Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عادلی با اشاره به برپایی نماز جمعه در ۳۵ شهر استان گفت: مصلای فومن با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می‌ رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ولی عادلی» امروز (چهارشنبه،۲ مرداد) در نشست خبری به مناسبت چهلمین سال برپایی نماز جمعه در محل دفتر سیاستگذاری ائمه جمعه استان در رشت با گرامیداشت یاد شهدای محراب و نماز جمعه گفت: امسال همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، چهلمین سال برپایی نماز جمعه کشور است که در این راستا ویژه‌برنامه‌هایی در سطح ملی و استان در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به آیات و روایات در خصوص اهمیت نمازجمعه افزود: نماز جمعه حج فقرا و تهیدستان است که امام صادق(ع) از پیامبر نقل کرده و بدان تاکید می‌کند.


وی با اشاره به آثار نمازجمعه از دیدگاه امام(ره) تصریح کرد: نمازجمعه موجب می‌شود مسایل فراموش شده در جامعه برای مردم بازگو شود.


حجت الاسلام عادلی با اشاره به فرمورده رهبری که نمازجمعه نقش بزرگی در پیشرفت‌‌ها و موفقیت‌های کشور ایفا کرده است افزود: نمازجمعه مرکز عبادت، آگاهی معنوی و سیاسی است که موجب نلغزیدن و به زانو در نیامدن یک ملت است.


وی با تاکید بر حساسیت و اثرگذاری نمازجمعه در شرایط روز جامعه بیان کرد: به‌منظور گرامیداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه، ستادی در سطوح مختلف کشوری و متعاقب آن در استان تشکیل و ۲ کمیته فرهنگی- تبلیغاتی و کمیته خبری- رسانه‌ایی راه اندازی شد که وظیفه کمیته خبری ایجاد موج خبری و رسانه‌ایی در فضای رسانه‌ استان است.


رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان جریان‌سازی پیرامون بازآفرینی هویت نمازجمعه و ارتقا ظرفیت هدایتگری نهاد نماز جمعه را از اهداف تشکیل این ستاد اعلام کرد و گفت: فعالیت ستاد نماز جمعه استان با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب در جهت ارتقاء کمی و کیفی نماز جمعه به ویژه جذب جوانان به آن است.

 

وی به سیاست‌های گرامیداشت چهلمین سال اقامه نمازجمعه اشاره و بیان کرد: معرفی کارکردهای نمازجمعه در عصر غیبت، تشریح خدمات نماز جمعه در سطوح ملی، اصلاح نگرش مردم به نماز جمعه و تقویت آن، قدردانی از تلاش‌های ائمه‌جمعه، معرفی برنامه‌ها و اقدامات الگوساز ائمه‌جمعه، بازشناسی نمازجمعه در آیات و روایات، تبیین دیدگاه‌های ائمه(ع) در مورد نمازجمعه و تجلیل از چهره‌های ماندگار نهاد نمازجمعه در ۴۰ سال گذشته از جمله این سیاست‌هاست.


حجت الاسلام عادلی با تشریح برنامه‌های گرامیداشت سالروز اقامه نماز جمعه از برگزاری ویژه برنامه‌ها در دو مقطع تا پنجم مرداد و از پنجم مرداد تا دهه فجر خبر داد و گفت: تشکیل شورای فرهنگ عمومی با موضوع چهلمین سال برپایی نماز جمعه، تشکیل شورای اداری استان با محوریت ارائه عملکرد یکساله شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و دیدار با خانواده شهدای نماز جمعه از جمله این برنامه‌هاست.


به گفته وی، افتتاح فضاهای جانبی مصلاها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های پذیرایی جنب مصلاها، توزیع بسته‌های فرهنگی، برپایی نمایشگاه و تجلیل و بزرگداشت شهدای محراب و ائمه جمعه فقید از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در ادامه به مصلاهای استان اشاره و بیان کرد: برای احداث مصلی ابتدا باید طرح جامعه توسط شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تایید شود ضمن اینکه سیاست ما با توجه به کاهش بودجه‌ کشور، اقامه نماز جمعه در مرکز شهر و یا مساجد جامع شهرهاست.

 

وی با اشاره به محاسن مصلاسازی گفت: مصلاسازی زمان‌بر بوده و باید در کنار آن به مباحث شهر در همه ابعاد توجه داشته باشیم، نباید بگذاریم به جای مصلی‌سازی، مصلاسازی شود.

 

حجت الاسلام عادلی با اشاره به مصلاهای نیمه کاره استان در هفت شهرستان تصریح کرد: مصلای فومن با ۹۰ درصد پیشرفت عملیات اجرایی تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

 

وی با اشاره به روند کند احداث مصلای انزلی از سالیان گذشته تصریح کرد: وسعت مصلای انزلی بسیار زیاد بوده و هزینه‌بر است و با گذشت حدود ۲۰ سال تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد امادر آن نماز جمعه اقامه می‌شود.


حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه در گیلان ۳۵ نمازجمعه اقامه می‌شود تصریح کرد: چهار بخش رودبنه لاهیجان، جیرنده رودبار،و رانکوه املش و ضیابر صومعه سرا درخواست برپایی نماز جمعه در این بخش‌ها را دارند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي نماز جمعه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز شهرستان دزفول دزفول اینفوگرافی آیت الله سعیدی نماز جمعه در گیلان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، یوسف نوری در جلسه شورای اقامه نماز مازندران، حکمرانان شایسته را نمازگزاران واقعی جامعه توصیف کرد و افزود: ظرفیت گروه های مردمی مازندران همواره قدرتمندترین گروه ها هستند و باید گروه های مردمی اقامه نماز جماعت با مشارکت جوانان همانند گروه های خیرین و محیط زیست فعال شوند.

وی با تاکید بر اینکه مسئول سازی نماز در دستگاههای اجرایی مازندران باید عملیاتی شود، ادامه داد: مراکز علمی و دانشگاهی مازندران در اهمیت برپایی اقامه نماز جماعت باید بیشتر پای کار باشند. پیشینه دیار علویان در حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی را باید همواره حفظ و ترویج کنیم.

نوری با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در گفتمان سازی اقامه نماز مازندران بیشتر ورود داشته باشند، گفت: امروز خطر جدی که جامعه اسلامی و دینی را تهدید می کند، فردی کردن دین است.

استاندار مازندران با اظهار اینکه اقامه نماز در دیار علویان همواره باید با جدیت عملیاتی شود، گفت: اگر مردم را پای فریضه نماز بیاوریم، مابقی فرایض دینی و اسلامی عملیاتی می شود. نور نماز همه فرایض دینی را روشن می کند، بنابراین اقامه نمازجماعت در همه نقاط مازندران باید مورد اهتمام قرار بگیرد.

استاندار مازندران به تظاهرات دانشجویان آمریکایی در راستای. حمایت از مردم غزه اشاره کرد و گفت: به طور یقین دانشجویان و جوانان مراکز علمی و دانشگاهی کشور باید بیش از پیش ورود داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901983

دیگر خبرها

  • برگزاری میز خدمت در مصلی نماز جمعه شهرکرد
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود