Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:21:34 GMT

تشکیل پرونده حمایتی برای ۱۲۴ کودک کار در خوی

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۲۶۹۵

تشکیل پرونده حمایتی برای ۱۲۴ کودک کار در خوی

سجاد منصوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای حمایت مادی از این کودکان یارانه واریزی به حساب سرپرستان آنان افزایش یافته است و تسهیلات خوداشتغالی و حمایتی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت سه مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در خوی اظهار کرد: این تعداد شامل ۲ مرکز نگهداری برای دختران ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال و یک مرکز برای کودکان پسر ۶ تا ۱۲ سال است که در مجموع ۲۸ دختر و هشت پسر در آنها نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مهمترین دلیل کار کودکان در خوی را فقر و مشکلات اقتصادی بیان کرد و افزود: تا زمانی که مسایل اقتصادی و بیکاری در خانواده‌ها حل نشود، ریشه این معضل اجتماعی نمی‌خشکد.

رییس بهزیستی خوی اظهار کرد: برخی از این کودکان بدسرپرست و برخی از آنها بی‌سرپرست هستند؛ کار کودکان در خیابان آسیب‌هایی را متوجه آنها می‌کند و قریب به اتفاق آنان به دلیل کارهای سخت درگیر مشکلات روحی و روانی هستند یا به بیماری‌های سخت علاج مبتلا شده‌اند.

وی گفت: برای حل معضل کودکان کار و خیابانی تدابیری از سوی دولت اندیشیده شده است و نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی موظف به اجرای برنامه شناسایی، جمع‌آوری، پذیرش و آموزش کودکان کار و خیابان در مراحل مختلف شده‌اند.

عوامل انتظامی و ماموران شهرداری پس از شناسایی و جمع‌آوری این افراد نسبت به غربالگری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست خیابانی اقدام می‌کنند و آنان را برای ساماندهی و توانمندسازی به مراکز ساماندهی کودکان کار و خیابان می‌فرستند.

این مقام مسوول گفت: با استفاده از خدمات مراقبتی و نگهداری، مددکاری و اجتماعی، روان‌شناسی و مشاوره بهداشتی درمانی امکان توانمندسازی فکری، روحی و روانی این کودکان و بازگشت آنان به زندگی سالم مهیا می‌شود.

منصوری افزود: آموزش شهروندان خویی و کار فرهنگی در زمینه کمک به کودکان کار جزو ضروریات است تا بتوان کمک‌های مردمی را به سمت نیازمندان هدایت کرد.

کودکان خیابانی به عنوان یک مساله اجتماعی و جهانی از معضلات شایع شهرها به شمار می رود؛ مطابق تعاریف جهانی، کودک خیابانی فرد کمتر از ۱۸ سال تمام است که به صورت محدود یا نامحدود در خیابان به سر می‌برد، اعم از کودکی که هنوز با خانواده خود تماس دارد و از سرپناه برخوردار است یا کودکی که خیابان را خانه خود می‌داند و رابطه او با خانواده به حداقل رسیده است یا اساساً چنین ارتباطی وجود ندارد.

این پدیده به عنوان یک پدیده آسیبی و نیز آسیب‌زا در سطوح فردی و اجتماعی توجه صاحب‌نظران اجتماعی،آسیب‌شناسان و نیز مدیران و برنامه‌ریزان شهری را به خود جلب کرده است.

۸۱۳۵/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوی کودکان خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»

این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.

همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901245

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب