Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@06:02:31 GMT

راهی برای کاهش تاثیر تحریم‌ها

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۲۸۹۷

راهی برای کاهش تاثیر تحریم‌ها

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: اگر استراتژی صادراتی کشور به سمت صادرات غیر نفتی واقعی متمرکز شود، نه تنها می‌توان تاثیر تحریم‌ها را کم اثر ساخت بلکه می‌توان با یک فرصت سازی تاریخی برای همیشه از نیاز به نفت خداحافظی کرد. ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو با میزان درباره اقتصاد بدون نفت اظهار کرد: درآمـدهای نفـتی در کشور به عنوان پشـتوانه اصلی اقتصـاد و همچنین پشتوانه‌ای برای صادرات غیر نفتی است، به طوری که اگر عمیق به موضوع نگاه کنیم، بخش زیادی از صادرات غیر نفتی کشور به شکل غیر مستقیم به نفت وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران افزود: همین موضوع منجر به وابستگی شدید اقتصاد به درآمد‌های حاصل از نفت شده است این در حالی است که نفت یک ثروت بین نسلی است و لازم است تا درآمد‌های حاصل از آن، تبدیل به سرمایه گذاری شود و نه اینکه صرف واردات کالا‌های مصرفی و بودجه جاری دولت‌ها شود.

وی گفت: درآمد سرانه‌ای که بخش بالای آن ناشی از توزیع ثروتی است که پروسه تولید را طی نکرده است، عملا ارزش افزوده‌ای ندارد و به دلیل بروز نوسانات بالا، مستعد آسیب پذیری بسیار فراوانی است.

غزنوی خاطرنشان کرد: تک بعدی بودن درآمد‌های صادراتی، منجر به شکل گیری یک اهرم فشار برای دشمنان کشور شده است، به طوری که با هر بهانه‌ای برای تحت فشار قراردادن کشور عمده تمرکز تحریم‌ها بر صادرات نفت و مشتقات نفتی و یژه واردات کالا‌های سرمایه ای، کالا‌های واسطه‌ای و قطعات است.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه چیدمان تحریم‌ها علیه تولید وبه نفع واردات کالا‌های مصرفی لوکس است ادامه داد: جهت رفـع ایـن مشـکل و کم اثر کردن اهرم در اختیار دشمن، لازم است با متنـوع سـازی منـابع صـادارتی بتوانیم بازار صادراتی کشور را از انحصار فروش نفت، به یک بازار رقابتی که منابع ارزی گوناگونی دارد بدل نمائیم.

وی تصریح کرد: با آزاد بودن فروش نفت که منجر به اتکاء زیاد به درآمد‌های نفتی شده است، هرگز این نیاز به عنوان یک امر مهم در پدافند غیرعامل شکل نگرفته بود اما، در حال حاضر به دلیل اعمال تحریم‌های مجدد از سوی دشمنان که مانع از دستیابی آسان به درآمد‌های نفت شده است، بهترین فرصت برای توسعه زیرساخت‌های صادراتی با محوریت اقتصاد غیر نفتی است.

غزنوی با بیان اینکه اقتصاد ایران پتانسیل بسیار بالایی در این موضوع دارد، تاکید کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در گردشگری، صنایع تولید کننده کالا‌های بادوام و صنایع دستی داریم که می‌توانیم آن‌ها را توسعه دهیم.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران اظهار کرد: اگر استراتژی صادراتی کشور به سمت صادرات غیر نفتی واقعی متمرکز شود، نه تنها می‌توان تاثیر تحریم‌ها را کم اثر ساخت بلکه می‌توان با یک فرصت سازی تاریخی برای همیشه از نیاز به نفت خداحافظی کرد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ

ضرر خالص بوئینگ در سه ماهه اول سال میلادی کنونی، ۳۵۵ میلیون دلار اعلام شد.

به گزارش ایسنا، غول هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میزان ۳۵۵ میلیون دلار ضرر خالص داشته است.

بوئینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد درآمد این شرکت ازجمله فروش محصولات و خدمات با کاهش ۷.۵ درصدی به ۱۶.۶ میلیارد دلار در دوره ژانویه تا مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است.

درآمد این شرکت از فروش هواپیماهای تجاری به ۴.۶۵ میلیارد دلار رسید، در حالی که درآمدهای دفاعی، فضایی و امنیتی ۶.۹۵ میلیارد دلار ثبت شد.

درآمد خدمات جهانی نیز در این دوره سه ماهه بالغ بر پنج میلیارد دلار بوده است.

همچنین شرکت بوئینگ اعلام کرد که درآمد سه ماهه اول مالی سال ۲۰۲۴ به میزان ۱۶.۵۷ میلیارد دلار بوده است. نتیجه بهتر از حد انتظار این شرکت زمانی حاصل شد که اقدامات جامع را در راستای تقویت کیفیت و ایمنی تجارت خود در نظر گرفت.

کل سفارشات معوقه این شرکت به ۵۲۹ میلیارد دلار افزایش یافت که شامل بیش از ۵۶۰۰ هواپیمای تجاری می‌شود. این شرکت کاهش سرعت تولید بوئینگ ۷۳۷ خود را به زیر ۳۸  فروند اعلام کرد که هدف از این اقدام ایجاد بهبود در سیستم مدیریت کیفیت آن است.

دیو کالهون، رئیس و مدیرعامل بوئینگ، اظهار کرد نتایج سه ماهه اول ما منعکس‌کننده اقدامات فوری برای کاهش سرعت تولید ۷۳۷ برای بهبود کیفیت آن است. ما برای تقویت سیستم‌های مدیریت کیفیت و ایمنی خود زمان بیشتری صرف خواهیم کرد و این اقدام آینده‌ای قوی‌تر و با ثبات‌تری را رقم خواهد زد.

به گزارش بیزنس، پس از انتشار این گزارش در پیش بازار نیویورک، سهام بوئینگ ۳.۷۰ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی