Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ در دو هفته گذشته عبور کشتی‌های بریتانیایی از تنگه هرمز به صفر رسیده است.

دو هفته پیش شش نفتکش بریتانیایی با پرچم این کشور به نیت تجارت از تنگه هرمز عبور کردند که این میزان در هفته گذشته به صفر رسید. توقیف نفتکش بریتانیایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث شد که عبور و مرور برای کشتی‌های بریتانیایی تماما منتفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از نهم جولای بسیاری از کشتی‌هایی که قصد عبور از تنگه هرمز را داشتند با پرچم «جزیره من» که یک جزیره خودمختار تحت حاکمیت بریتانیا است در سامانه کشتیرانی بین المللی ثبت شدند تا با پرچم بریتانیا از تنگه هرمز عبور نکنند.

 

ولی همین مسئله نیز کافی نبود و یک کشتی که قصد داشت با پرچم این جزیره نفت خام عراق را منتقل کند با تعقیب قایق‌های نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجبور شد عملیات خود را متوقف کند.

 

حدود 243 تانکر نفتکش بریتانیایی با پرچم بریتانیا، «جبل الطارق» و «جزیره من» در سامانه کشتیرانی بین المللی ثبت شده است که نیمی از آنها با پرچم «جزیره من» حرکت می‌کنند و نیم دیگر با پرچم بریتانیا و جبل الطارق هستند.

 

معمولا این کشتی‌ها با ورود به خلیج فارس بار خود را خالی می‌کنند و با بار مجدد خلیج فارس را ترک می‌کنند و عجیب آن است که در دو هفته گذشته هیچ کشتی تحت پرچم بریتانیا از این تنگه عبور نکرده است.

 

تنها نفتکشی که در دو هفته گذشته با پرچم بریتانیا از این تنگه عبور کرد نفتکش« استنا امپرو» بود که توسط نیروهای سپاه پاسداران توقیف شد.

 

توقیف نفتکش بریتانیایی نشان داد که کنترل تنگه هرمز برای ایران تا چه اندازه آسان است ولی آنچه مسجل است این است که تا پایان نیافتن تنش‌ها، نفتکش‌های بریتانیایی از عبور و مرور از تنگه هرمز خودداری خواهند کرد.

 

منبع: ایلنا

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای اداری ورامین گفت: غفلت یاران پیامبر اسلام (ص) از تنگه احد موجب شهادت حضرت حمزه (ع) و مجروح شدن مولا علی (ع) شد.

وی با تجلیل از ملت ایران به خاطر هشیاری در صحنه‌ها و تنگه‌های انقلاب افزود: ۲۲ بهمن و انتخابات سال ۱۴۰۲ و خروش عمومی در روز قدس امسال تنگه‌هایی بود که ملت ایران سربلند بیرون آمد و رضایت رهبری معظم انقلاب اسلامی را به همراه داشت.

محمودی گفت: آقا فرمودند باید از این ملت تشکر کرد و تشکر زبانی کافی نیست و باید تشکر عملی کرد لذا باید مسئولان با خدمت هرچه بیشتر قدردان حضور مردم باشند.

امام جمعه موقت ورامین خطاب به مسئولان گفت: یک روزی بود آرزو می‌کردیم، در این جایگاه‌ها افراد دلسوز قرار گیرند و بهتر خدمت کنند و اکنون ما در این جایگاه‌ها قرار گرفتیم و نایب امام زمان (عج) از ما انتظار خدمت شایسته به مردم را دارند که اگر کوتاهی کنیم در قیامت باید پاسخگو باشیم.

محمودی با اشاره به قرار داشتن در آستانه دور دوم انتخابات مجلس در ورامین اظهار امیدواری کرد مردم دشت ورامین در مرحله دوم انتخابات نیز مشارکت خوبی داشته باشند و از تلاش‌های هیأت اجرایی و نظارت در برگزاری انتخابات تقدیر کرد.

کد خبر 6088184

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی