Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدوی، گفت: ایجاد نظام تربیتی در خانواده مسئولیت مهم والدین است و بایستی با هماهنگی و محبت کردن نسبت به شرایط تربیتی، اخلاقی و دینی تک تک فرزندان زمینه عمل به احکام دینی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «حسن مهدوی» امروز (2 مردادماه) در نشست تخصصی «خانواده موفق» در کانون فرهنگی هنری بیت الکوثر گفت: برای هدایت و تربیت صحیح خانواده ها بخصوص نوجوانان و جوانان بایستی از قرآن کریم به عنوان کتاب زندگی و برنامه سعادتمند حیات انسان ها بهره مند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، تصریح کرد: قرآن کریم مرجع حل درد های نفسانی، روانی و اخلاقی است و همه باید از این داروخانه عظیم برخوردار شوند.

 

وی، اذعان داشت: تطبیق تمامی شئونات زندگی با قرآن کریم و معارف غنی و انسان ساز آن که از طریق ناطقان اصلی آن یعنی ائمه اطهار (علیهم السلام) به ما رسیده است.

 

مهدوی، خاطر نشان کرد: قرآن کریم می تواند در این دنیای پرخطر و شرایط بد فرهنگی درمانگری مطمئن و پناهگاهی مستحکم باشد.

 

کارشناس معارف اسلامی، افزود: سیره اهل بیت (علیهم السلام) منطبق با آموزه های قرآن هست و اهمیت تحقق سبک زندگی دینی در میان خانواده ها مهمترین اصل است.

 

وی، تاکید کرد: ارتباط صمیمی و دو سویه و کاملا دوستانه والدین با فرزندان بسیار مهم هست و هر چه این ارتباط بیشتر باشد بر حرف شنوی و الگوگیری نوجوانان و جوانان تاثیر بیشتری دارد و بر رشد و تربیت دینی فرزندان اثرگذار است.

 

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، ادامه داد: ایجاد نظام تربیتی در خانواده مسئولیت مهم والدین است و بایستی با هماهنگی و محبت کردن نسبت به شرایط تربیتی، اخلاقی و دینی تک تک فرزندان زمینه عمل به احکام دینی را فراهم کنند.

 

مهدوی مهمترین خطرات تهاجم فرهنگی دشمنان علیه خانواده را ماهواره، فضای مجازی و دوستان ناباب نام برد و یادآور شد: مادران در خانواده ها نقش محوری را در امر تربیت دارند و بایستی با آموختن شیوه های و روش های نوین تربیت دینی زمینه را برای ارتباط گیری موثر و دوستانه با نسل جوان را فراهم کرد.

 

کارشناس معارف اسلامی، بیان کرد: همراه، محبت و صمیمت شیرینی و زیبایی مفاهیم دینی و اسلامی را به نسل حاضر بچشانیم تا تربیت دینی جوانان محقق شود.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز روزنامه کانون های مساجد معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اردبیل فضای مجازی خانواده و تربیت دینی تربیت دینی قرآن کریم اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان کشورمان در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم اعلام شد.

در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی علاوه بر دعوت از شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق که به صورت یک سنت هر ساله صورت می‌گرفت، امسال برای اولین بار از شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن کریم نیز دعوت شد.

بر همین اساس در رشته قرائت تحقیق حمیدرضا نصیری و در رشته حفظ کل قرآن کریم محمدرضا زاهدی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی خواهند بود.

این دو قاری و حافظ قرآن کریم در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که سال گذشته در استان خراسان شمالی و شهر بجنورد برگزار شد، رتبه‌های دوم رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم را دریافت کردند

حمیدرضا نصیری، مهندس کامپیوتر در خانواده قرآنی متولد شد. در جلسات عمومی و سنتی قرآن این شهر حضور پیدا کرد و از همین طریق استعداد او در زمینه قرائت قرآن، مشخص شد. این قاری ممتاز کشورمان از محضر اساتید پیشکسوت قرآنی زنجان چون «محمود رنگرز» بهره برده است. اساتیدی همچون احمد ابوالقاسمی، محمدحسین سعیدیان و سیدمحسن موسوی‌بلده در این دوره بیشترین تأثیر را بر تلاوت این قاری ممتاز گذاشتند.

محمدرضا زاهدی علاوه بر شناخته شدن در زمینه حفظ قرآن کریم، به عنوان یک قاری نیز شناخته می‌شود. او متولد شهریورماه ۱۳۸۱ در تهران است سعید حاجیان، حافظ، قاری و مدرس قرآن کریم یکی از اصلی‌ترین استادان محمدرضا زاهدی در دوران یادگیری قرآن کریم بوده است. او سال ۱۳۹۷ در حالی که ۱۶ سال سن بیشتر نداشت در بیست‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در امارات در بخش حفظ حضور یافت و در پایان موفق به کسب رتبه خاصی نشد. شاید بهترین رتبه این حافظ کل قرآن همان رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن کشورمان در سال ۱۴۰۲ و در چهل و ششمین دوره باشد.

یادآور می‌شود مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در دو مرحله مقدماتی (مجازی) و نهایی (حضوری) برگزار می‌شود، سبکی که ایران طی سال‌های اخیر مبدع آن بوده است. این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

آخرین قاری ایرانی که حائز رتبه نخست این مسابقات شده، حامد علیزاده در سال ۱۳۹۶ بود. قاریان ایرانی علاوه بر دریافت چندین رتبه نخست، صاحب چندین رتبه دوم، سوم و چهارم در کهن‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن جهان اسلام شده‌اند. سال گذشته و در شصت و سومین دوره این مسابقات علیرضا بیژنی که همراه با امین پویا به عنوان استاد راهنما عازم این مسابقات شده بود، موفق به دریافت رتبه دوم شد.

کد خبر 6088402 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد