاعی ایران بود. در عرصه دیپلماسی هم در قلب نیویورک به دفاع از حقانیت عملکرد خود پرداخت و از نقشه‌های تیم B برای بحران آفرینی گفت. مجموع تدبیر جمهوری اسلامی افق زیاده طلبی‌های آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای اش را تیره کرده و حداقل در عرصه رسانه‌ای ادعا می‌کنند که به دنبال افزایش تنش نیستند.

تارنمای انتخاب تحلیل المیادین را در این باره بازنشر کرده و به نقل از آن می نویسد: برخورد ایران در مقابله با آمریکا، این دولت را بر آن می‌دارد تا پیروزی‌های فرضی را برای خود تصور کند، که همین امر نشان دهنده خروج زمام امور از دست ایالات متحده است. این در حالی است که به دنبال صحبت‌های روحانی در مورد آمادگی برای مذاکره، به محض برطرف شدن تحریمها، ترامپ به سرعت این صحبت‌های مسئولان ایرانی را پیشرفت بزرگی برای خود می‌داند! ترامپ و دولت او در تصورات خود بر آنند که ایران از برنامه‌های موشکی و استقلال سیاسی و دفاعی خود، که نتیجه اقدامات ۴۰ ساله آن است، تنها برای برقراری رابطه با ایالات متحده چشم پوشی می‌کند. دیپلماسی ایرانی توان آن را دارد که از شکنندگی دیپلماسی آمریکایی استفاده کرده و به قدرت واقعی خود در بازدارندگی در مقابل تجاوزهای آمریکا و ممانعت از ترامپ برای به راه انداختن جنگی علیه ایران، متکی باشد. بنابراین، در سطح نظامی، ایران زمام امور را در اختیار دارد. در مقابل، دولت آمریکا در نتیجه از دست دادن ابتکار عمل و پس از آنکه ایران مانع از استفاده گزینه تهدید به جنگ شد، به ناچار، به دیپلماسی بازی‌های پهلوانی روی آورده است.

روابط ایران و آمریکا

به گزارش تارنمای بهارنیوز سردار غلامرضا جلالی در همایش مدیران کل پدافند غیرعامل استانداران کشور گفت: در لایه سیاسی آمریکایی‌ها با خروج از برجام و نقش دادن به اروپایی‌ها تلاش داشتند تا کشور را به گوشه رینگ بفرستند، اما با سیاست‌گذاری مدبرانه نظام و آغاز پلکانی کاهش تعهدات امروز دشمن است که دچار انفعال شده است.رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در شرایط فعلی دشمن ناچار است که متمسک به ریسمان مذاکره شود، گفت: مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی اسم رمز فتنه است و برای کشور یک سم است.

وی با بیان اینکه در لایه نظامی هم آمریکایی اسیر ابتکار ایران شده‌اند، بیان کرد: آن‌ها تلاش داشته‌اند با ایجاد هراس جنگ علیه ایران و برخی تحرکات نظامی در منطقه مثل اعزام ناوهای هواپیمابر کشور را وادار به مذاکره کند، اما اقدام غافلگیرانه ایران در انهدام یک پهپاد رادارگریز متجاوز آمریکایی در ارتفاع بسیار بالا آن هم با یک سلاح بومی و داخلی تمام معادلات را برهم زد و همین مساله سبب شد دشمن عقب نشینی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه رادیویی آی‌هارت‌مدیا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی بی‌اساس ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد.وی با اشاره به اظهارات بی‌اساسش درباره آنچه «رویکردهای جنگ‌طلبانه ایران» می‌خواند، مدعی شد: رویکرد ما بسیار ساده است. آنچه رئیس‌جمهور ترامپ از ایران خواسته این است که مانند کشوری عادی رفتار کند و منافع آمریکا را در سراسر دنیا تهدید نکنید. اگر آن‌ها چنین کنند، رئیس‌جمهور ترامپ خوشحال خواهد شد که مانند دیگر کشورها با آنان رفتار کند.مایک پمپئو همچنین مدعی شد: امیدوارم این قضایا ایران را به میز مذاکره بکشاند.  

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی ضمن انتقاد از مصاحبه رئیس جمهوری دولت های نهم و دهم با نیویورک تایمز نوشت: در این مصاحبه، بسیاری از مسائل مهم روز ایران، منطقه و جهان دیده می‌شود؛ حتی، مسائلی که شاید بتوان آن‌ها را خط قرمز در مباحث دیپلماسی بین‌المللی و امنیت ملی به شمار آورد؛ مباحثی که منحصراً در حیطه وظایف رئیس‌جمهور، وزیرامورخارجه، رئیس شورای عالی امنیت ملی و دیگر مقامات ارشد جمهوری اسلامی‌ایران است و اساساً اظهار نظر دیگران ـ حتی غیر رسمی‌ـ می‌تواند چالش‌ها و دردسرهایی را به وجود آورد...وقتی پامپئو خیلی بی‌پرده، مصاحبه رسانه‌های آمریکایی با وزیر امورخارجه فعلی جمهوری اسلامی ‌ایران را یک « تصمیم بد » قلمداد می‌کند چگونه ممکن است اظهارات عجیب و غریب، متنوع و گسترده ی احمدی‌نژاد را طبیعی، بی‌اثر و بدون حواشی و دردسر تلقی کرد؟!

به نوشته آفتاب یزد اظهارات احمدی‌نژاد که همگان می‌دانند دولت فعلی را در قیاس با دولت خود ناکارآمدتر می‌داند! ‌ خاصه در عرصه دیپلماسی بین‌ المللی و مذاکرات هسته‌ای و برجامی ‌ـ چه ارزشی می‌تواند داشته باشد مگر آن که به جهانیان القاء شود سیاست‌های اتخاذ شده از سوی مقامات جمهوری اسلامی ‌ایران در قبال آمریکا و جامعه جهانی، حتی در درون این کشور نیز مخالفان دانه‌درشت و شناخته شده‌ای دارد؛ از جمله محمود احمدی‌نژاد کسی که هشت‌سال ساکن پاستور بود!

ادامه ادعاها درباره پهپادهای ایران

"ترامپ باز هم خواب نما شد: ایران پهپاد ساقط شده اش را کف اقیانوس پیدا کند!" تیتر گزارشی از خبرآنلاین به نقل از ایسنا است که در آن می خوانیم: رئیس‌جمهور آمریکا با وجود تکذیب جمهوری اسلامی ایران، ضمن تکرار ادعاهای واهی خود مدعی شد که ایران برای یافتن پهپاد خود باید کف اقیانوس را بگردد.

فرارو: مک‌کنزی فرمانده نظامیان آمریکایی در مصاحبه با «سی‌بی‌اس نیوز» ادعا کرده آمریکا ممکن است بیش از یک پهپاد ایرانی را سرنگون کرده باشد. او در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا آمریکا فقط یک پهپاد را سرنگون کرده گفت که درگیری با دو پهپاد صورت گرفته است.

مخالفت کشورها به تحریم های ضد ایرانی آمریکا

به گزارش روزنامه ابتکار به نقل از ایلنا سخنگوی وزارت خارجه چین تحریم شرکت نفتی «ژوهای ژنرانگ» توسط امریکا به دلیل معامله نفتی با ایران را قویا محکوم کرد. امریکا این شرکت انرژی چینی را به اتهام نقض محدودیت‌های اعمال‌شده بر بخش نفت ایران تحریم کرده است. هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در جلسات روزانه خود در پکن خطاب به خبرنگاران گفت: پکن قاطعانه این تحریم‌ها را رد می‌کند. او افزود: همکاری چین با ایران «عادی و مطابق قوانین بین‌المللی» انجام شده است. چونینگ تاکید کرد: ما مصرانه از امریکا می‌خواهیم این اقدام اشتباه خود را تصحیح و تحریم‌های غیرقانونی خود علیه شرکت‌ها و اشخاص را متوقف کند.

رسانه های اصولگرا

بحث مذاکره میان ایران  وآمریکا و خبر دستگیری ۱۷ جاسوس سازمان سیا در کشورمان دو محور دیگری است که رسانه های اصولگرا امروز در کانون توجه خود قرار داده اند.

طرح  ائتلاف ضد ایرانی امریکا در خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس، یک نشریه آمریکایی مدعی شده «رابطه خاص» بین انگلیس و آمریکا پس از بروز برخی تنش‌ها بر سر ایران لطمه دیده و دولت انگلیس چندی پیش (قبل از توقیف نفتکش تحت پرچم انگلیس توسط ایران) درخواست کمک دولت «دونالد ترامپ» علیه ایران را در خلیج فارس رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یوشیهیده سوگا، سخنگوی دولت ژاپن امروز (سه‌شنبه) گفت که تغییری در موضع این کشور برای ارسال نیروهای دفاع از خود به خاورمیانه و پیوستن به ائتلاف پیشنهادی از سوی آمریکا پیش نیامده است.پیشتر تاکشی ایوایا، وزیر دفاع ژاپن اعلام کرده بود که برنامه‌ای برای اعزام نیروهای دفاع از خود ژاپن به خاورمیانه به منظور پیوستن به ائتلاف نظامی مورد نظر آمریکا ندارد.

بحث مذاکره میان ایران  وآمریکا

کیهان در یادداشتی نوشت: در شرایط فعلی با توجه به نتایج بی‌حاصل مذاکرات هسته‌ای و برجام نافرجام و ایجاد مشکلات اقتصادی در شش سال گذشته با وعده‌های محقق نشده در سایه توافق هسته‌ای، «واژه مذاکره» به «شوخی ناراحت‌کننده‌ای» برای ملت تبدیل شده و با اعصاب مردمی که درگیر مشکلات زندگی هستند،بازی می‌کند.لذا هرگونه مذاکره‌ای با آمریکا حقیقتا باعث بی‌آبرویی کشور و هر جریان و شخص مذاکره‌کننده‌ای خواهد بود.

جوان نیز می نویسد: رئیس‌جمهور امریکا با گفتن اینکه «تمایل به مذاکره و توافق با ایران سخت‌تر شده» نشان داد که جواب‌های «نه» پی‌درپی ایران، او را از شروع مذاکرات مأیوس کرده، یأسی که البته با حس سردرگمی عجین شده است. در همان روزی که ترامپ از سخت شدن مذاکره سخن گفته، وزیر خارجه امریکا ابراز امیدواری کرد که فشار حداکثری با ایران به مذاکره بینجامد.

سردرگمی آمریکا در تقابل با ایران

بنا به تحلیل روزنامه جوان ایالات متحده امریکایی که تا چند ماه قبل تصور می‌کرد می‌تواند با به کارگیری ابزاری مانند خروج از توافق هسته‌ای، بازگرداندن تحریم‌های ضدایرانی، اعزام ناو جنگی به نزدیک مرزهای آبی کشور و دمیدن در ناقوس جنگ، اعزام پهپادهای جاسوسی به مناطق مرزی کشور و لفاظی‌های دیپلماتیک می‌تواند مانع اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران شده و حاکمیت سیاسی کشور را وادار به پذیرش مذاکرات جدید غیرهسته‌ای کند، امروز تغییر رویه داده و به جای به کارگیری گزاره‌های مورد اشاره، از یک سردرگمی مزمن در نبرد با جمهوری اسلامی ایران رنج می‌برد و چنین ویژگی‌ای امروز در سخنان متناقض تصمیم‌گیران کاخ سفید از دونالد ترامپ گرفته تا مایک پمپئو و جان بولتون و سایرین مشهود است.از بدو شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکنون امریکایی‌ها ایران را مورد تحریم و فشار اقتصادی قرار داده‌اند و در تمام این مدت تلاش‌های اینچنینی غرب و به ویژه امریکایی‌ها هیچ‌گاه منجر به شکستن مقاومت ایران نشده و ایجاد شورش‌های اجتماعی تنها در حد یک دستورالعمل کاغذی بدون نتیجه باقی مانده است.

خبر دستگیری ۱۷ جاسوس سازمان سیا

مدیر مسئول جهان نیوز در یادداشتی نوشت: ایران در رویارویی با آمریکا، در حقیقت چشم – نقش سازمان سیا در ساختار تصمیم گیری و تصمیم سازی آمریکا در عرصه بین الملل- را مورد هدف قرار داده است. ادامه ضربات به این چشم ها، آمریکا را در صورت ادامه تنش با ایران، آسیب‌پذیرتر می‌کند...بازسازی- بخوانید تولید و اختراع!- یک سیستم جدید ارتباط مخفی، جذب و آموزش جاسوسان جدید، هدر رفتن صدها میلیارد هزینه مالی برای شبکه  جاسوسی– سوخته – قبلی، تنها بخشی از فهرست صدها میلیاردی، خسارت وزارت اطلاعات به دولت آمریکا هست. جمهوری اسلامی گرچه در جنگ اقتصادی از طریق تحریم ها، آسیب دیده ولی با قدرت ایمان و هوشمندی نیروهای اطلاعاتی خود، ضربه متقابل اقتصادی هم می‌زند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ إيران ایالات متحده آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات

سخنگوی جبهه پایداری می‌گوید که ائتلاف این جبهه با شانا برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز پایدار خواهد بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب(شانا) در دور اول انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی موفق به ارائه یک لیست مشترک 30 نفره برای تهران شدند که از بین 30 گزینه پیشنهادی، 13 گزینه به دور دوم انتخابات که قرار است جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار شود، راه یافتند.

اختصاصی| لیست 16نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

 

یک عضو شورای ائتلاف در همین زمینه به خبرنگار تسنیم گفته است که برای دور دوم انتخابات لیست 16 نفره ارائه خواهد شد و به گفته وی، قرار شده است 3 نامزد از لیست‌های دیگر به لیست شانا اضافه شود؛ او گف که سه نامزد از بین نامزدهای راه‌ یافته به دور دوم انتخابات توسط شواری انتخاب شانا به لیست 13 نفره فعلی اضافه و در نهایت لیست 16 نفره به مردم معرفی خواهد شد.

بر همین اساس و با توجه به اینکه لیست آتی قرار است به زودی منتشر شود، این سوال مطرح است که آیا ائتلاف شانا و جبهه پایداری برای دور دوم انتخابات همچنان برقرار است یا ممکن است جبهه پایداری لیست مستقل ارائه کند. مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سؤال به خبرنگار تسنیم گفت: ائتلاف جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات نیز پایدار است و ما همانند دور  اول انتخابات، در دور دوم نیز لیست واحدی با شانا ارائه خواهیم کرد.

وی درباره سه گزینه دیگری که قرار است به لیست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف اضافه شوند، گفت: درباره 3 گزینه باقی‌مانده، جبهه پایداری پیشنهادهای دارد و پیشنهادهای خود را به شورای ائتلاف اعلام کرده است ما سعی می‌کنیم که لیست پیشنهادی خود به مردم را انقلابی‌تر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • خلیج‌فارس تاریخ سربلند ملت ایران است
  • نام استقلال در لیگ قهرمانان آسیا عوض می‌شود!
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  •  تغییر نام استقلال مشکل‌ساز می‌شود؟