Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، اندکی پس از رونمایی دولت ژاپن از سیاست محدود کردن صادرات نیمه‌رساناها به کره‌جنوبی از روز اول ژوییه، شهروندان خشمگین کره‌ای تصمیم گرفتند این سیاست را به روش خود پاسخ بگویند. حالا بازار تحریم ژاپنی‌ها چنان در کره رونق گرفته که بر تعداد سفرها به ژاپن، فروش نوشیدنی‌های ژاپنی و حتی گیشه انیمه‌های سینمایی تاثیر منفی گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیمه‌رساناها از پرکاربردترین محصولات در صنایع پررونق کره‌جنوبی هستند.

از سوی دیگر و در ادامه تحریم کالاهای ژاپنی در کره، بسیاری از جایگاه‌های سوخت و تعمیرگاه‌ها ارائه خدمات به خودروهای ژاپنی را به حالت تعلیق درآورده‌اند. این جدا از برنامه شهروندان کره‌جنوبی در گردهمایی اعتراضی بیرون ساختمان سفارت کره در سئول است؛ اقدامی که تصور می‌شود ادامه یافتن آن می‌تواند کره‌ای‌ها را در آینده نزدیک مقابل هم قرار دهد و به ناآرامی‌ها و اعتراضی‌های بیشتر بینجامد.

برخی رسانه‌ها معتقدند برنامه جایگاه‌های سوخت برای ندادن بنزین به دارندگان خودروهای ژاپنی نوعی خودزنی از سوی شهروندان کره‌ای است. نسخه آنلاین روزنامه ای‌تودی در گزارش خود چنین آورده است: «هیچ‌کس نمی‌تواند در جنگی پیروز شود که نمی‌داند دارد به دوستان شلیک می‌کند یا دشمنان. بازنده جنگ ندادن سوخت به خودروهای ژاپنی هرگز دولت ژاپن نیست، بلکه شهروندان کره‌جنوبی دارای خودروی ژاپنی و البته جایگاه‌داران هستند.»

فروش نوعی نوشیدنی ژاپنی در فروشگاه‌های کره‌جنوبی در یکی دو هفته اخیر ۴۰ درصد کم شده و خبرها از کاهش ۷۰ درصدی بازار سفر به ژاپن حکایت می‌کند. ضمن اینکه کره‌ای‌ها بیش از ۵۰ درصد بلیت‌های سفر به ژاپن را در روزهای گذشته لغو کرده‌اند. سینماروها در کره‌جنوبی هم به سهم خود در برنامه تحریم ژاپن مشارکت می‌کنند و سالن‌های نمایش انیمیشن ۶۸ دقیقه‌ای «بازرس بات» تقریبا خالی از تماشاگر است.

کد خبر 449117

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ژاپن اقتصاد کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است

ایالات‌متحده در حال آماده‌سازی تحریم برخی بانک‌های چینی است.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که ایالات‌متحده در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی با هدف قطع ارتباط برخی بانک‌های چینی از شبکه مالی بین‌المللی است.

در این مطلب آمده است، با توجه به اینکه قرار است، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده این هفته به چین سفر کند، آیا این تهدید مالی به تجارت چین و روسیه آسیب خواهد زد یا خیر.

بلینکن از حمایت چین از صنایع دفاعی روسیه نیز انتقاد کرده است. وی گفت که پکن از طریق تامین قطعات حیاتی برای تسلیحات، عامل اصلی جنگ مسکو در اوکراین بوده است.

در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی فشار بر چین را تشدید کرده‌اند و به واشنگتن نیز هشدار داده‌اند که آماده اقدام علیه موسسات مالی چینی باشد که تجارت کالا‌های با کاربرد‌های غیرنظامی و نظامی را تسهیل می‌کنند.

مقامات آمریکایی گفتند که هدف قرار دادن بانک‌ها با تحریم‌ها، گزینه تشدیدکننده در صورتی است که اقدامات دیپلماتیک نتواند پکن را برای محدود کردن صادرات متقاعد کند.

قطع دسترسی بانک‌ها به دلار که بیشترین ارز مورد استفاده در تجارت جهانی است، اغلب به‌عنوان به‌عنوان آخرین راه‌حل انتخاب می‌شود، زیرا چنین تحریم‌هایی اغلب بانک‌ها را مجبور به ورشکستگی می‌کنند و بر مشتریان آن‌ها تاثیر می‌گذارند.

به نقل از بیزنس، چنین اقدامی نشان‌دهنده خطر خاصی برای چین است که با بهبود اقتصادی و بدهی رو به رشد دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • العین -یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند