Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار مهماندار گفت: رسانه ها نقش بی بدیل رسانه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سردار «محمدرضا مهمان دار» امروز چهارشنبه دوم مرداد در مراسم افتتاح استودیو رادیویی و تلویزیونی پلیس پایتخت با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی  و پیشگیری از اسیب های اجتماعی گفت: فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی دو رویکرد مهمی هستند که می توانند نقش مهمی در حوزه پیشگیری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: شهر تهران با بیش از 12 میلیون جمعیت ثابت و شناور کلان شهر بی بدیلی در کشور است که دارای مشکلاتی از قبیل مسایل ترافیکی، آلودگی، ناهنجاری های فرهنگی، اجتماعی، مهاجرت، مواد مخدر و حاشیه نشینی می باشد که باید اقدامات فرهنگی برای آنها صورت بگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: تصادفات رانندگی و سایر معضلاتی که در تهران رخ می دهند، بیانگر این است که دستگاه ها و مسئولان مربوطه بایستی اقدامات درخور توجه ای برای کلان شهر تهران بیندیشند.

 

وی با بیان اینکه مأموریت‌های این استودیو آموزش و ارتقای آگاهی در حوزه ترافیکی، ارتقای فرهنگ عمومی و اطلاع‌رسانی در خصوص طرح‌‌های عملیاتی است.افزود:برای ساخت این مجموعه فعالیت‌های زیادی انجام و از تجارب استودیو‌های کشورهای اروپایی استفاده شد. همچنین در این استودیو از تجهیزات و فناوری‌های جدید استفاده شده است.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ما در حوزه های آموزشی، فرهنگی و برنامه های مرتبط با پلیس های تخصصی اقدامات ویژه ای را در راستای کاهش معضلات ترافیکی شهر تهران اتخاذ کردیم.

 

.

 

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه بیرجند خراسان جنوبي نماز جمعه کانون های مساجد اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده سردار مهماندار نقش رسانه ها الودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌ها با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رئیس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750979

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • کندوان از چالوس به تهران یک‌طرفه شد