Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@15:20:41 GMT

احتمال تعمدی بودن حریق شهرستان‌های رستم و ممسنی

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۳۱۳۷

احتمال تعمدی بودن حریق شهرستان‌های رستم و ممسنی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به وقوع حریق در مراتع و مناطق جنگلی شهرستان‌های ممسنی و رستم و اطفاء آن در شهرستان رستم، از احتمال تعمدی بودن این حوادث خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان فارس، شهرام منتصری با بیان اینکه علاوه بر وقوع حریق در ارتفاعات شهرستان ممسنی از شامگاه دوشنبه، گفت: صبح روز سه شنبه اول مرداد شاهد وقوع حریق در مناطق کوهستانی دلی قائد شفیعی شهرستان رستم بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حریق در رستم با توجه به حضور به موقع نیروهای امداد جنگل و مرتع و با تلاش و همراهی تشکل‌های مردمی و نیروهای نظامی، بسیج و هلال احمر، ساعت 20 شامگاه سه شنبه مهار شد، گفت: نیروهای پایش هنوز هم در منطقه حضور دارند تا از بروز هرگونه حریق مجددی ممانعت کنند.

منتصری با اشاره به حضورش در منطقه وقوع حریق، ضمن هشدار به سودجویانی که با اهداف مختلف باعث بروز آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی می‌شوند، از احتمال عمدی بودن آتش سوزی‌های اخیر در شهرستان‌های رستم و ممسنی خبر داد.

او گفت: نیروهای اطلاعاتی و انتظامی در حال بررسی و رصد مظنونین مرتبط با آتش سوزی‌های اخیر در این دو شهرستان هستند و در صورت محرز شدن این موضوع متخلفین دستگیر و تحویل مراجع قضایی خواهند شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس یادآور شد: بر اساس ماده چهل و هفت قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، هر کس بطور عمدی باعث ایجاد آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی شود علاوه بر پرداخت خسارت به حبس مجرد از سه تا 10 سال محکوم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حریق ارتفاعات ممسنی از شامگاه دوشنبه 31 مرداد شروع شده و تا عصر روز سه شنبه اول مرداد، هنوز به شکل کامل مهار نشده بود.

شهرستان‌های ممسنی و رستم، واقع در جنوب غربی استان فارس از شهرستان‌های حاصلخیز این استان به شمار می‌روند و بخش قابل توجهی از اراضی مرتعی و جنگلی فارس در این مناطق قرار دارد. 

این دو شهرستان دارای نقاطی کوهستانی با پوشش گیاهی مختلف اعم از درخت، درختچه و بوته‌ شامل انواع گونه‌های ارزشمند گیاهی و پناهگاه شماری از حیوانات وحشی است و به لحاظ زیست محیطی اهمیت بسیاری دارند.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان فارس حبس روابط عمومی زیست محیطی منابع طبیعی و آبخیزداری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای گشت و کنترل در حوزه استحفاظی شهرستان توسط فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه و نیرو‌های حفاظتی شرکت چوب و کاغذ یک دستگاه خودروی پیکان وانت که حامل چوب آلات جنگلی غیر مجاز بوده کشف و با اخذ دستور از مقام محترم قضایی خودرو با محموله قاچاق جهت سیر مراحل قضایی و قانونی به اداره منابع طبیعی شهرستان منتقل گردیده است.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل تصرف و تخریب اراضی ملی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ◄ مرگ در جاده ترانزیتی پل فیلهان ممسنی پل رستم جولان می دهد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب